7 Reacties
3 maanden geleden
Gaat vanzelf ook over, no worries.
K heb hier van alles geprobeerd en wat ik nu doe is uitleggen dat het niet mag ( voelt super zinloos, maar geeft me het gevoel een ok moeder te zijn) vervolgens gewoon in de kar zetten en negeren. Soms doe ik even knuffelen/ troosten en dan negeren. 3 weken is maar kort hoor, je hebt nog 18 haar te gaan 😂😂
3 maanden geleden
Hooooi 🙋🏻♀️
Helaas, wij hebben er hier ook eentje. Zodra hij iets niet mag of niet wil, gooit hij zichzelf achterover (met zijn hoofd eerst) op de grond en krijsen als een gek.. Rollen over de grond, met zijn hoofd tegen dingen aan slaan (grond/deur/muur/mij/zijn broertjes hoofd) het is echt verschrikkelijk en ik heb helaas geen tips dus daar lees ik graag voor mee. CB hier zegt ook peuterpuberteit, ik hoop maar dat het dat is en niet tegen die tijd nog erger wordt. Mijn oudste zoontje is 3 en behoorlijk temperamentvol maar die is lang niet zo heftig in de puberteit dan de jongste 🫣. Hier binnen in huis is het dan ook iedere dag, de hele dag door feest! Buiten de deur is het gelukkig (nog ) niet zo heftig. Daar zijn ze allebei redelijk lief en wat rustiger 😅.
Sorry dat ik je verder niet kan helpen, wel enigszins gerust kan stellen dat je niet de enige bent 🫣😆.
3 maanden geleden
Ja hier ook hoe lief die eerst was hoe vervelend die nu soms kan zijn🙈 ook als hij zijn zin niet krijgt gelijk gillen en boos doen. Overal naar wijzen. Hij kan nog niet lopen en hij brabbelt echt super veel maar ook nog niet echt praten en soms denk ik dat dit hem dan frustreert ofzo 🤷🏻♀️. Achja gaat hopelijk vanzelf weer over je bent niet de enige in ieder geval! 😊
3 maanden geleden
Ow my. Ja ik herken dit helemaal. Vooral van dat geduld bewaren is niet altijd 100% uitvoerbaar 😬
Mijne van 14 maanden wijst overal naar, kan lopen, maar praat nog weinig. Zodra je iets onderbreekt wat meneer doet (weglopen op een terras) dan is het speenvarkenmodus. We waren eten bij een sushi restaurant en dat ging een uur goed en erna kwaad alles bij elkaar geprijst want hij mocht niet tussen de tafels doorlopen.
Toen dachten we vrijdag even gebakje op terras tijdens de wandeling. Alleen al het stilzetten van de wagen aan de tafel leverde een driftbui op 🥲 heb gebak gekocht een meegenomen.
3 maanden geleden
Heeeel herkenbaar helaas. We merkten het vorige week al een beetje en meneer is sinds gister verandert in een monster baby 😂.
Vooral verschonen is echt de hel. We hebben nu maar luierbroekjes en boxer shorts gekocht om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken, want alleen al, als hij het verschonings kussen ziet krijst meneer het uit.
Ik denk dat het hem vooral frustreert omdat hij al vanaf zijn geboorte ver vooruit loopt in zijn ontwikkeling.
Hij kon met 11 maanden al goed lopen en tegenwoordig rent hij zelfs al. De eerste woordjes komen nu mondjes maat, maar dat zal hem vooral wel storen.