5 Reacties

2 maanden geleden

Ik neem aan dat je de fles al geprobeerd hebt, omdat je zegt dat niks helpt? Hier is ze ook vaak tussen 4-5 wakker. Dan krijgt ze drinken en slaapt ze tot 6:30 idd. Het is snachts ook wel kouder aan het worden, en dat uur is het meest koud. Terwijl het savonds vaak nog heel erg warm is. Kan het met kou te maken hebben? Heb het idee dat die van mij ook wakker wordt als ze moet plassen, maar ze kan het nog niet echt zeggen. Ik leg ook een fles met water in haar bed. Dat als het dorst is, dat ze dan zelf kan drinken (helpt tot nu toe niet echt). Succes en sterkte!

2 maanden geleden

Was je overgegaan op 1 slaapjes omdat de nachten al minder gingen? Of omdat overdag slapen niet meer lukte? Hier ook een dreumes van 15 maanden en ze doet nog steeds 2 slaapjes overdag! Denk echt dat het per kind verschilt wat ze nodig hebben. Ik merk aan mijn dochter dat ze de 2 slaapjes echt nog nodig heeft en de nachten gaan ook nog steeds goed. Ik maak haar nu alleen wakker uit de dutjes zodat ze overdag niet te veel slaapt (max 3 uur). Pas als de nachten minder gaan of het overdag slapen niet meer lukt zal ik tegen die tijd 1 slaapje gaan proberen! Ik zou me dus niet teveel vast houden aan wat je hoort wat een kind aan slaap nodig heeft, maar vooral aan wat jij ziet bij je kindje! 😘

2 maanden geleden

Hier vaak rond 6u wakker, maar komt 's avonds met geen mogelijkheid in slaap. Zijn soms wel 2 u bezig. Zijn ook net over op 1 slaapje maar twijfel nu toch ook weer om 2 te doen en haar dan in de ochtend kort te laten slapen (anders slaapt ze 's middags niet). Ben het met je eens dat het een enorme puzzel is haha, zal bij de leeftijd horen..

2 maanden geleden

Veel slaapexperts zeggen tot ongeveer 18 maanden 2 slaapjes, ik zou dat ook echt weer proberen 😄

2 maanden geleden

Ik heb geen idee hoor maar laatst toevallig gelezen dat wanneer je kindje tussen 4:00 en 6:00 wakker wordt het kan zijn dat hij/zij het koud heeft.. Misschien iets om naar te kijken ☺️ Succes! 🍀