49 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Felimba
Er zit een verschil tussen jengelen en gecontroleerd laten huilen. Mijn zoo ...
Ik nu ook niet omdat hij normaal heel makkelijk in slaap valt maar ik zou ook van alles uitproberen als ik 10 maanden bijna niet heb kunnen slapen. Als TS deze methode een tijdje uitprobeert om te zien of haar kind dan hopelijk wel kan slapen maakt dit haar absoluut niet egoïstisch. Zal hij ook echt niet later bij een therapeut zitten omdat zijn moeder hem dit heeft “aangedaan”. Bovendien is er wel een verschil tussen een newborn en een baby 10 maanden. Dat onderzoek uitwijst dat het cortisol gehalten omhoog schiet tja dat zal wel vaker gebeuren in zijn leven. Je moet toch een keer je poot stijf houden, voor je het weet zijn ze 11 en vallen ze nog niet zelfstandig in slaap.
7 maanden geleden
Laten we vooral leven en laten leven.. schrik best van sommige reacties zo op de vroege morgen, en tips zitten er amper bij..
ik wil dit toepassen omdat ik al 10 maanden niet slaap, ik en mijn man elkaar zo ongeveer het kot uitvechten omdat we op zijn.. mijn dochtertje had/heeft een koemelk allergie wat heel laat pas serieus genomen werd door het cb en we dus ook tijden lang een huil baby hadden.. ik kies nu voor deze methode ook op aanraden van het ziekenhuis, ik wil alleen evt tips, verwijten over en weer word niemand beter van!
Dankjewel aan de mama’s die wel aardig kunnen reageren! 🩷
7 maanden geleden
Reactie op Demiklaassen
Laten we vooral leven en laten leven.. schrik best van sommige reacties zo ...
Ik heb een hele goede slaper dus kan hier niet echt over mee praten. Maar ik ben zelf van mening dat slaap het meest belangrijk is voor zon kleintje en hun ontwikkeling. Als ze overstuur zijn natuurlijk troosten maar een paar minuten jengelen om in slaap te komen is niks mis mee in mijn ogen. Als ik 10 maanden slecht zou hebben geslapen dan kan je me echt opvegen dus superveel respect voor jou en misschien kan slaaptraining je helpen? Heel veel succes.
7 maanden geleden
Reactie op Demiklaassen
Laten we vooral leven en laten leven.. schrik best van sommige reacties zo ...
Snap je gevoel helemaal. In 10 maanden max 2 weken redelijk kunnen slapen. Ook koemelkallergie en ernstige reflux, dus nachten lang met haar echtop gezeten zodat ze kon slapen. Overweeg soms om zoiets te gaan proberen. In ieder geval voor de slaapjes overdag want nu ligt ze ook weer in mijn armen omdat ze na een kwartier in haar bedje huilend wakker werd. Maar het voelt (nog) niet goed. Ook gezien waar we doorheen zijn gegaan.
Volg vooral je gevoel en wat bij jullie past. Bij sommigen past het gewoon niet om overal op te reageren, en bij anderen het gecontroleerd huilen niet. Denk dat dat ook echt wel uit maakt.
Hoop dat het voor jullie werkt! Ooit komt het echt goed!
7 maanden geleden
Ik raad jullie allemaal aan om je eens te verdiepen in de visie Gabor Maté over hechting en veiligheid van je kindje. Ook allemaal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
7 maanden geleden
Ik denk dat je echt moet doen wat volgens je gevoel het beste is op dit moment. Er is denk geen goed of fout als je uiteindelijk het beste met je kindje voor heb in alle opzichten. Dus ook wat betreft jullie relatie.
Ik zelf zou het niet kunnen. Mijn kindje slaapt al een tijdje bij ons in bed anders is het ook alleen maar drama. Ik twijfel soms ook hoor maar echt diep van binnen kan ik het gewoon niet. Ik heb een ervaring uit m’n kindertijd dat ik echt heel bang was terwijl ik op bed lag. Er was overal vuur en spoken. Ik heb heeel hard gehuild en geschreeuwd en niemand kwam mij helpen. Ik ben uiteindelijk in slaap gevallen maar echt ik was volgens mij best jong maar dit kan ik me zo goed herinneren nog en dit was echt heel naar. Dus nee ik doe het zelf niet. Maar ik en m’n man zijn wel oké samen en we vinden het beide prima.
Succes mamma 😘❤️
7 maanden geleden
Reactie op Macsterrr
Voor je het weet zijn ze 11 en weten ze dat je er voor ze bent als ze verdr ...
Yooooo voor je het weet ben je 30+ en close met de hele fam terwijl je overal mocht logeren en je wel vaker jammerde voor het slapen gaan.
Jullie moeders zouden echt is moeten kappen met anderen schuldgevoelens aanpraten “omdat wij wel laten jammeren” en wel doorslapende kindjes ervan weten te maken, vaak. Ik houd net zoveel van m’n kind als jij van de jouwe en we weten allebei niet hoe ze gaan opgroeien. Wel weet ik dat het nu slaaptrainen daar niks aan gaat veranderen 👍🏻
7 maanden geleden
TS houd ons op de hoogte van wat je gaat proberen en hoe het gaat! Je mag hier lekker je emoties uiten hoor! Het is zwaar en voelt verdrietig maar hoop zooo dat ook jij jouw slaap weer krijgt!!
Hier dus ook “moeten” gaan slaaptrainen om mezelf te redden (en relatie) met hulp van zh! Als de kleine nu een maandje zo doorslaapt gaat mn werkgever helpen mét slaaptrainen voor mezelf omdat mijn hele systeem nog staat op; ieder uur wakker worden. Ik kan zelf niet goed meer slapen.
Succes ❤️
7 maanden geleden
Reactie op Np22
Ik heb een hele goede slaper dus kan hier niet echt over mee praten. Maar i ...
Nog even een aanvulling. Snap overigens ook de moeders heel goed die niet hun kindjes willen laten jengelen. Maar kijk even terug naar jezelf denk je dat mijn moeder altijd gelijk tijd voor mij had met nog 4 andere kinderen? Ik heb er niks aan over gehouden voor mijn gevoel en ik vind mijn moeder de aller aller liefste van de wereld en ik weet dat er niemand is die zoveel van mij houdt. ❤️ Respect voor alle moeders en gelukkig hebben we allemaal de vrijheid om het op onze eigen manier te doen.
7 maanden geleden
TS houd ons op de hoogte van wat je gaat proberen en hoe het gaat! Je mag h ...
Heb 1 avond nodig gehad en mijn meisje ging zonder huilen vanavond slapen! Vanmiddag na een minuut of 3! Blij dat ik deze stap heb gezet! 🩷🫶🏼
ps aan andere: ik houd niet meer of minder van mijn kindje dan iemand die dit niet wilt doen, mij heeft het enorm geholpen en ook mijn man!
7 maanden geleden
Reactie op Demiklaassen
Heb 1 avond nodig gehad en mijn meisje ging zonder huilen vanavond slapen! ...
Wat fijn! 🩷
7 maanden geleden
Reactie op Demiklaassen
Heb 1 avond nodig gehad en mijn meisje ging zonder huilen vanavond slapen! ...
Super fijn! Blij voor jullie ☺️
7 maanden geleden
Wij hebben het bij ons zoontje gebruikt toen hij ongeveer 10 maanden was en we een plateau hadden bereikt met de chair methode. Ik denk dat het bij ons twee of drie dagen pittig is geweest, maar sindsdien is hij een goede slaper, nu 2,5. Nu heb ik ook nog een meisjes tweeling van 11 maanden, daarbij zijn we een paar maanden geleden ook mee begonnen en ook zij slapen inmiddels goed. De dutjes leken ook langer te worden doordat ze makkelijker slaapcycli aan elkaar gingen koppelen. Het is pittig om te doen, dus heel belangrijk dat jij en een eventuele partner zeker weet dat je er klaar voor bent omdat het moeilijk is in het begin om consistent te zijn en die minuten van de intervallen voelen eindeloos in het begin. Overigens vond ik dat bij mijn tweeling een stuk minder zwaar omdat ik precies wist waar we het voor deden en dat de methode bij mijn zoontje ons heel veel heeft opgeleverd. Als je erover wilt sparren mag je altijd een berichtje sturen (ik ben uiteraard geen expert maar heb misschien nog tips en sowieso heel veel bemoedigende woorden ;)). Hoe dan ook heel veel succes gewenst!
6 maanden geleden
Reactie op CeFamke
Snap je gevoel helemaal. In 10 maanden max 2 weken redelijk kunnen slapen. ...
Oe dit herken ik! Door alle medische complicaties (oren, amandelen, KMA en reflux) hebben wij ook geen slaap. Maar zelfs de slaap coach van het ziekenhuis zegt dat we nu niets kunnen doen, behalve liefde bieden. Dus denk dat het met medische oorzaken ook gewoon echt een ander verhaal is.
6 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Oe dit herken ik! Door alle medische complicaties (oren, amandelen, KMA en ...
Slaaptrainen gebeurt als je dit begeleid doet inderdaad alleen bij “gezonde kids” zonder pijntjes etc.
Heel veel sterkte 😟
6 maanden geleden
Reactie op Felimba
Ik heb mij goed verdiept, zelfs de medisch onderlegde onderzoeken gelezen. ...
Natuurlijk, dat is ook geen probleem Het zijn alleen altijd de moedermaffias die het hardste schreeuwen, jammer voor andere moeders die zich misschien onzeker voelen en steun zoeken ipv oordeel.