4 Reacties

één maand geleden

Hier ook, hij wordt wild wanneer ik nee zeg of 2 minuten ergens anders mee bezig ben dan hem. als het hem niet zint krijg ik meppen, gooit hij dingen op de grond of wordt ik geknepen terwijl hij gilt; nee mama, en als hij heeel boos is noemt hij me bij mijn voornaam 🤔😂 Het is een fase..... Het is een fase ..... Het is een fase... 🥲

één maand geleden

Jahoor, heel herkenbaar. De middelste was(is) ook zo. Hij begon rond de 1,5 jaar en nu net 3 en het begint de laatste maanden wat af te nemen. Dat wil zeggen; hij gaat niet meer in de "stervende zwaan" modus. Hij vindt nee nog steeds moeilijk te accepteren maar blijft nu meer doordrammen dan dat hij dramatisch huilend op de grond gaat liggen. We merken dat dit gedrag wel erger is als we weinig ondernomen hebben. Hij gaat 4 dagen naar de opvang en dan wordt hij veel gestimuleerd/geprikkeld en is het gedrag er vrijwel niet maar dagen zoals vrijdag, waarbij het heel de dag regent dan is hij niet te houden. Wij "moeten" echt wel elke dag even naar buiten en dingen doen. Hij wil vooral fysiek uitgedaagd worden. Mentaal is ook nodig maar hij heeft ook erg behoefte aan fysieke uitdaging, krijgt hij dat niet zien we dat terug in zijn gedrag. Wij gaan vaak naar het bos of laten hem fietsen.

één maand geleden

Yep hier ook herkenbaar! Onze dame heeft een pittig karakter. Hier is het de laatste tijd ook vaak op de grond gaan liggen en krijsen bij ongenoegen of tijdens een driftbui. Vaak gaat ze ook de hele kamer door tijdens zo driftbui. Soms laten we haar gewoon even liggen en dan stopt ze vanzelf aangezien ze dan merkt dat we er geen aandacht aan besteden. Soms doet ze het namelijk ook om aandacht te trekken🙈 wij vinden het ook vermoeiend heb hopen dat deze fase snel voorbij is. Want als ze vrolijk is dan is het een echte pretletter❤️

één maand geleden

Jaaaa hier ook mega pittig, 16m nu en niks is goed heel de dag. Eten wordt uitgespuugd en op de grond gegooid en alles is nee nee nee