17 Reacties
7 dagen geleden
Reactie op MiekjeS88
Bij taalontwikkeling is het vooral belangrijk dat hij taal begrijpt. Als je ...
Is dat zo ?… fijn om te lezen. Onze dame van bijna 17mnd zelfde verhaal .. heel af en toe een woordje maar wel dierengeluiden maar begrijpen wat we bedoelen kan ze ongelooflijk goed .. bijna alles wat ik zeg begrijpt en voert ze ook uit (gooi maar in de prullenbak , pak je jasje maar, loop maar naar de fiets )..
7 dagen geleden
Reactie op Thamara80
Is dat zo ?… fijn om te lezen. Onze dame van bijna 17mnd zelfde verhaal .. ...
Jaa, als je kindje vanaf 2 jaar niet praat dan gaan ze eerst kijken of ze taal begrijpen en als kinderen het wel begrijpen dan is het gewoon blijven volhouden met oefenen. Als ze het dan niet begrijpen dan wordt er verder onderzoek gedaan! Je hebt kindjes die gewoon alles nazeggen en je hebt kinderen die het eerst heel goed willen kunnen (oefenen in hun hoofd) en pas als ze denken dat ze het echt kunnen dan gaan ze praten. Heeft niks met intelligentie te maken, maar alles met persoonlijkheid 😊
7 dagen geleden
Reactie op Thamara80
Fijn om te lezen … dankjewel
Ik las net ook je andere post en dat gefrustreerd geluidjes maken om duidelijk te maken dat ze iets wil is ook heel normaal. Het is al goed dat ze dingen duidelijk kan maken en als ze echt geen zin heeft om het te zeggen terwijl ze het wel kan (sommige kindjes kunnen wat lui zijn 🤣) moet je het gewoon niet geven tot ze het woord zegt. Maar dat zou ik nu nog niet doen, tegen de tijd dat ze bijna 2 wordt er nog geen woordjes zegt zou ik dat pas doen
7 dagen geleden
Reactie op Thamara80
Is dat zo ?… fijn om te lezen. Onze dame van bijna 17mnd zelfde verhaal .. ...
Zelfde hier 15.5 maand… begrijpt alles en af en toe een woordje maar verder neehoor.. loopt vanaf zn verjaardag en denk dat alle energie daar heen ging.
Daar in tegen kan die alles duidelijk maken wat die wilt door wijzen etc
6 dagen geleden
Reactie op MiekjeS88
Bij taalontwikkeling is het vooral belangrijk dat hij taal begrijpt. Als je ...
Ja, hij begrijpt alles heel goed! Als hij een koekje wil loopt hij naar de kast en steekt hij 1 vingertje op omdat ik altijd zeg 1 koekje!😂.
Schoenen aan doen,jas aan alles begrijpt hij wel.
Ook omdat hij nog heel veel kwijlt dacht ik misschien heeft het daar iets mee te maken? Maar na het lezen van je bericht ben ik stuk gerustgesteld!
6 dagen geleden
Reactie op Sabje1994
Ja, hij begrijpt alles heel goed! Als hij een koekje wil loopt hij naar de ...
Dan komt het helemaal goed, 100%! Het kan zijn dat hij wel hulp nodig gaat hebben dan met z'n mond dichthouden je zou eens bij cb kunnen vragen of logopedie nodig is. M'n neefje heeft later logopedie gehad voor hetzelfde en dat ging wat moeizamer omdat hij toen al 3 was 😊
6 dagen geleden
Hier deed mijn kindje wel wat woordjes zeggen maar is gestopt met praten doet meer miepen nu
6 dagen geleden
Hier hetzelfde
Hij zegt alleen waf waf als we vragen wat doet het hondje.
Idd alleen brabbelen.
Bij de 14 maanden controle vroegen ze bij het cb of hij al woordjes zei toen zei die nog helemaal niets. Dit was nog niet erg maar als hij januari het nieuwe jaar ( 2025 dus) nog niet 5 bewuste woordjes zegt moeten we contact opnemen.
Vooralsnog is het alleen nog waf waf😅
Hij begrijpt alles wel heel goed als ik zeg we gaan naar buiten, als ik zeg je krijgt een koekje , waar is je jas etc hij snapt het allemaal!
Ik maak me niet echt zorgen eigenlijk.
6 dagen geleden
Reactie op JuliaL
Hier hetzelfde
Hij zegt alleen waf waf als we vragen wat doet het hondje.
I ...
Same !!
6 dagen geleden
Hi, ik heb het toevallig net aan een collega logopedist gevraagd. Normale ontwikkeling is vanaf 1,5 de eerste woordjes en vanaf 2 jaar, 2 a 3 woords zinnen. Ik zou dus zeker nog even rustig afwachten. En pas in het voorjaar aan de bel trekken als je geen vooruitgang ziet. Tot die tijd lekker veel boekjes blijven lezen.
5 dagen geleden
Reactie op Thamara80
Oh hier ook dat miepen
Hier ook , gestooord van eerlijk gezegd😂😂😂 maar hij snapt alles