23 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Whitleey
Waarschijnlijk omdat ze thuis volledige ruimte krijgt, doet ze het buitenhu ...
Ja thuis is er natuurlijk ook weinig wat niet kan/mag. Dus dan zou ik er vaker opuit moeten gaan en haar echt vast binden in zon stoel en haar driftbuien laten hebben. Dan gaan we dat straks na de bouwvak maar oefenen
3 maanden geleden
Wat ik vaak doe is iets van een cracotte (crackertje) ofzo meenemen en dat geven op een moment dat hij rustig en lief in de stoel zit als tussendoortje. Hier is hij wel even mee zoet. Z'n beker met drinken geven, tja en verder neem ik wel wat dingen mee voor vermaak, autootje, klein boekje oid
3 maanden geleden
Mijn zoontje van 14 maanden heeft dit nu ook hoor. De wil is zo sterk en hij wil alles ontdekken. Ik snap dat ook wel, opeens kun je lopen, dan wil je niet stom in een stoel zitten xD stel je voor dat jij kan vliegen morgen, dan ga je ook niet meer lopen of op de bank hangen haha
3 maanden geleden
Reactie op Doenjaah
Wat ik vaak doe is iets van een cracotte (crackertje) ofzo meenemen en dat ...
Ja ik had dus ook lekkers mee + boekjes+ speelgoed. Maar niks was ineens leuk/lekker. Heeft haar in totaal 30 seconde vermaakt 😂
3 maanden geleden
Herkenbaar, ik ben nu op het punt dat als ik uit ben ik even Bumba opzet op de telefoon zodat ik 10 minuutjes heb om m’n koffie te drinken of m’n broodje te eten. Verder weinig schermtijd, lekker veel spelen, maar even zelf rustig zitten is ook veel waard, dan kan ik de rest van de dag weer lekker spelen met haar
3 maanden geleden
Jeejtje, ik denk alleen maar. Is dit je eerste terrasje buitenshuis!? Inderdaad lekker dingen gaan ondernemen. Maar mogelijk eerst iets gemakkelijkers zoals een speeltuin (daar mogen ze ook niet weglopen). Dan kan je oefenen met grenzen stellen. En lekker in groepen met andere kinderen laten oefenen, ze leren dan sociaal gedrag, kunnen kopiëren van andere kinderen en leren dat anderen ook andere grenzen hebben dan papa en mama.
Lijkt me voor jezelf ook wel fijn als jij even niet op hoeft te letten en iets anders kan gaan dorn
3 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Jeejtje, ik denk alleen maar. Is dit je eerste terrasje buitenshuis!? Inder ...
Ja ik heb een heeeeel kleine sociale circel. En alleen ga ik geen terrasjes doen😅 tot zover gaan we inderdaad wel eens naar Ballorig ofzo. Echte speeltuin hebben we hier niet. En ik heb echt wel grenzen hoor. Alleen zowel thuis als op pad worden die grenzen altijd een driftbui. Ik ben druk opzoek naar plekken met veel kinderen maar dat is erg lastig te vinden hier 😂
3 maanden geleden
Huh dit hoort toch gewoon bij het dreumes zijn? Ik weet niet beter dan dat ze de wereld moeten ontdekken en dat gaat niet vanuit een kinderstoel toch 🙈 het enige wat je kunt doen is zorgen dat hij wat te eten heeft zodra jij wil eten en verder erachteraan haha. Tenminste zo is mijn mening. Over een jaar is het alweer anders.
3 maanden geleden
Reactie op Astriddddd
Herkenbaar, ik ben nu op het punt dat als ik uit ben ik even Bumba opzet op ...
Dat is toch ook ff goed. Hoef je ze ook niet te straffen voor normaal ontdekkingsgedrag :)
3 maanden geleden
Ik woon nu nog in Groningen. ( Hoogezand) En we willen over 6 a 7 maanden verhuizen naar Noord Limburg
3 maanden geleden
Reactie op Brownie
Wij gaan altijd met de kinderwagen dus daar zit ze sws al in en ik haal der ...
Kinderwagen wil ze ook niet meer in. We hebben haar nu op een 3wieler. In de kinderwagen wurmt ze zich los en gaat dan achter ste voren staan zodat ze je ziet. En gaat dan naar je lachen 🤷. Volgende keer neem ik de 3 wieler wel mee 😂
3 maanden geleden
Heel herkenbaar, vooral bij de 1e. Toen woonde ik nog in Wenen en daar vonden ze haar zo erg wat betreft niet willen stilzitten, alles willen ontdekken dat ze met goed 1 jaar in therapie moest van ze (een soort speel therapie). Dat grapje heeft me dus dik 2000 euro gekost en als ik erover terugdenk is het echt van de zotte, maar goed, ik was totaal afhankelijk van het kdv voor opvang dus durfde geen nee te zeggen. Nu weer zo’n ontdekker, en ik laat het lekker gaan, zitvlees krijgen ze vanzelf wel :-). Tot die tijd helpen snacks inderdaad eventjes of het zo plannen dat ze net slaapt in de kinderwagen ofzo als je op het terras zit
3 maanden geleden
Reactie op EssieB
Heel herkenbaar, vooral bij de 1e. Toen woonde ik nog in Wenen en daar vond ...
Snacks en slapen doet ze op zon moment niet. Slapen alleen in haar bed. Ze wil al vanaf baby af aan de hele wereld zien. Nu ze 14 maand is en kan lopen zie je gewoon dat er een wereld voor haar open gaat. Opvang/kdv hebben wij niet voor haar. Dus meeste uitstapjes die ik doe is Ballorig/zwemmen/ kinderboerderij/ dierentuin enz. Maar merk gewoon dat ik grootste deel van mn uitje achter haar aan ren 😂 maar zoals ik lees hierboven is dat ook wel deels normaal is. Ik wil haar ook niet volledig tegen houden want ontdekken is haar karakter. Maar haar leren sturen