32 Reacties
één maand geleden
Hier ook echt heftige nachten. Kleine man is meestal 2 tot 3 keer wakker waarvan de laatste keer echt minimaal 2 uur achter elkaar. Eigenlijk stipt om 4 uur wakker en dan tot 6... dan gaat mijn wekker. Ik ben zo intens moe haha. Slaapregressie, ontwikkeling, temperatuur... ik weet het allemaal niet wat t is. Ik lees jullie tips en ga hier ook maar wat mee proberen, ik lees hoopvolle dingen haha.
één maand geleden
Wij hadden ook vreselijke nachten, altijd al gehad. Onze zoon is nu 15 maand oud. We hebben een slaapcoach ingeschakeld en dit hielp direct: slaapschema overdag aanpassen zodat ze meer vermoeidheid overdag opbouwen maar ook niet te moe zijn.
Schema voor 15maand:
- wakker in de ochtend
- 2,5 u wakker
- dut: 45 min (echt wakker maken na 45 min)
- 3u wakker
- dut: zolang ze willen
- 3,5u wakker
- bedtijd
Ook belangrijk: een ritueeltje in hun kamer van een kleine 10 min. net voor ze gaan slapen. Ik had hier nooit belang aan gehecht maar het werkt echt. Wij lezen nog even een boekje, erna mag hij even met de kast spelen, deur open en dicht. Vaak gepaard met kiekeboe, omdat ik verstopt zit achter de deur als hij ze open doet. Erna nog even tokkelen op een oude gitaar en dan in bed.
Sinds we dit allemaal doen is het geen drama meer om te gaan slapen en slaapt hij de meeste nachten mooi door. Eens een beetje trunten soms, maar valt na 1 min. Zelf weer in slaap. Ik moet dus niet meer opstaan!! :D
Hopelijk helpt dit iemand. Want nachten kunnen vreselijk zijn…
één maand geleden
Reactie op LoLo27
Hier was het ook drama! Slaapcoach ingeschakeld en na 4 nachten was het voo ...
Wat voor slaapcoach heb je ingeschakeld? Ik ben ook echt een beetje radeloos, ze slaapt al sinds 4 maanden slecht en ze is nu 16 maanden. Enige wat nog weleens helpt is haar 5 minuten even laten huilen als ik haar niet in bed krijg, maar dat vind ik echt heel zielig. Maar t werkt wel regelmatig. Andere tips, bijv. Naast het bed blijven, maakt haar alleen maar actiever. Ze word dan snachts wakker, en dan komt ze bij ons in bed en slaapt ze redelijk door. Maar in weet het even echt niet meer... Heb weleens naar een slaapcoach gekeken maar wij vragen ons echt af of het werkt. Hebben op advies weleens een online cursus gekocht maar dat was echt weggegooid geld.
één maand geleden
Reactie op Spekkiejjj
Wat voor slaapcoach heb je ingeschakeld? Ik ben ook echt een beetje radeloo ...
Ik ben bij Shift uit Kortrijk ten rade gegaan en zij hebben ons echt heeeeeel goed geholpen. Het was een online sessie van 87 euro voor een uur. Niet goedkoop, maar ze stuurt achteraf een mail met alles wat in het gesprek ter sprake kwam en volgt verder op per mail tot ze het gevoel heeft dat je vertrokken bent.
Het gesprek op begon met ik die vertelde hoe ons dagen eruit zagen en wat meer vertelde over het karakter van ons kind en onszelf. Zij stelt dan haar advies hierop af.
Echt heel nuttig voor ons. Hele kleine tips die een wereld van verschil veroorzaakt hebben.
Ik versta de radeloosheid helemaal. Wij waren het ook.. :) ik kan het alleen maar aanraden.
één maand geleden
Reactie op Emmily23
We hebben dit schema gisteren aangehouden en ze heeft vannacht doorgeslapen ...
Amai! Dat is fantastisch! Blij dat het bij jullie ook werkt!
Waarom is dat schema niet online te vinden e? ;) ik dacht: ‘zolang ze slapen overdag zullen ze het nodig hebben’, maar dat is dus niet waar. :)
één maand geleden
Reactie op annacou
Amai! Dat is fantastisch! Blij dat het bij jullie ook werkt!
Waarom is da ...
Ja precies. Tot 12 maanden kon ik de schema’s goed vinden en sliep ze door. Daarna werd ze elke keer rond 01:00 even wakker als we zelf net lekker lagen te slapen.
Vannacht heeft ze weer doorgeslapen. Zo blij mee! Het verschil is dus echt de 45 min in de ochtend. Ik ga de schema’s noteren zodat ik ze straks bij de tweede ook kan gaan toepassen.
één maand geleden
Reactie op Emmily23
Die kosten vallen mee. Mag ik vragen wat voor tips jullie kregen?
Ja wij hebben eerst 1.5 uur gepraat met haar over wat voor kind hij is. Hoe wij dingen doen, wat het ritme is en hoe zijn reactie en karakter is etc etc. Daarna kregen we de algemene info over hoe slaap werkt en een gecustomized plan, hoe wij het t beste konden aanpakken. Elke 2 dagen belden we om te evalueren en of we dingen moesten veranderen etc.