Hi,
Mijn dochter wordt (bijna) elke middag schreeuwend wakker ze slaapt ook niet heel lang maar 1,5 uur. Ze heeft dan echt wel een huilbui van 10 minuten en we proberen echt direct naar boven te gaan. Voor m’n gevoel is ze dan gewoon niet uitgeslapen want s’ochtends heeft ze het nooit en slaapt ook altijd het klokje rond. Ze is dan de rest van de dag wel gewoon vrolijk. Soms denk ik wel eens dat het aan het geluid bij de buren ligt het is hier best gehorig en hun hebben ook 3 jonge kinderen die natuurlijk hun ding doen (huilen, rennen, met speelgoed gooien). De ene keer slaapt ze namelijk wel 2 uurtjes maar heb haar echt nog nooit wakker hoeven maken s’middags zoals ik dat wel eens bij andere hoor. Sowieso hoort ze echt elk geluidje wij staan s’ochtends ook niet voor haar op want ze is direct wakker. White noise vindt ze een vervelend geluid. Iemand herkenning en/of tips?
Liefs!
Meestal betekend huilend wakker worden dat ze nog niet uitgeslapen waren, ik zou er niet meteen naartoe gaan en het even laten. Mijn zoontje doet het ook wel eens en 7 van de 10 keer valt hij nog in slaap als ik hem laat en zelf geen herrie maak
Mijn zoontje wordt ook wel eens huilend wakker, vaak als die te moe is geweest of te druk heeft gehad. Hij is dan nog niet uitgeslapen. Misschien toch weer twee dutjes? Dat gaat hier goed. In de ochtend 45 min en in de middag na een wakkertijd van 3,5 uur vaak weer 1,5 uur.
Mijn zoontje wordt ook wel eens huilend wakker, vaak als die te moe is gewe ...
Bedankt voor je reactie! Hier wil ze helaas echt absoluut niet meer naar bed s’ochtends. We zijn eigenlijk ook de hele week s’ochtends thuis/buiten dus ook niet extreem drukte. Misschien toch iets eerder naar bed proberen te moe kan ook inderdaad ze oogt altijd nog heel fit en zit altijd nog te spelen als ze naar bed moet (13:00).
Herkenbaar! Ik heb het idee dat het een sprongetje is.
Onze kleine heeft het sinds 3 weken een paar keer per week.
Helemaal hysterisch is ze dan.
Het maakt geen verschil of ze kort of lang slaapt. Wel opvallend dat voorheen haar dutjes 2-3 uur waren. Nu meestal 45 min tot 1.5 uur. Soms langer.
Maakt ook geen verschil hoe druk we zijn geweest en of er geluiden in huis zijn.