18 Reacties

9 maanden geleden

Elk kindje is anders.. mijn kleine is ook een kleine vreedzak. Hij zal waarschijnlijk ook in sprong 6 zitten/groeispurt hebben. Hoort er allemaal bij. Zorg dat je een ritme behoudt, of enigsinds een regelmaat.. is goede houvast voor jezelf maar ook voor je kleine man. Mocht het je echt dwars zitten kan je altijd ff vragen aan het CB, maar denk dat ze (sowieso zolang hij zijn lijntje volgt) geen zorgen zullen uiten. Hij heeft het nodig denk ik. Zullen ook zeker dagen komen waar hij (veel) minder zal gaan eten/drinken. Liefs

9 maanden geleden

vreetzak*

9 maanden geleden

Oh heerlijk zo’n grote eter!!!!

9 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Elk kindje is anders.. mijn kleine is ook een kleine vreedzak. Hij zal waar ...
Ja, cb vond hem vorige keer al te dik en te lang en moest toen (5 maand) maar na 2 flessen gaan dus daar beetje gemixte gevoelens over haha.. inderdaad strak dagelijks ritme hebben we en hij zal het echt nodig hebben en zijn geen ongezonde dingen voor de rest. Zijn eigen lijntje is gewicht +1,5 en lengte boven de +2 lijn dus die zal hij vast blijven volgen, denk dat hij onze peuter voorbij groeit 🤣

9 maanden geleden

Welke maat zit hij nu in? Ik geloof niet zo in dingen weg nemen.. als ze er voor komen,dan zal er een reden zijn. Niet alle kindjes groeien even snel. Wellicht wordt hij wel ontzettend lang? Dan schiet hij zo de lengte in opeens.. gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Jij kent je zoontje het best 🙏🏽❤️

9 maanden geleden

Reactie op babynummero2

Ja, cb vond hem vorige keer al te dik en te lang en moest toen (5 maand) ma ...
Zou niks van de CB aantrekken, mijn zoontje zit al sinds zijn geboorte al boven de groene lijnen gezeten. Maar sinds hij kruipt gaat zijn gewicht ook steeds lager gelukkig. Ook hij is heel hongerig en totaal het tegenovergestelde van mijn oudste kindje😅

9 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Welke maat zit hij nu in? Ik geloof niet zo in dingen weg nemen.. als ze er ...
hij zit nu in maat 86, thuis gemeten (85 cm) en 11 kg. het meten was wel echt lastig dus zou vast niet kloppen 😅 mijn man en ik zijn beide wel lang dus zal mij niets verbazen maar is meer de onzekerheid dat ik hem niet overvoed. Gelukkig zijn het allemaal gewoon gezonde dingen en ergens is het genieten dat hij zo smult van het eten! alleen het jengelen mag wel eens wat minder haha

9 maanden geleden

Oh hier ook n dochter die de hele dag kan en wil eten 🙈🙈

9 maanden geleden

Reactie op Brownie

Oh hier ook n dochter die de hele dag kan en wil eten 🙈🙈
Haha! hoor ik vaker, en het leuke is ook dat hij er volop van geniet dus eigenlijk geen klagen maar meer even peilen of het niet te is 😅 je mag hem wel dagje lenen 🤣🤣🤣 kan hij even je hele voorraadkast leegeten 😝

9 maanden geleden

Wij geven nu aan onze zoon 8 maanden (8,5kg ongv) 210 +7 180gram fruit 1 broodje met beleg ( soms heeft hij meer honger soms niet) 210+7 Avondeten ( rond de 100 a 150 gram) 210+7 Drinkt paar slokken water of thee en krijgt 2 a 3 maisvingers.

9 maanden geleden

Reactie op babynummero2

Haha! hoor ik vaker, en het leuke is ook dat hij er volop van geniet dus ei ...
haha ja kunnen ze samen lekker bunkeren 😭

9 maanden geleden

Is het honger of dorst? Misschien meer water aan proberen te bieden? En bedoel je met maïsjes van die maïsvingers? Want dat vult echt voor geen meter dus als het honger is zou ik eerder extra fruit of brood aanbieden 😊

9 maanden geleden

Misschien is zijn behoefte dan hoger dan een doorsnee baby van 8 maanden aangezien je aangeeft dat die lang en best op gewicht zit. Ik zou dan proberen wat meer voedzaam voedsel te geven zoals eitje op boter, avocado, bonen voor ontbijt bijvoorbeeld? Onze dochter krijgt qua hoeveelheid niet gek grote portie maar we letten wel erop dat het zo voedzaam mogelijk moet zijn 😊

9 maanden geleden

Reactie op Myfirstborn

Is het honger of dorst? Misschien meer water aan proberen te bieden? En bed ...
jaa die maisvingers dingen, gebakken lucht. het is meer dat hij even zoet mee is. Extra bedoel je extra moment of op het moment meer geven?

9 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Misschien is zijn behoefte dan hoger dan een doorsnee baby van 8 maanden aa ...
goeie ja, eitje kook of bak ik inderdaad wel eens voor bij de lunch. Morgen misschien wat groter ontbijt geven zodat hij wat langer gevuld is.

9 maanden geleden

Reactie op babynummero2

jaa die maisvingers dingen, gebakken lucht. het is meer dat hij even zoet m ...
Ja snap ik hoor! Ik zou dan kiezen voor grotere porties ipv vaker aanbieden. Anders ben je zowat de hele dag bezig met eten..

9 maanden geleden

Echt geen zorgen maken!! Ik voelde precies hetzelfde. Hier nu een hongerig meisje van bijna 8 maanden en 10 kilo. Hier: 07:30 210+7 + 15 gram fijne granen + boterham pindakaas of avocado 10:00 1 stuk fruit 12:00 boterham met avocado soms een ei soms een gehaktbal soms een stukje vis of groente net wat ik heb 😅 + fles 180+6 (deze gaat niet altijd op) 15:00 fles 210+7 16:00 wat maisdingetjes 17:30 avondeten 200/250 gram alles gaat erin + fles 180+6 (gaat ook niet altijd op) Ik was best terughoudend met eten geven omdat zij zo jong al zo honger had en ik alle eetschema’s zag en dacht dit klopt helemaal niet bij mijn baby. Heb toen ook een aantal dagen erna afspraak gemaakt bij het cb en die zeiden dat ze heerlijk gezond is en zolang je gezonde dingen aanbiedt het helemaal geen probleem is hoeveel ze eten zolang je maar echt 3 eetmomenten aanhoudt en een aantal momenten tussendoortjes maar niet de hele dag door eten geeft. Hier soms ook wel eens dagen dat ik denk het kan niet op. Maar nu weer even een rustigere periode dat ze lekker tevreden is. Probeer haar nu bijna alles zelf te laten eten dan is ze ook langer zoet. Ze kan sinds deze week ook zelf zitten en kruipen dus alles kost weer wat meer energie en dus wat meer honger.

9 maanden geleden

Ohhh dit is toch primaa!! De mijne krijgt 3x 210+7, niet altijd alles op, soms wel. 1x fruit en iets lekkers (ook ongeveer 2 stuks). 1x 1 tot 1,5 boterham en water. Heel soms zelfs 2 ook. 1x avondeten ongeveer 200 gram. En als ik meer geef dan eet hij het ook op hoor... maargoed als hij dus meer honger heeft dan drinkt hij zijn flessen beter. Soms laat hij 30cc staan ofzo. Ik zou lekker zo door gaan 😁