16 Reacties

8 maanden geleden

Wat voor test was dat voor melkallergie? Koemelkallergie of intolerantie komt heel vaak niet uit testen. Het bouwt zich ook op en komt vaak na een paar dagen tot uiting. Ik heb na de borstvoeding zo’n 2 maanden normale kunstvoeding gegeven tot ik erachter kwam dat de klachten wel aan het opstapelen waren. Maar ik snap zelf geen melk tijdens de borstvoeding. Had hij daarvoor helemaal geen klachten? En nu nog andere dingen die opvallen sinds de overstap op kv?

8 maanden geleden

Het was een huidtest op allergie. Er waren op dat moment geen aanwijzingen. Hij kwam voor de huidtest op ei allergie (kwam ook niets uit, maar wel FPIES. Kwam niet uit de test maar is ook een reactie en daardoor mag hij nu zeker een jaar geen ei, daarna provocatie in t ziekenhuis). Bij ons in de familie komt nl intolerantie bij koemelkproducten voor en uit zich oa in eczeem. Hij kreeg inderdaad een dag of 3 na het eerste flesje ongeveer de eczeem. Verder no geen klachten, geen krampen of spugen. Maar het lastige vind ik vooral dat t ziekenhuis aan geeft dat dit niet door een koemelkallergie komt en ik gewoon flesvoeding met koemelk mag blijven geven.maar mijn gevoel zegt dat ik er wat mee moet 🙈 Welke klachten kreeg jouw kindje?

8 maanden geleden

Goeiemorgen mijn zoontje heeft hetzelfde dus wij zijn nu aan het testen met geiten melk een week en het lijkt minder te worden. Bij het ziekenhuis en huisarts zeggen ze ook dat het waarschijnlijk geen koemelk allergie is. Maar het komt bij mij wel veel voor in de familie. Zou gewoon zelf een week testen of je verschil ziet met geiten melk en anders koemelk allergie voeding dan kan je kijken of je verschil gaat zien… hoop dat je er iets aan hebt succes!

8 maanden geleden

Heb je een foto?

8 maanden geleden

Reactie op ycajs

Goeiemorgen mijn zoontje heeft hetzelfde dus wij zijn nu aan het testen met ...
Dat zou ik indd nog kunnen proberen. Je hoort t zoveel. Maar toch zeggen ze dat het uit de allergietest moet komen. En de kunstvoeding voor baby's met koemelkallergie is zo duur. Maar mogelijk is geit indd wat

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Heb je een foto?
Hopelijk op deze foto het best te zien

8 maanden geleden

Ik zie idd de vlekjes bij zijn wangen. Mijn kleintje heeft dit ook. Bij mij werd er gezegd droge/fragiele huid vanwege kwijlen door tandjes (hij heeft zo'n brede medela speen die van wang tot wang loopt 😅).. is het alleen op zijn gezichtje of ook op de rest van zijn lichaam? Heb je Weleda crème geprobeerd? Of een crème die het goed vet houdt? Mijn kleintje heeft last gehad van nummulair eczeem, echter alleen op zijn armen en buik/romp. Naar mijn idee is dat niet gelinkt aan zijn gezichtje. Elk kindje is natuurlijk anders maar zou zonde zijn als je overstapt op iets terwijl het niet zo is. Verder adviseer ik je om echt je mama gevoel te volgen, vaak gaan dokters richting het textbook antwoord.. komt allemaal wel goed. Good luck mommy 🙏🏽❤️

8 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Dat zou ik indd nog kunnen proberen. Je hoort t zoveel. Maar toch zeggen ze ...
Ja klopt geit is ook wel aan de dure kant maar bij mij zoontje heb ik vanaf het begin kv gegeven en hij had dus ook na een paar dagen eczeem en is niet meer weg gegaan en we kregen elke keer crème maar dat is hormoon zalf dus dat is ook niet goed voor zo’n klein kindje en hij krabde zichzelf ook echt open en werd wakker in de nacht van de jeuk en hij is nu 8 maanden en merk wel echt dat het helpt dus zou het toch overwegen ondanks de prijs misschien dan extra goed gaan proberen minder flessen per dag te geven

8 maanden geleden

De huisarts denkt inderdaad eczeem maar omdat het alleen op de wangen zit, denkt ze niet gelijk aan een koemelkallergie/ intolerantie. Even een week goed vet houden en kijken wat dat gaat doen. Even in de gaten houden dus. Al blijft m'n gevoel wel zeggen dat er een verband is. Even vet houden en in de gaten houden hoe het zich ontwikkeld

8 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

De huisarts denkt inderdaad eczeem maar omdat het alleen op de wangen zit, ...
Ja persoonlijk vind ik het altijd raar dat ze meteen zeggen eczeem en dan verder geen onderzoek doen. Kan aan mij liggen maar ik denk altijd je kan niet zomaar zonder reden uitslag krijgen het moet ergens vandaan komen. En wij bleven die crème maar smeren en zodra we stopte 2 dagen werd het veel erger dus die crème onderdrukte alleen het probleem maar loste het niet op en vooral met die hormoon zalf heb ik toen maar besloten om zelf te kijken of iets anders hielp. Maar ik hoop dat ze zalf wel helpt want ze zeggen dan een week 2 keer per dag en dan een week 1 keer per dag tenminste bij mij zeiden ze dat en dan moest het weg zijn hoop dat het dan ook weg blijft maar als dat niet zo is zou ik inderdaad gewoon andere melk gaan uitproberen het kan geen kwaad en dan weet je wel meer vaak kunnen ze bijvoorbeeld een overgevoeligheid voor koemelk ook niet vinden uit die testen echt heel vervelend.

8 maanden geleden

Reactie op ycajs

Ja persoonlijk vind ik het altijd raar dat ze meteen zeggen eczeem en dan v ...
Ik snap je punt zeker. Het is soms ook gewoon zo afhankelijk welke dokter je hebt. Ik heb nog geen hormoonzalf of iets. Gewoon vaseline. Ben benieuwd of dat iets gaat doen. En anders bel ik gewoon maandag weer. Wil het heel even een kans geven, het is gelukkig nog niet heel erg. Over een paar dagen is deze pot kunstvoeding op is. En dan misschien, mocht het over een aantal dagen nog hetzelfde zijn of erger, eens iets anders proberen, bv geit. Het liefst had ik de borstvoeding ook gewoon doorgezet, dan heb je dit gezeur niet. Maar helaas heeft hij toch echt een flesje nodig. Gelukkig maar een half flesje tot nu toe. Maar bang dat er snel een punt komt dat ik ook 's morgens en 's avonds niet meer voldoende heb.

8 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Het was een huidtest op allergie. Er waren op dat moment geen aanwijzingen. ...
Ook uitslag op de wangen, onrustige buik, niet meer doorslapen, slijm in ontlasting. Ben zelf voor haar pepti gaan gebruiken (online gekocht) en uitgeprobeerd. Binnenkort afspraak bij de kinderarts. Lastig he wat verstandig is, ik vond het ook erg moeilijk 😔

8 maanden geleden

Reactie op JuulBresser

Ook uitslag op de wangen, onrustige buik, niet meer doorslapen, slijm in on ...
Dat heeft hij allemaal niet. Enkel de uitslag op de wangen. Heb je het idee dat de pepti helpt? Gaan ze testen op koemelkallergie of gaan ze wat anders doen?

8 maanden geleden

Ik heb t zelf weer eens gegeven en toen kwamen de klachten weer. De pepti helpt wel! Heb dat verhaal gedaan en kregen de doorverwijzing naar de kinderarts en krijgen het vanaf nu vergoed!

8 maanden geleden

Reactie op JuulBresser

Ik heb t zelf weer eens gegeven en toen kwamen de klachten weer. De pepti h ...
Dat scheelt, dat het vergoed gaat worden. Hoelang gebruik je nu pepti? En na hoeveel tijd merkte je resultaat?

8 maanden geleden

Na een dag al verschil. Gebruik het nu een maandje ongeveer denk ik met een tussenpauze dus!