7 Reacties
één maand geleden
Ik heb wel borstvoeding gegeven, en ervaar hetzelfde. Ook een jongen en die is ook gek op z’n papa. Ik loop het hardst voor mijn gevoel maar wordt het minst “gezien” dit zijn ook allemaal fases en horen er helaas voor de mama’s gewoon bij! Het komt echt goed mama je doet je best en dat is meer dan genoeg. Hou vol!
één maand geleden
Hee! Toevallig zit mijn dochter nu precies in deze fase. Ik heb drie kids en bij alledrie was het rond deze leeftijd (ook bij mijn zoon). Mijn zoontje wilde zelfs niet meer door mij getroost worden. Uiteindelijk is dit echt helemaal goed gekomen bij de eerste twee. Het is volgens mij een hele gezonde reactie van een kind en zegt juist; 'hee mam, ook buiten jouw vertrouwde armen durf ik te gaan ontdekken!'. En papa is dan natuurlijk nog steeds een veilige haven, hoe fijn!:) Alleen niet altijd leuk voor ons mama's.
Ik hoop dat mijn ervaring je zorg een klein beetje kan wegnemen. Je bent echt een super lieve moeder dat je hier wel zorgen over hebt, dat zegt hoeveel liefde je voor 'm hebt!
Liefs!
één maand geleden
Je kindje zit nu in de piek van eenkennigheid en heeft hierdoor een voorkeur voor een ouder. Dit heeft niets met borstvoeding te maken (heb bij de 1e niet kunnen geven en bij de 2e wel en zijn precies hetzelfde in deze tijd) . Je kan wel kijken waar je kindje op reageert bij je vriend in positieve zin om te kijken of je dit ook meer kan doen (bijvoorbeeld stoeien, veel of weinig kletsen of iets anders grappigs) zodat je zoontje meer wat meer aan jou gaat plakken. Maar hoor van alle boy moms dat zij de latere jaren aan de beurt zijn 💙🩵
één maand geleden
Och onze zoon ook hoor: papa voor en papa achter. Als we hen samen gaan ophalen van de opvang mag ik gelijk aan de kant, tillen is voor papa. Hij roept de afgelopen dagen iets meer mama, maar oh wee als ik een kus probeer te geven 😂. Ik heb wel borstvoeding gegeven, maar dat maakt dus helemaaaal niets uit.
één maand geleden
Ik ben van mening dat mijn vriend echt wel wat weinig met m'n zoontje doet en speelt, dit komt wel steeds meer, hij moest er gewoon ontzettend aan wennen. Maar zelfs bij mijn zoontje is het papa papa papa zeggen en vind papa ineens een stuk interessanter en leuker, dus niet helemaal vergelijkbaar omdat mijn zoontje nog altijd wel mij "kiest" om het zo maar te zeggen, maar ook met deze achtergrond kan ik zeggen, een papa is in deze levensfase gewoon heeel interessant 😊😄 het komt wel weer denk ik