25 Reacties

7 maanden geleden

Wat vervelend allemaal. Wat bedoel je met dat de dermatoloog zegt dat het niet van binnenuit komt? Zelf geen kinderen met eczeem. Maar ik hoor wel eens wat. Kijk uit met geparfumeerde basiszalven. Is Shea butter parfum enz vrij?

7 maanden geleden

Wat naar. Hoe vaak gaat je zoontje in bad? Wat gebruik je dan voor zeep? Ik heb zelf als kind ernstig eczeem gehad, dus doe mijn dochter 1 of max 2 keer in bad. Dan zo natuurlijk mogelijk zeep gebruiken.

7 maanden geleden

Ja hier een dochter met flinke eczeem. Kinderarts en dermatoloog zeggen ook inderdaad niet van binnenuit maar ontstekingen van de huid door blootstelling aan het een of ander. Ik geloof dat zelf niet en weiger dan ook hormoonzalf te gebruiken. Nu bezig met bloedtesten en provocatie testen omdat ze in ieder geval een flinke notenallergie heeft en ook verhoogde bloedwaarde op melk en katten (we hebben 2 katten). Allerlei zalven al geprobeerd maar nog niks helpt blijvend. Zelf 2.5mnd op een koemelkvrij dieet gezeten maar ook weinig effect. Ik ben ten einde raad heb echt geen idee meer en kind krabt zich een ongeluk... Foto die is toegevoegd is weer een opvlamming. Zo kan het de ene dag bijna weg zijn en andere dag weer enorm. Vooral heeft ze flink last van jeuk op haar hoofdje ook.

7 maanden geleden

Mijn zoontje heeft ook flinke eczeem plekken (gehad). Gelukkig nu onder controle met zalf ( Triamcinolonacetonide). Hier uiteindelijk wel aan de zalf toegegeven omdat hij bleef krabben en het alleen maar erger werd. Nu is het goed onder controle en zijn er aan het afbouwen. Het is lastig om er achter te komen waar het precies vandaan komt, maar het is echt ellendig. Hopelijk blijft het hier nu onder controle. Ik heb geen andere oplossingen, inderdaad niet te veel in bad doen, en na het badderen goed insmeren met een vette crème

7 maanden geleden

Heb van onze huisarts de tip gekregen Balneum te gebruiken in bad maar dan wel de extra vette variant! Doet hier wonderen! Hoop dat je er iets aan hebt!

7 maanden geleden

Reactie op SW1985

Heb van onze huisarts de tip gekregen Balneum te gebruiken in bad maar dan ...
Oeh dit klinkt interessant. Ik heb ook een kindje met eczeem. Wil je een foto sturen van welke variant precies? Echt voor baby's?

7 maanden geleden

Reactie op zalmwrapje

Oeh dit klinkt interessant. Ik heb ook een kindje met eczeem. Wil je een fo ...
Deze moet je hebben! Wel opletten dat het bad olie is en de extra vette variant! (Mag niet in de ogen komen) maar werkt echt heel goed! Is ook voor baby’s! Is speciaal ook bij eczeem! Hoop echt dat het net zo goed voor jullie werkt als voor ons!

7 maanden geleden

Reactie op Emmily23

Wat naar. Hoe vaak gaat je zoontje in bad? Wat gebruik je dan voor zeep? I ...
Hij gaat inderdaad zo min mogelijk in bad, max 2x

7 maanden geleden

Reactie op Liefjunimeisje

Ja hier een dochter met flinke eczeem. Kinderarts en dermatoloog zeggen ook ...
Als het de ene dag erger is dan de ander, klinkt haast als een allergie als het zo ineens opzet. Het is hier hetzelfde verhaal. We smeren al maaaaaanden hormoon zalf omdat hij het op zijn gezichtje vooral heeft, en daar altijd krabt, wat dan nog meer jeukt en pijn doet. Maar er komen steeds meer plekken op zijn romp en gevoelige plekken bij zoals knie holte. Morgen maar eens allergietesten eisen.

7 maanden geleden

Reactie op SW1985

Deze moet je hebben! Wel opletten dat het bad olie is en de extra vette var ...
Ben ik weer 😂 Het is echt overal waar ik kijk niet leverbaar.. nog tips waar ik het kan bestellen of kopen? Of is de doucheolie extra vettend een goed alternatief? :)

7 maanden geleden

Mijn zoon had dit, op foto ziet iets minder heftig uit dan wat het was. Vorige week moest toevallig met hem in het ziekenhuis zien. Dokter had meteen zalfje voorgeschreven wat ik de 1e week 2maal dagelijks moet aanbrengen en tussendoor vet moet houden met vaseline paraffine. Na deze week moet ik 1 maal dagelijks zalfje aanbrengen, dit aangezien zn huidje ook wat dunner ervan kan worden. MAAR hij had hier echt 1 a 2 maanden last van en nu zie je het al amper! Ook deed ik hem eerst om de dag of om de twee dagen in bad, maar de dokter zei al dat echt maar 2x in de week in bad moest doen.

7 maanden geleden

Reactie op zalmwrapje

Ben ik weer 😂 Het is echt overal waar ik kijk niet leverbaar.. nog tips w ...
Sorry stuur je nu ook de douche olie als link 🙄 Is idd overal uitverkocht! Ben hard aan het zoeken voor je☺️

7 maanden geleden

Reactie op zalmwrapje

Ben ik weer 😂 Het is echt overal waar ik kijk niet leverbaar.. nog tips w ...
https://www.efarma.nl/balneum-extra-vettend-badolie/15404897 Snel deze bestellen! 🥰

7 maanden geleden

Hier ook een zoontje met eczeem vanaf toen hij ongeveer 3 a 4 maanden was. Doorgestuurd naar de dermatoloog en kregen eerst hydrocortison zalf ( vaak de 1e stap/lichtste variant van hormoonzalf) Dit hielp maar kregen het niet afgebouwd. Toen gestart met triamcinolon ook afgebouwd volgens een schema en nu is het redelijk onder controle. Af en toe weer wat plekjes en dan smeren we triamcinolon en dan is het na 2 dagen meestal weer weg. Verder weinig in bad en al helemaal geen zeep, elke dag schone romper. Smeren hem ook iedere verschoonronde dus zo'n 5x per dag in met vaseline parrefine.

7 maanden geleden

Deze creme werkt voor mijn zoontje heel goed en is zonder hormonen. Hij heeft ook regelmatig eczeem opvlammingen. Een aantal keer hydrocortison zalf gesmeerd, maar steeds als ik afbouwde kwam het weer terug. Op advies van een collega ben ik deze zalf gaan smeren. Het is prijzig maar werkt heel goed. Ik krijg de eczeem er snel mee onder controle. Zodra het onder controle is probeer ik zijn huidje goed vet te houden met lanette creme.

7 maanden geleden

Ik lees altijd goede dingen over frambozenzalf!

7 maanden geleden

Reactie op Troelala123

Als het de ene dag erger is dan de ander, klinkt haast als een allergie als ...
Jaaa het is zo'n enorme zoektocht he! Hier ook enorme plekken in de knieholte. Mega schraal en rood

7 maanden geleden

Reactie op SW1985

https://www.efarma.nl/balneum-extra-vettend-badolie/15404897 Snel deze bes ...
Hahah thanks! Ik heb het besteld, nu hopen dat het helemaal werkt (boven op de hormoon zalf)

7 maanden geleden

Reactie op Nickky

Ik lees altijd goede dingen over frambozenzalf!
Dit heb ik geprobeerd. Frambozenpitolie zalf met sheabutter is echt heel hele fijne zalf inderdaad! Het maakt de huid van de baby echt vet en dat laagje blijft ook wel even. Alleen vraag ik me af of het beter werkt dan vaseline paraffine zalf.. Bij mijn dochter is het met de frambozenzalf niet weg gegaan, hoewel ik het echt veel gesmeerd heb.

7 maanden geleden

Reactie op zalmwrapje

Hahah thanks! Ik heb het besteld, nu hopen dat het helemaal werkt (boven op ...
Ja het is en blijft per kindje een puzzel helaas! Maar ik duim dat dit werkt!!! 🤞🏼(Kijk goed uit dat het niet in de oogjes komt!)