9 Reacties

één maand geleden

Hmm eerst verse half gepureerde dingen gaan maken en dan steeds wat minder pureren en gewoon ook bijv broccoli, perziebonen, bloemkool, neerleggen om aan te voelen, van te proeven enz, dan komt het vast en niets verplichten. Niet allemaal andere dingen gaan aanbieden als ze niet wilt. En wat betreft slapen.. tja ik ben dan toch van de iets rigoureuzere aanpak en gewoon er niet meer naast gaan liggen, haar in bed leggen met je ritueeltje enz, dan weglopen, ook als ze gaat huilen, dan eventjes wegblijven, en als ze blijft huilen, dan terug gaan, haar weer neerleggen met speentje als ze die heeft, en dat heel de tijd, en niks zeggen, steeds hetzelfde doen, dat word snel genoeg saai voor ze. Hier werkt dit echt het beste anders gaat hij met me zitten sollen 😅

één maand geleden

Reactie op Doenjaah

Hmm eerst verse half gepureerde dingen gaan maken en dan steeds wat minder ...
Dankjewel… Maar als ze toch niet wilt eten terwijl je weet dat ze trek heeft zou je haar dan zonder eten naar bed doen ? 😁 En betreft slapen dat sollen doet ze ook met mij .. speen en knuffel door de “tralies” doen of kletsen … Hoeveel minuten zou je het hysterische huilen aanhoren ?…

één maand geleden

Hier geef ik toe aan haar potjes hapjes. Mijn moeder zegt altijd er zijn 3 dingen die je niet wint met kinderen : eten, slapen en zindelijkheid. Dus ik ga me niet druk maken om die strijd. Zolang ze goed eet zie ik het probleem niet (.hier krijgt ze 12+/15+ en 18+ potjes random) Slapen hebben wij ook last van, echt tot het histyrische aan toe. Neem haar vaak op de arm alsof ik haar een fles doe, doe soms ook een fles en ga chil op ons bed zitten en hou haar vast tot 5 a 10 min nadat ze in slaap is gevallen en leg haar dan voorzichtig terug in haar eigen bed. Haar naar bed sturen zonder eten echt niet doen, snappen ze nog niet en gaan ze met honger naar bed. Succes met je nachtrust dan 😅 het is niet omdat ze moeilijk willen doen.

één maand geleden

Reactie op Thamara80

Dankjewel… Maar als ze toch niet wilt eten terwijl je weet dat ze trek hee ...
Ja eigenlijk wel... anders leer je dat ze iedere keer toch wel wat anders of lekkerders krijgen. Maargoed je zou ook kunnen proberen om een kleiner potje te geven en dan daarnaast op een bordje wat verschillend eten, als is het maar 1 Sperzieboon, stukje broccoli en dan daar beetje mee laten spelen/proeven. Misschien wilt dat ook den duur helpen Doet ze altijd en meteen hysterisch ? Ze zal opnieuw alleen in slaap moeten leren vallen. Dat kan op heel veel manieren maar hier hielp alleen dit. Net zolang tot jij denkt dat het te hysterisch word. Maar wel iedere x hetzelfde doen. En mijn zoontje had soms huilen echt even nodig om in slaap te komen of daarna door te slapen, dan heb ik het niet over 10 minuten huilen hoor!

één maand geleden

Hallo, Wat eten betreft zou ik zeker elke avond vol blijven houden met haar “normaal” eten aanbieden, kijken waf ze doet en hoeveel ze eet en daarna wel gewoon ook een potje. Ze blijft echt niet heel haar leven van die potjes eten, kantelpunt komt vanzelf! Wat slapen betreft hebben wij dit ook gehad. Wij hebben het op een gegeven moment helemaal omgegooid. Wij wiegde ons zoontje altijd in slaap. Meteen mee gestopt. Wakker in bed leggen en als ze huilen dat laten doen. Ofja wij deden eerst 2 min huilen, dan er heen. Speen geven en weer neerleggen. Daarna 4 min huilen… weer erheen enz enz. Telkens het huilen met 2 min verlengen. Tja wij hebben dus wel momenten gehad dat we hem 20 minuten hebben laten huilen voor we er weer heen gingen. Maar het heeft voor ons wel echt gewerkt! Nu gaat het slapen (meestal) goed.

één maand geleden

Reactie op Irisvk98

Hallo, Wat eten betreft zou ik zeker elke avond vol blijven houden met ha ...
Dankjewel .. ga hiermee aan de slag 😉

één maand geleden

Reactie op Mom Of Stars

Hier geef ik toe aan haar potjes hapjes. Mijn moeder zegt altijd er zijn 3 ...
Dankjewel .. nee zal haar niet zonder eten naar bed doen hoor 😉..

één maand geleden

Ik deed op een gegeven moment de potjes mixen met ons eten dus stukjes bloemkool en aardappel erdoorheen. Dit deed ik steeds minder en gaf ik naast het potje erna ook de losse stukjes. Hier werkte dit goed en mijn zoontje wil nu geen potjes meer maar hetzelfde eten als ons. En eten wanneer wij ook eten. Ook kijken dat je bijv vlees aanbied wat makkelijk weg te krijgen is. Kip is veel taaier dan bijv een slavink.

één maand geleden

Reactie op il92

Ik deed op een gegeven moment de potjes mixen met ons eten dus stukjes bloe ...
Das ook een goede ja .. dank je