28 Reacties

3 jaar geleden

Ik neem zelf wel gewoon pakje mutsje mee en dan wanneer we weggaan kleed ik de babg om met wat ik had gekozen

3 jaar geleden

Bij de oudste kreeg ze vanuit het ziekenhuis een mutsje op en toen we naar huis gingen pas haar geboortepakje muts op. Zoon is onverwachts thuis geboren en heeft eerst een mutsje dat bij het pakket van de kraamzorg zat en toen we, na alsnog naar het ziekenhuis geweest te zijn, naar huis gingen zijn geboortepakje mutsje op.

3 jaar geleden

Vaak eentje van het ziekenhuis maar hier zeggen ze wel 2 mutsjes meenemen waarvan er eentje vies mag worden. Je kindje is namelijk niet direct superschoon

3 jaar geleden

Onze eerste had het eerste mutsje van het ziekenhuis. Later pas een eigen mutsje toen ze schoon was

3 jaar geleden

Hier kreeg ze twee mutsjes van het ziekenhuis op. We hadden ook onze eigen mutsje meegenomen van haar geboorte pakje. Heb daarna uit de la nog meer mutsjes gepakt 🤣🤣.

3 jaar geleden

Hier had hij eerst een mutsje van het zh op en daaroverheen hebben ze zijn mutsje van het geboorte pakje opgedaan. Maar ze worden niet meteen gebadderd of helemaal super schoon gepoetst. Die huidsmeer is goed voor de huid en blijft er dus opzitten. Althans dat was bij ons wel zo. Hij ging ook pas na een paar dagen in bad. Na zijn eerste badje ging hij ook vervellen. De huidsmeer houd warm en beschermt de huid.

3 jaar geleden

Reactie op Flowerdutchie

Hier kreeg ze twee mutsjes van het ziekenhuis op. We hadden ook onze eigen ...
Uit een eigen la of uit de la van het ziekenhuis?

3 jaar geleden

Hier na de geboorte een mutsje van het zh. Maar ik heb minimaal 2u huid op huidcontact gehad. Daarna werd hij pas aangekleed en kreeg hij zijn eigen mutsje op.

3 jaar geleden

Ik ga hopelijk thuis bevallen en heb een mutsje voor direct na de bevalling die vies mag worden en 1 die bij het geboortepakje matcht.

3 jaar geleden

Als je onmiddellijk huid op huid contact doet heb je geen muts nodig, is ook beter voor de hechting en start borstvoeding want zo belemmer je de geur van je baby niet die je nodig hebt om de borstvoeding op gang te laten komen 😍

3 jaar geleden

Reactie op Laravm93

Als je onmiddellijk huid op huid contact doet heb je geen muts nodig, is oo ...
Bijzonder advies en gevaarlijk zelfs... buiten het feit dat het echt een risico is om geen mutsje op te doen bijeen pasgeboren baby kun je je borstvoeding gewoon op gang laten komen. Zoals jij het schetst zouden vrouwen die een keizersnede ondergaan geen toegang krijgen tot hun borstvoeding. Zal het je nog sterker vertellen er zijn vrouwen die niet bevallen zijn en zelfs borstvoeding op gang kunnen krijgen (relacteren) Geluid doet al veel meer dan geur en ja het helpt. Maar ook met mutsje ruik je je baby.

MOD

3 jaar geleden

Je krijgt een mutsje van t ziekenhuis. Wat betreft het advies dat een mutsje niet nodig is; In het begin kunnen kindjes nog niet de lichaamstemperatuur vasthouden. Zie hierbij een artikel over het mutsje en vooral waarom https://www.24baby.nl/baby/babykleding/babymutsjes-houden-je-baby-warm/

3 jaar geleden

Reactie op Celiie

Bijzonder advies en gevaarlijk zelfs... buiten het feit dat het echt een ri ...
Zo maar echt. M’n eerste had meteen n mutsje op (ERG belangrijk idd voor de warmte niet te verliezen) en m’n melk kwam vlot op ga g

3 jaar geleden

Reactie op Laravm93

Als je onmiddellijk huid op huid contact doet heb je geen muts nodig, is oo ...
Wat is dit voor een rare reactie. 🤦🏼‍♀️

3 jaar geleden

Wat is dit voor een rare reactie. 🤦🏼‍♀️
Ja en ik vind het raar dat jullie het raar vinden🫣

3 jaar geleden

Ik moest 2 of 3 mutsjes meenemen (ook een donkere ivm het vies worden), wij kregen geen mutsje van het ziekenhuis hoor

3 jaar geleden

Reactie op Laravm93

Het is toch algemeen bekend dat zon kleintje vanuit de warme baarmoeder zijn warmte het meest verliest via het hoofdje. Daar heeft huid op huid echt niks mee te maken en met mutsje ruik je de baby ook echt wel hoor. Anders is er iets goed mis met je neus.

3 jaar geleden

Reactie op Laravm93

En anders ben ik heel benieuwd naar een medische bron waar dit in staat

3 jaar geleden

Het is toch algemeen bekend dat zon kleintje vanuit de warme baarmoeder zij ...
Ik ben het met je eens dat je pasgeboren baby direct een mutsje op moet om zijn warmte te kunnen behouden, net als dat er gelijk een dekentje overheen moet. Maar in sommige medische gevallen willen ze wel dat je de baby goed ruikt en schuiven ze het mutsje iets opzij zodat je de babygeur beter op kan snuiven om zo meer oxytocine aan te maken. Bij mij destijds in de hoop dat de placenta alsnog geboren zou worden. Dus er zit zeker wel een kern van waarheid in het verhaal, maar de "bewering" over de aanmaak van borstvoeding is weer heel bijzonder.

3 jaar geleden

Thanks voor de reacties, we nemen voor de zekerheid wel extra mutsje mee die vies mag worden. Wel of geen mutsje lijkt me niet aan de orde dus onnodige reactie en discussie