11 Reacties

4 maanden geleden

Ps. Kamer is pikdonker, white noise staat aan, slaapzak etc etc. Hebben zelfs een campingbedje geprobeerd want toen wij een weekend wegwaren sliep hij wel ineens tot 6.15 uur 🙈

4 maanden geleden

Weet niet in hoeverre hij mentaal/fysiek uitgedaagd wordt maar bij ons scheelde dat een hoop. Onze zoon moest vooral fysiek uitdaging hebben. 's middags naar de speeltuin en laten rennen en klimmen en mijn oudste dochter vooral mentaal. Vooral bij haar merkte we, toen we haar mentaal meer gingen uitdagen met de meer denk spelletjes dat ze langer ging slapen. Zij was niet zo zeer ondernemend maar wilde de "moeilijkere" puzzels gaan maken en dat soort dingen. Zij kon daar ook echt langere tijd mee bezig zijn. Ook met sensorisch materiaal bezig gaan vond ze heerlijk. Toen we meer dat soort activiteiten gingen aanbieden ging ze van 6 uur wakker naar 8 uur wakker. Kreeg die tip toen van een fysio en was daar ontzettend blij mee. Zal niet bij iedereen werken maar denk sowieso dat een kind uitdaging nodig heeft om moe te worden. Aan ons dan uit te zoeken welke uitdaging.

4 maanden geleden

Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat we daar al veel mee doen maar ik ga het zeker eens op letten. Wat voor sensorisch materiaal gebruik je onder andere? Hij is alleen maar geïnteresseerd in het speelgoed van de oudste maar ook weer snel op uitgekeken. Babyspeelgoed heeft hij nooit leuk gevonden…

4 maanden geleden

Reactie op NFN33

Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat we daar al veel mee doen maar ik g ...
Scheerschuim mixen met maïzena, krijg je een soort poedersneeuw achtig iets, daar dan plastic beestjes in verstopt. Rijst, maar dat stopt ze vooral in d'r mond, Macaroni, erwten, linzen. Met schepjes en pincetten ed. Vooral die dingen. Dan gekleurde ringen erin met dezelfde kleur bakjes. Dat ze kan gaan sorteren. Dat soort dingen. Mijn oudste(meisje) vond dat fantastisch en kon zich d'r uren mee vermaken, de middelste(jongen) was altijd maar even geïnteresseerd en ging al snel weer weg. De jongste (meisje) vind het ook heerlijk maar heeft nog niet de spanningsboog er lang mee bezig te zijn. Foto is een voorbeeld. Zitten hier glazen steentjes in, dat was met de jongste echt geen succes. Die heb ik d'r nu uit gehaald. Wat ik ook wel eens met de oudste 2 gedaan heb is scheerschuim met verschillende voedsel kleurstoffen en dan allerlei soorten sprinkels en dan cupcakes en ijsjes maken. Dat vonden ze superleuk om te doen. Is voor ons wel altijd even werk maar ze vinden het echt heel leuk. Ook verschillende kleuren verf in een plastic zakje en dan daar lekker mee laten klooien. Of een zakje met water met platte figuurtjes of glitterdingetjes erin dat tegen het raam plakken. Elke keer dat ze er op duwen verschuift het. Dat is voor even interessant maar kun je wel hergebruiken.

4 maanden geleden

En als je dan een flesje geeft, slaapt hij dan ook niet nog even door?

4 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Scheerschuim mixen met maïzena, krijg je een soort poedersneeuw achtig iets ...
Wauw! Wat veel ideeen. Ik ga er na onze vakantie eens rustig naar kijken. Dank je wel voor je al je inspiratie 🤩

4 maanden geleden

Reactie op HetSteenbokje

En als je dan een flesje geeft, slaapt hij dan ook niet nog even door?
Nee, helaas niet… proberen steeds maar heeft echt geen zin 😞

4 maanden geleden

Misschien te koud? Vanaf 4 uur word het kouder. Dus probeer hem eens warmer aan te kleden. Voor de rest werkt niet teveel drinken voor het slapen. Genoeg eten en veel activiteiten overdag.

4 maanden geleden

Bij jullie in bed leggen? Onze dame is eigenlijk standaard om 03/04:00 wakker. Dan pak ik haar, krijgt ze nog een borstvoeding in de schommelstoel. En zo knuffelen we nog even. Haar wakker terug leggen is ook een no-go. Ik wacht dus tot ze weer slaapt. Alleen gaat dat wel redelijk snel.

4 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Misschien te koud? Vanaf 4 uur word het kouder. Dus probeer hem eens warmer ...
Zijn we ook al mee aan de slag geweest… we zijn nu toch nog een keer z’n ritme aan het proberen te verschuiven. Gisteren was het 5.50 🙌 en vandaag 5.00 uur. Alles beter dan 04.00 uur maar we zijn er nog niet…

4 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Bij jullie in bed leggen? Onze dame is eigenlijk standaard om 03/04:00 wakk ...
Ook geprobeerd maar dat vindt hij een groot feest haha!