28 Reacties

5 maanden geleden

Oja en dan heb ik het nog niet eens over het HUISHOUDEN!! Jeetje wat een werk met een kind erbij. Loop continu achter de feiten aan, de wassen zijn enorm en de troep van het eten en drinken van een kind. Badkamer lijkt altijd ontploft net zoals onze slaapkamers. Overal kleren enz. Ik doe heel veel met haar erbij, zodat niet alles in mn weekend beland. Maar alsnog vind ik het niet normaal hoeveel werk dit is geworden. Bij anderen lijkt dit zo vanzelf of zonder moeite te gaan ofzo? Maar hier lukt het zelden om boodschappen in huis te hebben, maaltijden in de koelkast of vriezer preppen voor de week, én een opgeruimde keuken zeg maar.

5 maanden geleden

Oooooooh ik heb 1 op 1 wat jij hebt Weet van mijn eerste dat het echt beter wordt, maar kan hier ook echt niet wachten pfff

5 maanden geleden

Reactie op AOktober

Oooooooh ik heb 1 op 1 wat jij hebt Weet van mijn eerste dat het echt bet ...
Hahah oooh (sorry) maar wat fijn om te lezen. Soms zie ik filmpjes of wat oudere kids en dan denk ik echt oh heb ik zin in haha

5 maanden geleden

Heyhey... Ik herken er wel wat van ja! De ene dag vind ik er "geen reet aan" om t zo maar te zeggen en de andere dag vind ik het helemaal leuk en gezellig. Hier is slapen ook wel een ding, gaat opzich heel goed maar geluiden zijn echt een ding hier helaas. Daardoor kan hij soms moeilijk in slaap komen en is t vaak gedoe daardoor Ik zit zelf regelmatig slecht in mijn vel, terwijl ik heel positief ingesteld ben altijd. Ik heb heel veel stress ontwikkeld rondom het slapen van mijn zoontje en kan het moeilijk loslaten ook, ik kan niet wachten tot die slaapjes overdag niet meer zo'n ding zijn. Of in ieder geval nog maar 1 slaapje

5 maanden geleden

Ohhh mama! Zo herkenbaar dit! Soms ook echt goed om alle frustraties eruit te gooien! Mijn zoontje is ook bijna 1 jaar, en vind het ook echt pittig, elke dag moe en mis soms ook echt de vrijheid/ontspanning. Ik moet wel zeggen, dat mijn vriend en ik meerdere beslissingen hebben genomen wat ons leven zoveeeeeeel makkelijker heeft gemaakt met een kleintje! Wij brengen ons zoontje nu naar een gastouder ipv de crèche, want ELKE week ziek was too much! Tot nu toenin 3 maanden tijd 1x ziek geweest en heeft t super naar zn zin. Ook hebben we een schoonmaakster die één x per week komt schoonmaken en de was opvouwt. Vooral dat geeft zo ontzettend veel mentale rust! Mocht je het budget hebben ervoor, €60 per week gaat echt je leven verbeteren! Verder hebben wij ook amper familie support helaas, maar proberen we wel af en toe met een oppas datenights te hebben. Hopelijk heb je hier wat aan! En sowieso wordt t makkelijker! Keep being positive❤️ Your doing great!

5 maanden geleden

Ohh m'n berichtje was nog niet af... Maar dat maakt wel dat het me soms zwaar valt, terwijl ik wel een heel leuk cutieputie kind heb. Ik probeer er zo af en toe even uit te gaan een dagje zonder kindje met een vriendin die dan ook even zonder kindje gaat, kindje is dan een dagje bij papa, en papa kan dat natuurlijk ook doen. Nou doe ik heel veel alleen al wel .. Maar wat mij ook helpt is campingbedje mee en lekker naar vriendin toe (die ook kindje heeft) of hier in de straat een meid die een kindje heeft doen we regelmatig wandelen of met elkaar met kinderen afspreken, met elkaar voelt toch minder zwaar ofzo, dus beetje mensen opzoeken vooral, mensen die je snappen of door hetzelfde heen gaan zeg maar. Een rondje lopen of fietsen of paar winkeltjes haalt mij vaak ook uit de dagelijkse sleur... geeft tegelijkertijd ook een beetje stress omdat mijn zoontje qua slapen daar soms ook beetje op reageert, helemaal als hij in de auto al beetje duf word is het soms een uitdaging om hem lekker te laten slapen overdag maargoed, ik moet iets haha. Dus er een beetje op uit gaan helpt. Mijn vriend is redelijk negatief en klagerig vaak en dat helpt ook echt niet merk ik, soms droom ik wel eens van iemand naast mij die iets positiever is, omdat ik dat nu echt nodig heb...maargoed....

5 maanden geleden

Reactie op naer

Ohhh mama! Zo herkenbaar dit! Soms ook echt goed om alle frustraties eruit ...
Ohh ik vind dit echt een fijn berichtje om te lezen op een of andere manier. Ik ga over een maand over op minder loon, even kijken hoe ik t ga redden maar als ik ook maar ergens een gaatje zie voor een huishoudster dan komt die er zeker, alles voor iets minder stress😍 ik zit indd ook bij een gastouder en daar ben ik zo blij mee, hij heeft met slapen gewoon een eigen kamer en ze is veel individueler gericht als een opvang, daardoor gaat dit heel goed. Hij komt er blij en niet oververmoeid vandaan heerlijk.

5 maanden geleden

Herkenbaar!! 🙋🏼‍♀️

5 maanden geleden

Grotendeels herkenbaar hoor! Ik zei het laatst tegen mijn partner: “hoe doen al die moeders dit?!” Sinds hij kan staan bij de bank, moet ik hem echt continue in de gaten houden, op de grond spelen = direct naar de bank kruipen en weer staan (en dus ook veel vallen 🤣). Dan moet ik ook nog de tijd in de gaten houden wanneer hij weer moet eten/drinken, tussendoor water aanbieden, schone luier geven om de zoveel uur én ook nog voor mezelf zorgen 🥲 Daarnaast dan ook nog zorgen dat de koelkast niet leegraakt, de vloer schoon is en dan vergeet ik weeeeer de was aan te zetten… Tijdens zijn slaapjes is mijn me-time, tot hij het 600e virus weer meeneemt van de opvang en slapen voor mietjes is 🫠 ‘s Nachts doet dan ook niemand een oog dicht, werk is pittig zonder energie en dan vindt mijn partner me soms ongezellig, joh hoe zou dat nou komen🤪

5 maanden geleden

Deels herkenbaar idd. Ik geniet vooral van onze dochter, maar soms ook irritaties dat ik letterlijk niets met haar kan doen nu want zij zit nu in een fase wil ook meedoen en pakt alles af etc. Laatst duurde het dagen totdat ik de was gestreken heb want zij werd veel wakker in de avond/nacht, zij moest echt mij hebben (ook BV nog). Vooral dat huishouden en boodschappen/ koken die tegenvallen, vind ik zwaar. Vrijwel geen enkele ontspanningsvorm en dinges die altijd meer dan op orde waren, zijn dit al 1 jaar niet meer. Ik kan dit alles daartegen goed relativeren dat zij erg druk met ontwikkelen is, we merken het ook aan haar (net 1) en dat zij in zulke periodes ons extra nodig heeft. Ik kom dan op adem als pa op haar let en heb ik opnieuw plezier aan tijd met haar. Ook na dagje KDV kan ik volop genieten, ook al had ik een kut dag, zodra ik haar zie, zin helemaal beter. Kortom herkenning en qua tips ik heb heel veel aan extra hulp van mijn vriend. Op de dagen dat ik uitgeput ben, pakt hij wat extra taken op zich zoals wat boodschappen halen, keuken opruimen of speelt met haar in de ochtend zodat ik 1 uur langer kan slapen. 😊

5 maanden geleden

Deels herkenbaar. Ik merk dat ik er wel echt even uit moet met de kids dus op de dagen dat ik thuis ben onderneem ik veel activiteiten. Verder zijn we nu een aantal keren op een avond een avondje naar de sauna geweest, dat kan ik ook alleen maar aanraden en natuurlijk weinig uren oppas nodig omdat ze dan vooral slapen :)

5 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Deels herkenbaar idd. Ik geniet vooral van onze dochter, maar soms ook irri ...
Ja dat van die dingen die al 1 jaar niet meer op orde zijn heb ik ook heel erg. Verlang soms zo terug naar mn verlof haha. Volledige rust en alles picobello in orde, was gedaan schoongemaakt en slapen de hele dag haha. Dat gevoel is al tijden verdwenen

5 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Ohh ik vind dit echt een fijn berichtje om te lezen op een of andere manier ...
Wat fijn betreft de gastouder! Vind ik ook veel beter die individuelere aandacht! En ik raad je zeker de schoonmaakster aan mocht je ‘t budget ervoor hebben! Lief zijn voor onszelf in deze pittige babytijden😂🫶🏼

5 maanden geleden

Heel herkenbaar. Die van mij wordt volgende week 1 en er is altijd wat. Ben bang dat er gewoon bijhoort tot dat ze twee zijn. Dan zijn tanden er, sprongen soort van voorbij. En komt er rust. Tot die tijd maar wat van maken!

5 maanden geleden

Ik herken het zeker het gedeelte van in de sprongetjes zitten en hangerig of zeurderig zijn dat soort dagen vind ik ook heel erg moeilijk. Het huishouden valt mij echt reuze mee moet ik eerlijk zeggen. Voorheen werkte ik 6 dagen dus had ik daar veel minder tijd voor. Ik doe het net als voorheen. Maandag is een vrije dag s’ochtends haal ik de bedden eraf doe ik de eerste was er in. Ik was 1x per week alle kleding van het gezin voor mijn dochtertje nog 1x extra in de week omdat ze nu veel vies maakt met eten en kruipen. Daarna boodschappen voor de hele week tot vrijdag (als mijn man thuiswerken is en zij slaapt, als hij op kantoor is die dag zorg ik dat ik zondag online besteld heb of gaan we samen boodschappen doen dat doe ik liever niet omdat ik dan niet goed kan nadenken haha) Vervolgens de volgende was erin en kook ik eten voor maandag. S’middags even stofzuigen en dweilen. Stofzuigen doe ik elke dag want dat vind mijn dochter leuk om achteraan te hobbelen 1 en 1 = 2. 😂 Als ze dan s’avonds op bed ligt doe ik ons bed weer opmaken en de was opvouwen (soms word dit de volgende dag als het allemaal niet goed loopt) op zaterdag is mijn man thuis en doe ik even de badkamer goed en gaan we naar de markt voor weekendboodschappen. Die maandag is voor mij dus wel echt een werkdag en zit dan ook niet echt stil maar daardoor heb ik altijd een hele ontspannen week omdat ik voor mn gevoel de boel op orde heb.

5 maanden geleden

Reactie op Np22

Ik herken het zeker het gedeelte van in de sprongetjes zitten en hangerig o ...
+ ik wilde haar eerst ook absoluut niet afgeven maar nu ben ik zooo blij als ze even een paar uur naar mn schoonouders gaat en ik het huis even voor mezelf heb 😂 is ook heel normaal. Ik heb vorige week ook ‘geaccepteerd’ dat ik dus de komende jaren echt niet meer uit kan slapen.’😂 (mijn favo hobby want ben totaaal geen ochtendmens, ging vaak mrt haar ochtendtukkie ook weer slapen) merk dat ik nu ook wel met een andere mindset de dag begin. Verder geen tips maar wel herkenbaarheid!

5 maanden geleden

Reactie op Felimba

Grotendeels herkenbaar hoor! Ik zei het laatst tegen mijn partner: “hoe doe ...
Precies en exact, woord voor woord DIT!😂

5 maanden geleden

Ik denk dat er heel veel moeders zijn die er zo in staan😘! Maar dan krijg ik ineens weer een kwijl kusje en dan is het t allemaal weer waard❤️!

5 maanden geleden

Wat pittig dat het zo voelt. Bij vlagen heb ik dit ook gehad, maar door kleine aanpassingen lijkt het makkelijker te gaan. Misschien fijn om te lezen en als je er niets mee kunt dan misschien een ander die het leest wellicht. - Voor het slapen gaan de was in de wasmachine. Zodra we 's morgens wakker worden zet ik de was aan. - Zodra het dutjes tijd is doe ik altijd de eerste 15 minuten iets en ga daarna ontspannen. In 15 minuten kun je super snel best veel doen en daarna alsnog heerlijk genieten van je me-time. Stofzuigen, vaatwasser, was ophangen etc. Gewoon iedere keer een paar kleine klusjes. Speelgoed in de box gooien, even opruimten en dan languit op de bank. - 's ochtends plan ik nooit iets, behalve rommelen in huis. Alleen smiddags op pad. Geeft rust en voor jezelf minder prikkels - Zet je kindje in de kinderstoel bij het aanrecht of de tafel, terwijl je kookt. Hier vind ie het mega interessant om te zien wat ik doe - Picnic. Minimaal 1 keer per week. Nooit meer naar de supermarkt. Scheelt zoveel tijd en prikkels. - Een keer per dag een lange wandeling van een uur. Goed voor je koppie en gratis vermaak voor je kleintje - Iedere avond samen douchen. Leuk voor ie kleintje en zelf ook gelijk gedoucht en ontspannen. - Max 1 uur je telefoon in je handen. Wordt altijd meer... maar het scheelt zoveel 'verloren' tijd. 3 uur per dag schermtijd = 21 uur per week. Dat is bijna 1 nacht èn 1 dag van je week. Oftewel; kijk goed waar ie energie naar toe gaat ♡

5 maanden geleden

Reactie op Felimba

Grotendeels herkenbaar hoor! Ik zei het laatst tegen mijn partner: “hoe doe ...
Vooral dat onbegrip van je partner echt bijzonder. Wij hebben twee kinderen 1 van bijna 4 en 1 van bijna 1. De eerste was al een slechte slaper. Sliep pas met 2,5 jaar door en word nog vaak wakker. En dan een baby die niet doorslaapt. Ik ben op. Want ik hoor alles. Word van alles wakker hij niet. En dan snapt hij niet dat ik niet gezellig ben. Hij is ook moe 🥲