2030 Reacties
vor einem Jahr
Ik ga zoooo slecht op babygehuil… kan niet wachten tot je gewoon met ze kunt communiceren 🤪
vor einem Jahr
Reactie op Louisje
Ik lees echt overal van mensen dat hun kindje van 6w ofzo doorslaapt. Mijn ...
Mijn dochter van 6 weken minstens 3x. Ze kan sowieso bijna nooit 3 uur tussen de voedingen laten, eerder 2 uur. Denk soms echt dat ik iets verkeerd doe als ik lees dat andere baby's van 6 weken op 5 of 6 voedingen per dag zitten.
vor einem Jahr
Reactie op Regenboog1234
Ik ga zoooo slecht op babygehuil… kan niet wachten tot je gewoon met ze kun ...
Precies dit!🙈
vor einem Jahr
Reactie op SophieMae
Mijn dochter van 6 weken minstens 3x. Ze kan sowieso bijna nooit 3 uur tuss ...
Hier hetzelfde.. en dan zeggen mensen ook nog "misschien krijgt hij wel te weinig voeding?" "Kun je niet beter wat bijvoeden met kunstvoeding? Of helemaal overstappen?". Ja borstvoeding is intensief en nee helaas zitten er ook nog niet 3 a 4 uren tussen. Eerder 1 a 2. Dat soort opmerkingen maken mij wel onzeker en maken mij aan het twijfelen. Moet ik misschien overstappen? Is kunstvoeding echt makkelijker?
vor einem Jahr
Reactie op HetSteenbokje
Hier hetzelfde.. en dan zeggen mensen ook nog "misschien krijgt hij wel te ...
Herken het helemaal! Bij de eerst ging het niet zo makkelijk met borstvoeding. Nu wel. Maar als er dan wat is dat ie huilt krijg ik ook meteen dat soort dingen om mijn oren. Ja mijn kindje slaapt wel door maar dat betekend niet dat jou borstvoeding niet goed is! Als je kindje tevreden is en aankomt dan is alles toch goed?
vor einem Jahr
Reactie op HetSteenbokje
Beide type voedingen hebben nadelen hoor, en voordelen.
Dit is heel normaal voor kindjes van deze leeftijd. En wat handig dat je dan altijd iets paraat hebt!
Elke week is je kindje ook krachtiger én raak je meer op elkaar afgestemd én wordt het slaap- en drink ritme stabieler. Het wordt echt makkelijker! En je doet het goed :)
( als het voor jezelf niet meer te doen is, wel nadenken over oplossingen of tijdelijke ondersteuning, maar niet omdat andere mensen vragen hebben!)
vor einem Jahr
Reactie op HetSteenbokje
Niet aan twijfelen! Herken je verhaal, had ik bij mijn eerste ook. Die wilde continu aan de borst en zoveel opmerkingen gehad dat kunstvoeding hij door zou slapen enz. Niks bleek minder waar, ik ben toen overgegaan op kunstvoeding met 4 maanden maar meneer sliep echt niet door of langer daarop.
vor einem Jahr
Reactie op HetSteenbokje
Ik herken dit zo! Hier ook een hongerige baby die elke 2 uur bijna komt… wilde er na 6 weken mee stoppen maar nu dat punt morgen is, denk ik toch hmmm of nog even doorgaan?
Haat/liefde verhouding met borstvoeding….
vor einem Jahr
Reactie op Regenboog1234
Ik herken dit zo! Hier ook een hongerige baby die elke 2 uur bijna komt… wi ...
Het kán beter gaan met kunstvoeding. Dat ervaar ik nu zelf. Wij zaten minimaal op 12 voedingen per dag, zoonlief sliep nauwelijks en was vaak ontevreden. Alles uit de kast getrokken om het te verbeteren maar zonder resultaat. Met nog een dreumes was het me gewoon teveel. Ik ben gestopt omdat ik dan met mijn vriend de last kon verdelen. Nu ik ben gestopt drinkt hij 8 tot 9 keer per dag en slaapt daadwerkelijk overdag. Hierdoor ook een stuk meer tevreden.
Maaar dit hoeft zeker niet zo te gaan. De jongste van mijn zus dronk ook vaak en het was vaak huilen na een voeding. Ze dacht dat het aan de borstvoeding lag, maar bij de fles deed hij hetzelfde. Het was gewoon een enorm hongerige baby. Het ging pas “beter” toen ze speciale voeding gingen geven.
Doe waar jij je goed bij voelt en leg de meningen van andere zoveel mogelijk naast je neer. Al weet ik ook dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik kreeg enerzijds te horen dat borstvoeding zowat heilig was en stoppen uit den boze was. Aan de andere kant waren er mensen die 100% zeker wisten dat kunstvoeding makkelijker is. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
vor einem Jahr
Dank jullie wel dames. Ik ga voor nu er mee door. Hij groeit goed, 's nachts slaapt hij wel standaard minstens 4 uren, soms zelfs meer. En ik heb ook contact gehad met de lactatiekundige hierover en zij zegt dat het voor deze leeftijd nog heel normaal is om elke 2 uren te komen. Wel heeft ze nog wat tips gegeven om het effectief drinken te stimuleren. Daarnaast kan ik nog proberen om 3 x de borst aan te bieden ipv 2 x. We gaan kijken wat dit voor effect heeft!
vor einem Jahr
Ik ben mijn partner even zó zat 😶 Begon net te klagen dat ik te weinig in het huishouden doe, terwijl ik nog herstellende ben van een keizersnede🤦🏻♀️ Ik doe alles voor ons zoontje, ik ben degene die snachts verschoont + flesje geeft, ik ga 10x mijn bed uit als hij onrustig is, ik zorg dat kleertjes voor handen liggen die hij op dit moment past, dat de was is gedaan etc etc. Daarnaast help ik in het huishouden waar ik dat kan, zonder dat ik mijn buik overbelast…
Hij is even vergeten dat mijn herstel zo verdomde lang duurt omdat ik hem juist te veel heb geholpen de eerste weken🤦🏻♀️
vor einem Jahr
Reactie op HetSteenbokje
Dank jullie wel dames. Ik ga voor nu er mee door. Hij groeit goed, 's nacht ...
Knap hoor! Ik zet ook nog even door… bekijk het nu gewoon per week en alles wat we ze al gegeven hebben is mooi meegenomen moet je maar denken :-)
vor einem Jahr
Reactie op HetSteenbokje
Dank jullie wel dames. Ik ga voor nu er mee door. Hij groeit goed, 's nacht ...
Zou je de tips van de lactatiekundige misschien willen delen?
vor einem Jahr
Reactie op Eagerhearts
Zou je de tips van de lactatiekundige misschien willen delen?
Ons kindje kan 15 a 20 min. per borst drinken, maar ook wel 30 tot 60 min. Dit laatste bestaat dan zeer waarschijnlijk niet alleen maar uit effectief drinken maar ook uit troost/comfort drinken en om aan zijn zuigbehoefte te voldoen. Wanneer ik merk dat het effectieve drinken stopt en hij begint wat in te dutten, of hij gebruikt mijn borst als speen dan kan ik borstcompressies toepassen. Zwakt het effectieve drinken dan alsnog af dan wisselen van borst. Plus het advies om de komende tijd "drie" borsten aanbieden per voedingsbeurt. Rechts - links - rechts.
vor einem Jahr
Reactie op Felimba
Ik ben mijn partner even zó zat 😶 Begon net te klagen dat ik te weinig in ...
Daar heb ik ook moeite mee. Wij hebben alle “ongemakken” zacht uitgedrukt en die mannen lijden niks. Ondanks een zware bevalling en keizersnede wordt er alsnog stiekem van alles van je verwacht. Zorg voor de baby, én een peuter erbij én het huishouden, wassen, koken ect ect. Ze weten niet hoe pijn de buik doet aan het einde van de dag. “Dan moet je om hulp vragen” wordt er dan hier gezegd en zodra je dat doet dan is het teveel of komt het niet uit of het gaat met veel gezucht en gekreun.
Soms zou ik willen dat hij even kon voelen wat ik voel. Zodat hij weet dat het geen aanstellerij is. Want is het na “5 weken” nou nog niet over? Zegt manlief dan. 😅