10 Reacties

5 dagen geleden

Dat is geen probleem toch, hier ook nog 2 van 150 totdat hij t zat is, hij begint nu soms een beetje te klieren bij het avond flesje dus die zal binnenkort wel vervallen maar had mogen blijven van mij hoor

5 dagen geleden

Mijn dochter krijgt ook der avondfles. En soms als ik het gevoel heb dat ze weinig drinkt door de dag heen geef ik der overdag toch nog een flesje melk, dan weet ik tenminste zeker dat die er binnen vijf minuten in zit 😂 ik maak me er geen zorgen over

5 dagen geleden

Hier ook nog in de ochtend en avond een flesje. In de ochtend opvolgmelk en in de avond gewone melk. Hij vind het heerlijk.

5 dagen geleden

Mijn dochter van 4 krijgt nog steeds melk voor het slapen 🤣 op een gegeven moment gewoon overstappen op een gewone beker, niks mis mee

5 dagen geleden

Hier voor het slapen gaan ook nog een fles met opvolgmelk. Bij het ontbijt en lunch krijgt ons zoontje ook gewone melk. Hij vertikt het om dit uit een beker te drinken, dus krijgt hij dit ook in de fles 😂

4 dagen geleden

Mijn dochter krijgt het ook ….‘s ochtends en savonds .. Ik zelf heb tot mijn 8ste nog een papfles gehad 🤦‍♀️.. Toen deed mijn moeder het een x in een bord en toen hoefde ik het niet meer 😅..

4 dagen geleden

Hier met 13 maanden ongeveer niet meer. Hier dronk ze alleen s’ochtends nog een papfles en daar was ze gek op tot ze buikgriep kreeg. 🙈Toen ben ik er maar gelijk mee gestopt. Nu drinkt ze gewoon halfvolle melk met ontbijt en s’avonds yoghurt.

4 dagen geleden

Mijn dochter drinkt nog 2x bij mij borstvoeding(ochtend en avond, soms nog in de nacht). Ze krijgt ook regelmatig een papflesje van volle melk met pap. Voornamelijk als ze slecht gegeten heeft. Ze blijft erg licht en groeit vooral in de lengte dus op advies van het consultatiebureau geven wij haar op een later moment toch een alternatief in de vorm van een papfles in bed(lunch) of vlak voor het slapen gaan. Ontbijten doet ze sowieso met pap. Vrijwel altijd zelf vanuit een bakje maar soms ook uit een fles. Soms kies ik er voor om haar langer te laten liggen bij een slechte nacht en geef ik d'r een papfles. Je zou kunnen kijken of je de ochtenden de fles met pap vervangt voor een bordje met pap en voor de avondfles de melk uit een beker te geven. Uiteindelijk is het voor de mondmotoriek beter om niet meer uit een fles te drinken. Anderzijds, als ze er nog zo van geniet en verder geen gekke problemen(open mond gedrag oa) dan zou ik persoonlijk lekker een flesje blijven geven.

4 dagen geleden

Reactie op Maan<3

Hier ook nog in de ochtend en avond een flesje. In de ochtend opvolgmelk e ...
Is die ochtend fles dan als ontbijt? Ik geef in de ochtend dan een fles met pap maar soms twijfel ik of het voldoende is als ontbijt

4 dagen geleden

Reactie op pameloe

Is die ochtend fles dan als ontbijt? Ik geef in de ochtend dan een fles met ...
Pap vult vaak meer dan je denkt. Hier krijgt ze rond 7:30 haar ontbijt en als ze naar de opvang gaat altijd om 9:30 fruit. Als ze 's morgens pap gehad heeft, dan eet ze beduidend minder fruit dan als ze een boterham gegeten heeft, is niet vaak. Ze krijgt 150ml pap, zowel fles als bakje of 2 boterhammen.