10 Reacties

2 jaar geleden

Vuistje dicht betekent gespannen zijn als ik het goed heb

2 jaar geleden

Vuistje met duim erin betekent vaak honger of ongemak. Met duimpje eruit is ontspannen dacht ik

2 jaar geleden

Wat ik heb begrepen duiden gesloten vuistjes op ‘spanning’. Doet hij het ook wanneer hij slaapt? Onze zoon doet dit namelijk ook en naarmate hij ouder wordt gaan zijn handjes steeds vaker open (wat duidt op ontspanning).

2 jaar geleden

Ons zoontje (inmiddels bijna 2) had eigenlijk ook altijd gesloten vuistjes. Bij hen betekende het spanning en ongemak. Na 3 maanden kwamen we erachter dat zijn nekwervels en een aantal rugwervels vast zaten. Daar had hij pijn/last van. Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat dit bij jullie zoontje zo is. Is zoontje had nog wel meer klachten namelijk. Maar mocht je twijfelen kun je altijd een kinder fysio laten meekijken.

2 jaar geleden

Reactie op Mvgk

Ons zoontje (inmiddels bijna 2) had eigenlijk ook altijd gesloten vuistjes. ...
Bij ons hetzelfde! Wij zijn toen naar een manueel therapeut geweest.

2 jaar geleden

Reactie op Babyanton

Wat ik heb begrepen duiden gesloten vuistjes op ‘spanning’. Doet hij het oo ...
Nee als hij slaapt heeft hij altijd handjes open en als hij bv de fles bij ons drinkt ook, dan doet hij z’n handje om de fles heen.

2 jaar geleden

Reactie op James123

Nee als hij slaapt heeft hij altijd handjes open en als hij bv de fles bij ...
Dat is verder prima! Gebalde vuistjes; duim in het handje, anders vingers straks om de duim heen = stress, spanning, ongemak, boosheid.. duim om het handje heen, aldanniet losjes = rust, relaxedheid, in het hummetje zijn.

2 jaar geleden

Reactie op HetSteenbokje

Bij ons hetzelfde! Wij zijn toen naar een manueel therapeut geweest.
Wij zijn ook naar een manueel therapeut geweest. Nog steeds super blij mee!

2 jaar geleden

Vuistje met duim erin kan naast alle andere benoemde dingen ook een moeheids signaal zijn. Eerst gaat ie in t vuistje, daarna tussen de wijs en middelvinger in. Dan ist echt bedtijd 😊

2 jaar geleden

Mijn dochtertje van 10 weken zit ook vaak met vuistjes. Inderdaad zoals hier gezegd werd is dat of met duim er uit = relaxt. Of met duim er in = gespannen, ik vind dat je dan ook echt de spanning ziet in haar handjes .Eerlijk gezegd heb ik me daar nooit vragen bij gesteld.. 😅