4 Reacties
één maand geleden
Hoi Maan, Ik snap helemaal wat je voelt en hoe gefrustreerd en machteloos je je voelt tijdens zo'n woedeaanval.. Ik heb een tweeling van 16 maanden oud, twee-eiig, en met super verschillende karakters. De één is vanaf haar geboorte al heel expressief; de ander lijkt wat meer gebalanceerd in haar emoties. Allebei mooie karaktereigenschappen. Maar guess what.. De expressieve heeft net een periode gehad van 4/5/6(?) weken waarin ze niet lekker in haar vel zat en ook dagelijks werd geteisterd door woedeaanvallen.. Terwijl ze echt de zelfde opvoeding en aandacht krijgen. Wat ik wil zeggen is dat het per kind anders is hoe ze met situaties en sprongen omgaan. Je doet niks verkeerd.
Situaties zoals een broertje/zusje krijgen (in jouw geval) of beginnen bij de opvang (in ons geval) zal niet helpen. Maar ze moeten het een plekje geven en wij kunnen alleen maar helpen door rust en veiligheid te geven :)
Bij ons lijkt de heftige periode voorbij (misschien was het ook wel een sprong, want afgelopen week ontpopte zich allemaal nieuwe skills en is ze weer een stuk vrolijker ❤️). Het is inderdaad waar; het IS een fase.. Het gaat voorbij.
Veel succes met alles!