30 Reacties
2 jaar geleden
Al geprobeerd te floaten met haar? Bij onze dochter kwamen na 10 min floaten alle scheten eruit. Daarna voelde ze zich duidelijk beter.
2 jaar geleden
Ik herken dit ook van ons dochtertje. Eigenlijk sinds de kraamhulp weg is, is dit langzaam aan begonnen. Ze is heel onrustig en hijgt/kreunt enorm veel als ze weggelegd wordt tussen de voedingen in. Enkel wanneer ze slaapt bij ons is het wat beter & kan ze haar rust wat krijgen. Hebben al meerdere keren gevraagd bij CB of dit gedrag normaal is & wordt gezien als normaal babygedrag / geluid. Echter voelt het voor mij niet normaal 😅 Osteopaat ook al ingeschakeld. Bij ons is koemelkallergie wel bekend binnen de familie...dus ben enorm bang dat dit ook bij haar speelt.
2 jaar geleden
Ja hier hetzelfde! Mijn dochter is 5 weken oud en kan ook niet zelfstandig in slaap vallen doordat ze continu verkrampt en kreunt. Na de nachtvoeding afgelopen nacht heb ik amper geslapen door haar onrust. Ik heb een sterk toeschietreflex en kolf wat af voordat ik haar doe voeden maar dit helpt niet… ze is ook erg onrustig aan de borst! Bij jou ook?
2 jaar geleden
Reactie op Kimberleyddd
Ik herken dit ook van ons dochtertje. Eigenlijk sinds de kraamhulp weg is, ...
Dat klinkt inderdaad echt niet als normaal babygeluid. Zeker niet als je haar lichaamstaal bekijkt! Idem van die koemelkallergie... Het is soms jammer dat je als ouder zelf zo moet trekken en sleuren bij de dokters en zelf met diagnoses moet komen bijna 🥲
2 jaar geleden
Reactie op Floor.
Nexium? Ik had hier om gevraagd maar willen ze niet geven aangezien mijn do ...
Hier hetzelfde advies gekregen, maar indikken van moedermelk is heel achterhaald en zorgt alleen maar voor meer problemen ipv een oplossing. Ik raad het je dan ook echt niet aan om te gaan doen. Wij hebben het een paar dagen geprobeerd en het was één en al ellende. Alleen maar kramp en niet goed kunnen poepen + kolven is niet goed voor je productie. Kinderarts in het ziekenhuis had ons dit aangeraden, maar bij het cb zeiden ze juist weer dat het achterhaald is en ook helemaal niet werkt met borstvoeding/moedermelk
2 jaar geleden
Reactie op Floor.
Ja hier hetzelfde! Mijn dochter is 5 weken oud en kan ook niet zelfstandig ...
Soms wel! Soms drinkt ze perfect, maar andere momenten slaat ze met haar hoofd en begint dan als een gek weer te zuigen of begint ze zelfs te wenen. Ik kan er ook de vinger niet opleggen wanneer ze wel of niet goed drinkt 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op maklompo
Hier hetzelfde advies gekregen, maar indikken van moedermelk is heel achter ...
Snap ook echt niet hoe ze dit dan kunnen zeggen! Huisarts zei zelf indikken gaat moeilijk en vervolgens belt ze me op na advies te vragen van de kinderarts en toen kon het opeens wel
2 jaar geleden
Reactie op NoortjeL
Dat klinkt inderdaad echt niet als normaal babygeluid. Zeker niet als je ha ...
Nee toch, vind het oprecht zo vervelend dat hier zo makkelijk soms mee om wordt gegaan 😅 nee precies...vind het enorm zielig en voelt ook niet goed. Maar zetten wel door in stukje uitspreken en langs huisarts gaan etc mogelijk dat ze dan ergens op punt komen met doorpakken
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Wij hebben destijds nexium gekregen en daarna hadden we een vrolijke baby. Achteraf had ze gewoon een soort ontstoken slokdarm door het zuur wat omhoog kwam. Vandaar het huilen, kreunen, ongemak en veel toch uitsteken. Ben nu 32 weken zwanger. Als ik dit weer herken bij de volgende vraag ik veel sneller nexium. Het was zo zielig een verdrietige baby.
2 jaar geleden
Reactie op Liesen
Herkenbaar. Kreunen kronkelen puffen hikken hoesten slikken niet poepen maa ...
Alsof je onze dochter omschrijft! Precies hetzelfde hier pff… zo pittig
2 jaar geleden
Reactie op Liesen
Herkenbaar. Kreunen kronkelen puffen hikken hoesten slikken niet poepen maa ...
Zeer herkenbaar.. hebben jullie al iets geprobeerd wat helpt?
2 jaar geleden
Reactie op Jansjuni23
Zeer herkenbaar.. hebben jullie al iets geprobeerd wat helpt?
Ja, omdat vader en zus (bewezen) koemelkallergie hadden adviseerde het cjg direct over te stappen op koemelkvrije voeding. Mede omdat haar groei terug gaat lopen. Van de huisarts zakjes voor ontlasting, die ze eigenlijk voor haar gewicht niet mag hebben maar omdat ze echt niet poept (zonder thermometer) doen we halve dosering.
Ik denk zelf niet zo zeer aan kma, maar vanwege de belaste familie anamnese is het niet xo gek om het te proberen.
Het gaat (klop het af) vandaag een stuk beter maar... pepti is 'dunne' melk dus het boert makkelijker etc. Dus op die manier kan het ook verlichting geven. (Los van evt allergie of nuet).