32 Reacties

één maand geleden

Ik had dit ook kunnen schrijven, zo gaat het hier nu ook al een tijdje. En heb de oplossing ook nog niet gevonden inderdaad. Om gek van te worden 😫 Zó moe maar slapen doet ie niet...

één maand geleden

Ja! Nog steeds de slaapregressie helaas.. het is weer zn fase.. pff het kan je echt opbreken.. heb je al geprobeerd haar bij je in bed te nemen?.. vaak zoeken ze ook echt geborgenheid.. kan ook zijn dat je dat liever niet heb... maat als het wel helpt dat je even bij kan slapen.. zal ik het doen..

één maand geleden

Hier ook 😅

één maand geleden

Hier al acht weken lang de afgelopen week heeft hij twee nachten door geslapen en de rest wakker snachts hopelijk snel weer door slaap nachten

één maand geleden

Hier was het ook drama! Slaapcoach ingeschakeld en na 4 nachten was het voorbij. Sinds 2 weken weer heerlijke nachten van 19 tot 7.30!

één maand geleden

Oh jongens ik vind het vreselijk voor jullie maar ik ben wel ‘opgelucht’ dat we niet de enige zijn🥲🥲🥲 echt te wijten aan ontwikkeling en slaapregressie denk ik dan…

één maand geleden

Reactie op EnergiekeKikker448037

Hier al acht weken lang de afgelopen week heeft hij twee nachten door gesla ...
Ja ik denk dat dit wel overeen komt met onze nachten😕 sliep jouw kindje eerder ook altijd gewoon door?

één maand geleden

Reactie op Talliej88

Ja! Nog steeds de slaapregressie helaas.. het is weer zn fase.. pff het kan ...
Echt wát een lange fase. Ik denk echt misschien nog wel langer dan twee maanden😅 ga je toch een beetje twijfelen. Ja wij proberen het echt op haar eigen kamer op te lossen. Ze wil ook eigenlijk nooit in bed bij ons, blijft ze wurmen. Maar zit er onderhand wel aan te denken om het eens te proberen

één maand geleden

Reactie op Kobo94

Ja ik denk dat dit wel overeen komt met onze nachten😕 sliep jouw kindje ee ...
Ja altijd hele goede slaper geweest maar nu echt drama

één maand geleden

Dit is misschien een loeder moeder advies... Maar if it works it ain't stupid! Onze kleine man heeft ook zo'n fase gehad. Wat we ook deden niets leek hem uit het huilen en frustratie te halen. Totdat we hem even een kort stukje lieten zien van Kipper the Dog op youtube. Bewust deze laten zien want het bevat geen flitsende, snel opvolgende beelden of heftige geluiden/muziek. Daarna kon hij wel een flesje drinken, even knuffelen en weer slapen.

één maand geleden

Hier nog 1. Gelukkig zijn we niet alleen, maar vermoeiend is het wel. Deze nacht ook 3uurtjes slaap gehad. Kleine man is ook klaar wakker en niet willen slapen, stopt ook niet met huilen, krijsen tot ik hem uit bed haal. Nog even volhouden.

één maand geleden

Reactie op LoLo27

Hier was het ook drama! Slaapcoach ingeschakeld en na 4 nachten was het voo ...
Heerlijk! Wat voor advies hebben jullie gekregen?

één maand geleden

Reactie op HetSteenbokje

Dit is misschien een loeder moeder advies... Maar if it works it ain't stup ...
Ik ga dit proberen🤣🤣

één maand geleden

Reactie op Kimberly 30

Hier nog 1. Gelukkig zijn we niet alleen, maar vermoeiend is het wel. Deze ...
Hoop echt dat het gauw voorbij is allemaal🍀 Lees in de mei 2023 groep ook drama verhalen over de nachten. Het is dus wel echt te wijten aan ontwikkeling denk ik. Kunt er dan zo weinig mee 🫠

één maand geleden

Reactie op HetSteenbokje

Dit is misschien een loeder moeder advies... Maar if it works it ain't stup ...
Hier ook het enige dat werkt....

één maand geleden

Hier wordt ze de laatste maanden elke keer rond middernacht wakker. Ik snap gewoon niet waarom 🤨 Dan liggen we zelf net lekker te slapen en zijn we weer klaarwakker. Ik hou zielsveel van haar maar zo vermoeiend, zeker nu ik weer zwanger ben.

één maand geleden

Reactie op Emmily23

Heerlijk! Wat voor advies hebben jullie gekregen?
Het belangrijkste is dat hij zelf in slaap kan vallen, gelukkig kon hij dat al maar hij werd wakker door gewenning. Blijkbaar hebben wij onderweg als hij een x huilde te veel pogingen gedaan om hem weer in slaap te krijgen, dus eigenlijk over gestimuleerd. Dus de volgende x als hij snachts wakker werd verwachtte hij ons weer, wat dus eigenlijk ook weer gebeurde want wij kwamen want hij huilde. We hebben 4 nachten als hij huilt wel naar binnen gegaan, check of temp, omgeving, luier goed zijn en er gewoon naast gaan zitten en doen alsof we sliepen. 1e 3 nachten was huilen huilen, maar goed.. er was in principe niks aan de hand, hij wilde aandacht. Maar wij deden dit om hem te helpen, dus de 1e 3 nachten veel huilen, maar nacht 4 duurde het maar 4 minuutjes en daarna sliep hij weer elke nacht door. Als hij wakker wordt, kan hij zelf ook weer in slaap vallen. Erg fijn!

één maand geleden

Hier ook pittige nachten, maar een glow in de dark speentje helpt hier. Die kan hij dan zelf weer vinden! En als hij huilt doe ik ook niet meer dan nodig is, even checken of alles goed gaat natuurlijk. Maar neem hem niet mee de slaapkamer af. Dat deden we bij ons eerste zoontje wel, maar ik merk dat de tweede het nu wel sneller begrijpt dat hij echt moet slapen in de nacht! Uiteindelijk komt het weer goed, maar wel herkenbaar. Zelf lig ik ook om 21.30 in bed, de slaap die ik dan al heb, is mooi meegenomen.

één maand geleden

Reactie op SophievL

Hier ook pittige nachten, maar een glow in de dark speentje helpt hier. Die ...
Ja hier heeft ze de speen gewoon in maar is helemaal over de zeik🫠 speen of een flesje hielp áltijd voorgaande maanden… lijkt wel alsof ze ergens heel overstuur van wakker wordt.. of dus pijn van de tanden die doorkomen. Het lijkt iets beter weer te gaan maar durf niets meer te hopen aangezien het zo weer een week ruk kan gaan🤣

één maand geleden

Heel herkenbaar!! Hier ruim 6 weken drama: meerdere keren per nacht wakker en slaapt alleen met 1 van ons naast haar op een matrasje. We hebben alles geprobeerd: korte slaapjes overdag, lange slaapjes, 1 slaapje, 2 slaapjes, wakker maken, laten slapen, vroeg naar bed, strikte wakkertijden.. inmiddels houden we het op 2 slaapjes totdat ze anderhalf jaar oud is (volgens bureauvanslaap) en houden we wakkertijden aan 2-3-4. Maaaaaar: sinds 2 nachten gaat het beter. Ik heb zoveel gelezen en uiteindelijk hebben we het volgende geprobeerd en het (lijkt) te werken. Durf ik niet hardop te zeggen eigenlijk 😂 De oplossing is zelfstandig in slaap kunnen vallen. Onze dochter kon dat niet meer. We knuffelen haar even en leggen haar neer en gaan dan weg. Als ze gaat staan of zitten dan meteen weer naar haar toe: neerleggen zoals ze lekker ligt, kriebelen door haar haartjes of over wangetje en dan weer weggaan. Dit 3x en daarna een minuutje wachten voordat je teruggaat. Ik zet echt een timer. Tenzij ze echt overstuur is, dan ga ik wel meteen en troost ik haar. Zodra ze rustig is en weer lekker ligt, dan weer weggaan. En dit herhalen totdat ze slaapt, dus 3x neerleggen meteen en dan een minuut timen. Ik las dat het wel een uur kan duren, maar dat het steeds sneller gaat. Kan binnen paar dagen helemaal goed gaan(?). Hier eigenlijk meteen al succes! 2 keer een timer moeten zetten en daarna sliep ze. Zonder te huilen! Want wij zijn tegen laten huilen. En nu na 2 dagen al succes en ze slaapt binnen 20 minuten zelfstandig. Afgelopen nachten als ze snachts kwam deden we hetzelfde principe, maar eigenlijk sliep ze meteen na 2x neerleggen (dus zonder te hoeven timen). Voor ons een verademing!! Geen idee of het succes voor elke nacht is, maar het geeft ons hoop😂 Veel sterkte en succes! Hopelijk snel onze nachtrust terug.