Hi allemaal,
Ik ben opzoek naar herkenning/ervaringen wat betreft dreumesen die het niet leuk vinden om auto te rijden. Het begon eigenlijk al vanaf de geboorte met onze dochter. Ze heeft autorijden nooit leuk gevonden. Niet in de maxi cosi, later ook niet in de grotere autostoel. Niet vooruit, niet achteruit, niet voorin of achterin. We hebben alles geprobeerd. Filmpjes, koekjes, speeltjes, het maakt allemaal niet uit, ze begint na 10/15 minuten keihard te huilen.
We zijn momenteel op vakantie en hebben de stukjes die we moesten rijden gepland rond slaaptijd. Heel soms gaat dit goed, en valt ze in slaap. Maar 9 van de 10 keer wordt dit een vreselijke huil partij waarbij ze zelfs uitgeput niet in slaap valt.
Veel vriendinnen van mij begrijpen dit niet. Ik hoor vaak ‘mijn kind valt altijd in slaap in de auto/slaapt heerlijk’. Het beperkt ons ontzettend in ons dagelijkse doen, we blijven momenteel voor alle (2x nog) slaapjes thuis. Slapen in een bed doet ze namelijk perfect..
We hebben het inmiddels geaccepteerd en denken maar zo, over een poosje doet ze nog maar 1 slaapje en kunnen we weer wat meer kanten op. Maar het beperkt ons wel in het dagelijks leven. Bijv nu op vakantie; we keren 2x per dag terug naar het huisje om haar te laten slapen in bed. Kinderwagen slaapt ze ook niet.
Ik ben vooral benieuwd; gaat dit ooit over?! Soms word ik er wel een beetje verdrietig van namelijk 🫣