4 Reacties

één maand geleden

Hoi Maan, Ik snap helemaal wat je voelt en hoe gefrustreerd en machteloos je je voelt tijdens zo'n woedeaanval.. Ik heb een tweeling van 16 maanden oud, twee-eiig, en met super verschillende karakters. De één is vanaf haar geboorte al heel expressief; de ander lijkt wat meer gebalanceerd in haar emoties. Allebei mooie karaktereigenschappen. Maar guess what.. De expressieve heeft net een periode gehad van 4/5/6(?) weken waarin ze niet lekker in haar vel zat en ook dagelijks werd geteisterd door woedeaanvallen.. Terwijl ze echt de zelfde opvoeding en aandacht krijgen. Wat ik wil zeggen is dat het per kind anders is hoe ze met situaties en sprongen omgaan. Je doet niks verkeerd. Situaties zoals een broertje/zusje krijgen (in jouw geval) of beginnen bij de opvang (in ons geval) zal niet helpen. Maar ze moeten het een plekje geven en wij kunnen alleen maar helpen door rust en veiligheid te geven :) Bij ons lijkt de heftige periode voorbij (misschien was het ook wel een sprong, want afgelopen week ontpopte zich allemaal nieuwe skills en is ze weer een stuk vrolijker ❤️). Het is inderdaad waar; het IS een fase.. Het gaat voorbij. Veel succes met alles!

één maand geleden

Reactie op Lauravanas

Hoi Maan, Ik snap helemaal wat je voelt en hoe gefrustreerd en machteloos j ...
Bedankt voor je reactie! fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn en dat het ook waarschijnlijk wel weer goed komt.

één maand geleden

Hier is de pamper verschonen ook moeilijker nu...😅 Ik probeer nu met optrek broekjes staand te verschonen en haar aandacht af te leiden. Maar ik hoor hetzelfde bij heel veel vrienden...

één maand geleden

Ik laat haar soms ook even tot rust komen met een verhaaltje uit een boek of tiktak/ nijntje/ buma filmpje op de gsm. Dit duurt maar paar minuutjes en helpt even de aandacht te veranderen. Zeker in een wachtzaal bij de dokter of bij vrienden.