13 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het ook hoor. Ik was 3 kilo verwijderd van mijn oude gewicht een week na de bevalling. Ik doe verder niks geks qua voeding dan wat ik normaal gesproken zou doen en ik kom gewoon aan. Kan ook wel janken… maar ze zeggen dat je 9 maanden zwanger bent en 9 maanden moet ontzwangeren . Misschien heeft het te maken met de hormonen etc. Maar ik snap heel goed je gevoel!

2 jaar geleden

Lieve mama, je lijf raast nog met hormonen. Als je je echt wil beter voelen moet je beginnen met een outfit te kopen dat je past (geen zwangerschapskleding). Je kan beginnen met opschrijven wat je eet (een goeie week), wat je doet van beweging, om dan vervolgens in een calorieën deficiëntie te gaan (niet extreem, traag maar gestaag). En fier zijn met elke kleine mijlpaal. Je bent die kg op 9 maanden tijd bijgekomen, dat mag je niet vergeten! Je hebt het super goed gedaan, je lijf heeft een heel mensje gedragen en gebaard. Hoe hoger de stress, hoe hoger de cortisol, hoe trager het afvallen. Echt waar doe jezelf een plezier en gun je nieuwe kleding voor je nieuw lijf, de rest volgt wel ❤️ succes!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Hoi, ik heb na mijn vorige zwangerschap exact hetzelfde gehad. Wat ik ook deed (ik wandelde veel, at gezond, niet snoepen en deed oefeningen), ik viel geen grammetje af. Alsof mijn lichaam alles vasthield. Pas na 4 a 5 maanden begon ik af te vallen (terwijl ik deed niets meer/minder dan ervoor) en toen vloog het eraf. Het zal iets hormonaal zijn (?). Nu, na mijn 2e zwangerschap, zit ik weer op een plateau. Weer geen gram eraf. De baby is bijna 3 maanden dus hopelijk gaat er volgende maand weer wat gebeuren. Ik snap je gevoel helemaal. Ik baal nu ook weer dat ik niks pas. Word er onzeker van. Houd vol en geef het tijd. Na een jaar was ik zelfs wat lichter dan voor de zwangerschap. Terwijl ik hetzelfde deed als in die eerste maanden waarin ik niets afviel. Hopelijk heb je daar iets aan.

2 jaar geleden

Hier ook! Ik woog 75 voor me zwangerschap. Tijdens me zwangerschap heb ik veel thuis gelopen en ben ik helaas echt voor 2 gaan eten 🫠 en woog ik uiteindelijk 110 kilo!! Na de kraamweek gewogen en woog 85 kilo. Nu stond ik er laatst weer op en woog ik 95 kilo. Wel heb ik een beetje in een dip gezeten. Door een spoed keizersnede kon ik 8 weken niks en zat ik alleen maar op de bank. Nu probeer ik al 2/3 weken te sporten/lopen, maar zonder enig resultaat. Ik ben ook onderzocht (door pijn) maar ook niks gevonden, dus het is en blijft een zoektocht.

2 jaar geleden

Reactie op Mama’tje

Lieve mama, je lijf raast nog met hormonen. Als je je echt wil beter voelen ...
Ik heb gelijk kleding besteld. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik vond het zonde van het geld want “wat als ik wel ga afvallen, dan heb ik dit voor niks gekocht”. Maaaaarrrrrrr gezien ik toch niet afval en me in alles ellendig voel moet ik er inderdaad maar even in investeren! Dank!

2 jaar geleden

Reactie op Lily04

Hoi, ik heb na mijn vorige zwangerschap exact hetzelfde gehad. Wat ik ook d ...
Dankjewel! Ik hoop zó dat dat bij mij ook gaat gebeuren! Het geeft me wel wat hoop! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Lily04

Hoi, ik heb na mijn vorige zwangerschap exact hetzelfde gehad. Wat ik ook d ...
En uiteraard hoop ik voor jou dat het nu hetzelfde zal gaan als na de 1e☺️

2 jaar geleden

Reactie op Celestej

Hier ook! Ik woog 75 voor me zwangerschap. Tijdens me zwangerschap heb ik v ...
💪🏼💪🏼💪🏼 we houden de moed erin! Hoe moeilijk ook soms

2 jaar geleden

Ik herken dit heel erg! Mijn zoontje is ondertussen ook 14 weken oud dus begin er nu ook nog opmerkingen over te krijgen 🫠 Ik woog 60kg (ben maar 1.55) toen ik zwanger werd, 72kg net voor de bevalling (was juist wat vet kwijt geraakt omdat ik niks kon eten) en nu staat de teller op 69kg en er wilt niks af🤦🏻‍♀️ Dus je bent zeker niet de enige met deze struggle❤️

2 jaar geleden

Reactie op Felimba

Ik herken dit heel erg! Mijn zoontje is ondertussen ook 14 weken oud dus be ...
Ah shit zeg! Ook vervelend dat andere mensen opmerkingen maken erover. Ik heb dat ook. Ik dacht dat het vooral door mijn werk (diëtist) kwam… ik ben echt bang dat mensen denken dat ik me de hele dag vol prop met magnums en hamburgers. Ik krijg het ook wel eens te horen dat ze hadden verwacht dat ik het wel goed op de rit zou hebben. Kl*te zooi is het😩🤪
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op joos2022

Ik heb gelijk kleding besteld. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik vond het zon ...
Geen dank, ik ben blij dat het geholpen heeft! De kleren moeten jou passen en niet omgekeerd! Verder je lekker in je vel voelen, begint bij aanvaarden, gezond eten, erkennen hoe bijzonder en krachtig je lijf is geweest de afgelopen maanden en vertrouwen hebben. Het komt echt wel goed! Niet vergeten dat de slapeloze nachten en stress echt je hormonen nog meer van slag brengen. Dus helemaal normaal. Het gaat herstellen!

2 jaar geleden

Ja hier hetzelfde! Ik was 25 kilo aangekomen, waarvan er 15 afvlogen na de bevalling. De laatste 10 is volledig gestagneerd qua gewicht dan. Ik wandel minimaal 5 km op een dag, hoepel iedere ochtend een half uur, en doe 3 keer in de krachttraining. Ik eet gezond en drink veel water. Qua kilo's gaat het er maar niet af. Desondanks zie ik wel verschil in de strakheid van mijn lichaam. Het zijn hele kleine verschillen, maar ik zie ze wel. Daar probeer ik me maar aan vast te houden ipv het stomme gewicht.

2 jaar geleden

Oh en ik ben heel mijn kledingkast gaan wisselen met leuke koopjes en verkoopjes op Vinted. Zodat ik niet meer in mijn oude kleding hoef te passen, maar gewoon leuke dingetjes koop waar ik me met mijn mommy body van nu prettig in voel!