10 Reacties
4 weken geleden
Hoe vaak gaat je dochter per week heen?
Ik zal met de leidsters afspreken om het per week op te bouwen hoelang je haar daar laat (als dit ook kan ivm werk enzo)
Ze moet heel erg wennen aan deze situatie, na een maand zou je wel verbetering moeten merken.
Langer blijven zou ik niet adviseren, ze moet er vertrouwen in krijgen dat jij haar daar laat en jij later op de dag weer komt om haar op te halen.
Bij de opvang waar mijn zoontje heen gaat is de regel, eerste keer mag je blijven en daarna is het afscheid bij de deur. Hij zit hier nu sinds de zomervakantie en loopt nu huppelend het lokaal binnen, als de deur open gaat.
Ik werk zelf op een opvang, vandaar mijn kijk op deze situatie. Ik zal het echt vooral met de leidsters bespreken hoe hun hierin staan. Vaak willen ze wel met je meedenken.
4 weken geleden
Reactie op EsseBb
Hoe vaak gaat je dochter per week heen?
Ik zal met de leidsters afspreken ...
Bedankt voor je inzicht!
Ze zal 2 dagdelen van 3.5 uurtjes gaan. Een ochtend en een middag.
Herken je ook dit aparte afscheid? Ze hield niet in de gaten of ik wegliep oid, ondanks dat ik heel duidelijk was. Meestal zie je kindjes meteen plakken bij de ouder en hen niet weg laten gaan, maar nu bleef ze eigenlijk stoïcijns verder spelen en is ze denk ik later tot het besef gekomen dat ik toch wat langer weg ben dan ze misschien dacht.
4 weken geleden
Reactie op Kizim
Bedankt voor je inzicht!
Ze zal 2 dagdelen van 3.5 uurtjes gaan. Een ocht ...
Jaa dit gebeurt wel vaker hoor. Door alle nieuwe prikkels is het heel leuk, tot ineens het besef komt en wanneer komt mama nu weer terug?
Ik zal met de leidsters bespreken om bijvoorbeeld eerst een uurtje te blijven en dan ophalen en dit telkens uitbreiden, totdat het niet meer nodig is. Op een gegeven moment kan je ook zeggen, kunnen jullie een berichtje doen als het ophalen niet nodig is.
Het komt uiteindelijk allemaal goed. Ik heb nog nooit een peuter gehad, die echt niet wou. Het is echt een kwestie van wennen aan een nieuwe situatie.
4 weken geleden
Onze zoon vond het de eerste dagen niet leuk als ik wegging en huilde zo veel.
Mijn moederhart brak en ik dacht dit komt nooit goed.
Ik wilde hem er eigenlijk niet meer heen brengen want dacht misschien is hij ook nog wel wat te jong.
Alleen familie past op dus hij was opvang en zo veel kinderen ook niet gewend.
Maar toch even doorzetten en afgesproken hem na 2 uurtjes weer op te halen zo lang dat nodig was en hij nam zijn favoriete knuffel mee naar de opvang op advies van de juf.
Bij het brengen bleef ik 10 minuten ongeveer dus niet te lang want anders word het afscheid misschien nog wat moeilijker dacht ik.
Tot hij na 3 weken zelf aangaf te willen blijven toen ik hem eerder ophaalde dus ben ik weggegaan en heb hem op de 'normale' tijd opgehaald.
En sindsdien gaat het goed.
Zijn favoriete knuffel gaat nog steeds iedere dag mee en deze doet hij dan ook iedere ochtend zelf in zijn tas.
Hij heeft er nu elke keer veel zin in en dit had ik nooit verwacht.
Onze zoon is van 07-06-2023 en gaat sinds 27 augustus naar de peuteropvang.
4 weken geleden
Reactie op Maan<3
Onze zoon vond het de eerste dagen niet leuk als ik wegging en huilde zo ve ...
Ooh fijn zeg!! Goed om te horen ook. Je zoontje was nog jonger dus en begreep t snel! Mn dochter is van 13 juni dus nu bijna 2.5 en idd ook alleen oma’s als oppas gewend..
Idd ik had ook de tip gehad om volgende keer een favoriet knuffeltje mee te nemen. Dankjewel 😊
2 weken geleden
Hoe gaat het nu met je dochter op de opvang? En het afscheid. Wij starten binnenkort ook
2 weken geleden
Helaas nog niet goed. Dag 1 was dus drama (gillen, krijsen), dag 2 huilde ze gematigd vanaf het zwaaien en de 3e keer verbeet ze zich enorm maar kwam het toch los 10 min na vertrek. Alle 3 de keren moest ik haar binnen het uur ophalen, omdat ze ontroostbaar was.
Vandaag dag 4, wilden ze dat ik erbij bleef zodat ze er toch een positief gevoel aan vasthield en kon wennen. Dat wennen ging heel goed, ze speelde met de kindjes en wilde zelfs niet weg. Van de juffen moet ze alleen nog steeds niets hebben. Donderdag willen ze weer dat ik erbij blijf. Ik hoop dat ze volgende week wel snapt dat ik gewoon weer weg ga..
De afgelopen weken vraagt ze bijna elke avond: morgen niet school? en mama niet weg? Ze is dr heel veel mee bezig. Ze wil ook de hele dag “jufje” spelen
Kortom, in principe niet heel abnormaal gedrag, maar wel voor mij nu nog lastig om een positief vooruitzicht te hebben😂 hoop heel erg dat het bij jullie wel wat makkelijker zal gaan!
2 weken geleden
Reactie op ebast
Ohhh hier gaat ze vanaf 1 juni, dus als ze net 3 wordt. En ik ben er nu al ...
Snap ik, ik denk ook nu van waarom doe ik het 😅 Ik moet wel zeggen dat ik de kindjes heel erg zag genieten hoor, vooral van 3+
Denk dat als ik had gewacht tot 3j het misschien wel beter zou verlopen