24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Geboorteclub juni 2023 Geboorteclubs

Eet alleen maar groenten en fruit, fase??

joos2022

vorige maand

Hi, Het klinkt misschien ideaal, een kindje die goed groenten en fruit eet. Maar wij zitten nu in een fase dat ze bijna alleen maar groenten en fruit eet. En dus amper iets anders. Ik ben een beetje bang voor tekorten aan voedingsstoffen… Ze zegt veel dat ze honger heeft (snap ik, want G&T vullen niet super lang). Maar ze wilt echt niks anders eten. Ook de pasta en broodjes die ze altijd graag at niet. Ook niet als ik er een tosti van maak ofzo. Alles al geprobeerd. Wat ze nu eet op een dag (en geloof me, we bieden van alles aan maar ze weigert): Ochtend: 2 vleestomaten, halve paprika en 2 glazen melk Tussendoor: 2 kiwi’s, 1 peer, handje rozijnen en 2 snack wortels Lunch: 0.5 snee brood met pindakaas en komkommer Tussendoor: 2 mandarijnen en 10 snacktomaten. Avond: kwart avocado, 1 ei en halve wrap. Of bijvoorbeeld 3 gehaktballetjes (van die kleine soep balletjes) en wat hapjes pasta en dan weer veel groenten. Ze vraagt daarna ook om meer groenten. Dus het is niet dat ze geen honger heeft. Als het aan haar ligt eet ze daarna nog een appel op. Zal dit een fase zijn??? Zijn er meer peuters die ineens hele specifieke behoeftes/voorkeuren hebben?

Geboorteclub juni 2023

0
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.