49 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Moesje3
Afgezien van de meningen of het nou wel kan of niet.. Hoe gaat het met TS? ...
Ze heeft al gereageerd paar berichtjes terug :)
6 maanden geleden
Bijna 3 weken later heb ik een baby die al een poos slaapt van 6/6! Soms moet ik in de avond even haar speentje geven maar dan slaapt ze meteen verder! 🫶🏼
Mijn ervaring is goed, en kan het zelfs andere mama’s aanraden! Het is zwaar en je voelt je op zijn zachts gezegd een loeder moeder maar dit heeft mij en mijn partner enorm geholpen en ook zeker de kleine! Ze is overdag een stuk actiever en vrolijker doordat ze zelf ook goed uitgerust is! Ze knuffelt en kust er nog flink op los dus ze zal vast nog veel van ons houden! 😉
6 maanden geleden
Reactie op Demiklaassen
Bijna 3 weken later heb ik een baby die al een poos slaapt van 6/6! Soms mo ...
Heel fijn om te horen en goed gedaan!
6 maanden geleden
Wij willen hiermee ook gaan starten met onze dochter van net 1 jaar. Nachten blijven onrustig, ochtenden vroeg en slaapjes overdag kort. Alleen een praktische vraag aan moeders/vaders die deze hebben toegepast met iets oudere baby’s. Onze kleine meid gaat meteen in bed staan zodra je haar neerlegt. De methode zegt niet wiegen of vastpakken maar alleen je hand op het lichaam leggen. Maar hoe moeten we dit dan doen? Niet neerleggen of neerleggen, gerustellen met woorden en weggaan?
6 maanden geleden
Uitgaande van de methode zou ik zeggen dat je erop moet vertrouwen dat je dochtertje uiteindelijk zelf gaat liggen om te slapen. Ik gebruik sinds december de methode voor mijn twee meisjes die nu bijna een jaar zijn (en eerder ook voor mijn zoontje ) en vaak als ik net bij de een ben geweest staat de ander ook alweer, maar ik probeer ze alsnog (en dus niet zoals de methode waarschijnlijk voorschrijft) te laten liggen terwijl ik de zin zeg en dan probeer ik snel de kamer te verlaten. Hoe ik de methode interpreteer is het principe dat je kindje leert dat jij altijd hetzelfde doet, ongeacht welke trucs je kindje uitprobeert, dus dat je kindje geen enkele invloed uit kan oefenen op jouw gedrag. Dat maakt jou als ouder heel duidelijk en voorspelbaar en daarmee ook betrouwbaar. Tegelijkertijd geloof ik ook dat je best een beetje kan afwijken om het voor jezelf prettiger te maken