16 Reacties
5 maanden geleden
Ik geef (nog) borstvoeding en ik ben gestopt met kolven op het werk. Ik heb daarom sinds 2 weken geitenmelk gemixt met moedermelk. Toen lactosevrij melk opgebouwd. Vorige week ook gestart met halfvolle melk. Eerst 2/3 gevuld met melk dan na 3 dagen heb ik half om half gedaan. Sinds 2 dragen krijgt hij in de middag 1 flesje half volle melk. Let niet op mijn vele opbouwmomenten, maar tijdje terug heb ik hem pap met volle melk gegeven. Dat kwam er met een straal uit. Was daar zó van geschrokken dat ik het gewoon mega spannend vond om hem überhaupt melk te geven en dat zonder pap. Eindstand: hij drinkt sinds 2 dagen gewoon koemelk en dat gaat echt goed! Hij wordt volgende week 1. Ik merk dat hij steeds minder behoefte heeft aan melk en meer eet overdag. Succes!!
5 maanden geleden
Ze kreeg in de ochtend altijd fles met kunstvoeding, die heb ik toen deze op was in 1x vervangen door halfvolle melk. Ze drinkt ze net zo snel op en nog even teleurgesteld als hij op is! Zonder problemen hier dus gegaan
5 maanden geleden
Ons zoontje krijgt altijd een 150+5 fles met opvolgmelk en daarna of havermoutpap, of weetabix of een ander soort pap, deze pap maak ik met halfvolle melk. Hij is nu 1 jaar dus die ochtend fles met opvolgmelk wil ik eraf halen en meer pap gaan geven.
Geven jullie dan ook nog bij de pap een fles met halfvolle melk of gewoon water bijvoorbeeld?
Het lijkt mij een beetje dubbelop ofzo als ik hem eerst een fles met halfvolle melk geef en daarna een schaal pap ook met halfvolle melk. Hoe doen jullie dit?
5 maanden geleden
Ik wissel af. Eerst had hij een volle fles opvolgmelk. Nu een boterham met bekertje opvolgmelk om af te bouwen of een bekertje halfvolle melk.
Of, ik geef een bordje pap 150 met halfvolle melk
5 maanden geleden
Wij willen maandag beginnen met kunstvoeding rustig aan vervangen voor halfvolle melk. We hebben nu nog anderhalve bus Nutrilon 2 en willen om de 4 dagen 30cc vervangen voor gewone melk. Hij heeft nog maar 2 flesjes 150 op een dag dus we hopen met 2 weken over te zijn op gewone melk.
5 maanden geleden
Sinds vorige week ook langzaamaan gestart met halfvolle melk. Ze geniet nog zo van haar 3 flesjes per dag, maar eet ook echt goed overdag. In de ochtend na het wakker worden en na de lunch (dan gaat ze slapen) krijgt ze een fles half volle melk. Voor de smaak doe ik er nog 3 schepjes opvolgmelk in, maar ik denk dat we dit volgende week ook kunnen weglaten. Merk dat ze toch meer gaat eten.
s’ Avonds voor het slapen krijgt ze nog wel een gewone fles opvolgmelk.
5 maanden geleden
Reactie op Celestej
Hoe doen jullie dit met overgaan?
Ik moet van het cb naar halfvolle melk m ...
Hier kreeg hij eerst nog 2 flesjes opvolgmelk. In de ochtend en in de avond voor t slapen. De ochtendfles heb ik gewoon in 1 keer niet meer aangeboden maar ipv
daarvan ben ik pap gaan geven met 200ml halfvolle melk. Tijdens de lunch krijgt hij of yoghurt of ook een pap met melk of brood en als hij brood eet krijgt hij een beker halfvolle melk erbij, de avondfles geef ik nog met opvolgmelk want hij geniet hier altijd zo van en drinkt deze altijd leeg.
5 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Geen probleem! Succes!
Hopelijk vind je kleintje het wat;)
Ik hoop het ook haha! Hij krijgt wel al granen door zijn flesje, dus denk wel dat het iets is, alleen hij is wel altijd rond 5 uur wakker dus wordt nog wel een dingetje voeren en dan weer in bed liggen 😶🫣 maar we gaan het proberen