33 Reacties

5 maanden geleden

Hier geen dag hetzelfde, maar vaak; 0700 elke dag weetabix pap 0830 elke ...
Hoe maak je weetabix .. heb het in de kast staan .. Ze krijg nu 6 schepjes opvolgmelk en 1 boterham maar brood gaat lastig …

5 maanden geleden

Weet iemand hoe je weetabix maakt (11 maanden en krijgt normaal 6/7 schepjes op opvolgmelk en 1 boterham maar dat gaat lastig … En geef je dat dan warm met een lepel ?

5 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Weet iemand hoe je weetabix maakt (11 maanden en krijgt normaal 6/7 schepje ...
Wij doen het met 180+6 1 of anderhalve weetabix 3 scheppen grananpap 8+ of 12+ Soms nog 1 lepeltje pindakaas

5 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Weet iemand hoe je weetabix maakt (11 maanden en krijgt normaal 6/7 schepje ...
Ja warm met lepel btw! Elke dag gaat het met veel liefde op hier

5 maanden geleden

Wij doen het met 180+6 1 of anderhalve weetabix 3 scheppen grananpap 8+ of ...
Dankjewel.. ga het morgen maken ☺️

5 maanden geleden

Vandaag 1 jaar 8.00 180+6 fles 10.00 1 stuk fruit +diksap 12.00 2 boterhammen +diksap 16.00 biscuitje+diksap 17.00 warme maaltijd 19.00 180+6 fles

5 maanden geleden

Leuk! Mijn dochtertje is ook 22 juni jarig! Ik geef ook nog 3 flesjes met n ...
Tip: Die fles om 12.30 kun je weg laten. 2 boterhammen en drinken is genoeg :-)

5 maanden geleden

Ik kreeg de volgende appjes van het consultatiebureau terug; De algemene richtlijn is zo'n 400 ml bij 11 maanden en vanaf 1 jaar 300 ml per dag. Vanaf een jaar kunnen de meeste kinderen koemelk drinken. Maar we kijken hierbij ook naar de groei en eetpatroon van kinderen. kunstvoeding valt onder de totale hoeveelheid zuivel. Af en toe een kleine hoeveelheid meer kan in principe geen kwaad. Maar bij kinderen die structureel teveel melk drinken zien we dat dit ten koste gaat van het eten van vast voedsel, omdat ze vol zitten van de melk. Op deze leeftijd moet vaste voeding de hoofdvoeding zijn en is melk minder nodig. Jullie zoontje krijgt nu opgeteld dus 435 aan opvolgmelk per dag + nog wat yoghurt. Ik raad aan om de opvolgmelk de komende tijd langzaam te verminderen. Op deze leeftijd is 1x per dag yoghurt (als gewone zuivel) prima, ook zijn nieren kunnen dit aan. Kinderen jonger dan 1 jaar geven we als melk liever opvolgmelk dan gewone melk, omdat gewone melk wat te belastend is voor de nieren. Misschien hebben anderen hier wat aan ook, want zie bij sommigen nog erg veel ml kv voorbij komen ☺️

5 maanden geleden

Ik kreeg de volgende appjes van het consultatiebureau terug; De algemene r ...
Bij mij werd verteld vanaf 11maanden mogen ze maar 300ml drinken. Bij mijn oudste mocht ze meer want was niet zo’n goede eter namelijk. Denk dat het meer uitmaakt naar wat het kindje naar binnen werkt of groei.

5 maanden geleden

Reactie op K.A.S.

Bij mij werd verteld vanaf 11maanden mogen ze maar 300ml drinken. Bij mijn ...
Dit is ook weer een richtlijn, staat 450. Deze komt van een kinderziekenhuis.

5 maanden geleden

Ja warm met lepel btw! Elke dag gaat het met veel liefde op hier
Vanochtend gemaakt maar na een half bordje hoefde ze niet meer .. misschien dat ze moet wennen 😅.. Nu een beetje brood nog …

5 maanden geleden

Wat eten jullie kindjes veel brood … die van mij eet sochtends 1 en smiddags 1 .. gaat niet zo heel vlot 😅 Zou ze door minder melk op de dag meer gaat eten ?… Hoe zouden jullie de kv afbouwen ?.. Ze krijgt nu sochtends 6 schepjes , smiddags 5/6 en savonds 7 …(avondfles vind ze wel het lekkerst