7 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou me niet te druk maken, bij een tweede kindje gebruik je vaak ook het matras van het kindje ervoor. Goed wassen en dan lijkt het me prima!

3 jaar geleden

In het ziekenhuis liggen pasgeboren kindjes ook niet op nieuwe matrassen!

3 jaar geleden

Reactie op jessepes

In het ziekenhuis liggen pasgeboren kindjes ook niet op nieuwe matrassen!
Precies.. en bij de opvang ook niet straks (dat is dus wat ik dacht)

3 jaar geleden

Wij hebben vrijwel alles tweedehands. Gezond verstand gebruiken en check je tweedehands aankopen goed op vlekken. Via marktplaats kun je altijd om een extra foto vragen en of er vlekken in zitten. Co sleeper + matras is 2ehands. We hebben alleen matrasje ledikant nieuw van ikea, waarom weet ik niet meer maar mogelijk omdat we niet op tijd een goed gebruikt matrasje konden vinden. We hebben voor ons eerste kind alleen wat kleine dingetjes nieuw gekocht vanwege de voorpret. We hebben dit alles gedaan vanwege het milieu en geldbesparing. En als je er zelf een beetje zuinig op bent kun je het later weer verkopen of naar de kringloop waar andere mensen weer blij van worden. Geef je geld lekker uit aan leuke dingen doen met de baby en voor jezelf vind ik. (Mijn man heeft astma en eczeem verleden, en onze zoon heeft het ook) alles goed wassen en in de hete zon laten drogen. Regelmatig uitwaaien. Er zijn bovendien genoeg goede doelen waar je je spulletjes heen kan brengen. Stichting babyspullen bijvoorbeeld. En mensen met een kleine beurs kopen vaker in een kringloop winkel

3 jaar geleden

Aerosleep en (meestal) matrashoes kun je wassen. Wij hebben alles gekregen van schoonzusje, door neefje en nichtje gebruikt. Goed gewassen en daarna door onze 1e gebruikt. Denk maar niet dat hij nooit doorgelekt is of een keer gespuugd heeft. Dus ook nu voor de tweede weer goed wassen en gebruiken. Matras op latere leeftijd herbruiken is m.i. enorm afhankelijk van de kwaliteit van het matras (ligkuilen). En ja uiteraard ook van lugubere vlekken. Maar met het ouder/groter/zwaarder worden heeft een matras ook in te leveren op kwaliteit voor je rug.

3 jaar geleden

Wij hebben voor onze dochter ook een tweedehands matras. Het ledikantje kochten we via marktplaats en het matras kregen we erbij. Het was weinig gebruikt omdat het kindje van de verkoper nog steeds bij hun in bed lag. Er zat geen vlekje op. Ik zie er dan geen probleem in!

3 jaar geleden

Wij kregen ook een goed matrasje bij ledikantje gekocht op Marktplaats. Wou zelf wel graag een nieuwe maar deze hebben we nu in gebruik bij mn schoonmoeder waar mijn dochter 1x in de week overdag is. Wordt dus nuttig gebruikt :)