3 Reacties
één maand geleden
Onze zoon kan (als hij er zin in heeft) wel een beetje met lepel eten. Stamppot of puree is dan het makkelijkst, dat blijft wel plakken als de lepel scheef gaat. Als hij fruit eet en ik prik alvast fruit aan zijn vorkje en leg z'n vorkje neer, dan kan hij zelf die vork naar z'n mond brengen en eten. Het zelf prikken van fruit met die vork lukt hem nog niet echt, of soms hooguit oer ongeluk. Hij is 16 maanden oud.
één maand geleden
Mijn dochter is nu 15 maanden en kan zowel met een vorkje als met een lepel goed eten. Kwestie van oefenen en vooral veel poetsen daarna. De eerste tijd zal het een kliederbende worden maar zo leren ze het wel.
Nu denk ik wel dat mijn dochter erg snel is met zo netjes drinken uit een open beker en zelf met bestek kunnen eten. Hoor dat terug van mijn collega's van de groep waar ze zit(kinderopvang) maar wij hebben het haar vanaf een maand of 10 altijd zoveel mogelijk zelf laten doen. Alleen als ze weinig gegeten had dan voerde wij d'r nog wat na.
Mocht je kindje er nou weinig interesse in hebben dan is de tip van flip; bestek dat lijkt op die van jullie. Wij hebben zelf bestek van ikea en van het model dat wij hebben, is ook kinderbestek. Ziet er hetzelfde uit maar dan klein genoeg voor de kinderhandjes. Die kleine mensjes willen alles nadoen dus dat kan misschien motiveren zelf te eten.