14 Reacties
2 maanden geleden
Echt alsjeblieft maak je geen zorgen! Het is heel normaal als kindjes nu nog niks of weinig zeggen, ook al lijkt het op zo'n app of kinderen al hele conversaties kunnen voeren 😉 als ze rond 2 a 2,5 niks zeggen dan wordt je een keer doorverwezen naar een logopedist, maar je kind maakt al dierengeluiden. Dat is super knap!
2 maanden geleden
Hier ook niet hoor... zijn focus ligt op de motoriek, het leren lopen enz dus ja dan moet de spraak even wachten helemaal prima
2 maanden geleden
Hier ook niet hoor. We voeden ons zoontje tweetalig op, hiervan is bekend dat ze later beginnen te praten. Hij doet inderdaad ook dieren na en praat heel veel in z'n eigen taaltje met veel verschillende tonen. Ik maak me voor nu nog geen zorgen, maar merk wel dat ik er soms onzeker van word als ik zie dat sommige kindje al heel veel woordjes zeggen
één maand geleden
Hier ook weinig woordjes en twijfelde er ook over. Maar toen zag ik dat een logopedisten aangaf dat kinderen op deze leeftijd gemiddeld (!) 10 woordjes kunnen maar dan tellen dierengeluiden ook en ook telt een geluid dat ze gebruiken voor hetzelfde ding/situatie ondanks dat het totaal niet erop lijkt. Onze dochter doet bijv "eh" elke keer bij een eend en dat telt dan ook. Dus dan kom je misschien nog wel op een paar extra en zo niet, ook helemaal prima! Komt vanzelf!