15 Reacties
2 jaar geleden
Ik zie niet zo 1.2.3 dat het er "erg" uitziet. Ontlasting varieert van geel tot groen, en alles er tussen in (vooral bij borstvoeding). Later wordt het groenbruinig en alles daar tussenin. Als het je dwars zit zou ik het sowieso even navragen bij de HA idd. Wel fijn dat het waterdunne nu weg is, dat geeft weinig ruimte voor dehydratatie. Good luck mommy 🙏🏽
2 jaar geleden
Toen mijn kleintje nog BV kreeg had hij tussen de 10 en 14 luiers op een dag, waarvan ongeveer 8 poepluiers 😅 het verschilt per kindje. Maar herkenbaar dus haha. Ze krijgen immers gedeelte binnen wat jij als mama eet en drinkt. Daarnaast ontwikkelen de darmen zich continue en is alles nog in de groei. No worries mommy. Zou me alleen zorgen maken als andere factoren een rol gaan spelen; overgeven, weinig tot geen plasluiers, opeens enorme krampen, opeens ontroostbaar huilen.. eigenlijk alles wat je kleintje normaliter geen tot weinig last van heeft (gehad). Is dat niet het geval, dan zou ik me weinig zorgen maken.
2 jaar geleden
Zelfde verhaal bij mijn dochter (22w), normaal altijd geel en nu groen en heel erg stinken. Drinkt ook minder en geeft over. Is een buikgriep volgens de dokter
2 jaar geleden
Toevallig zelf veel groene groente en fruit gegeten? Geef zelf borstvoeding en als ik veel sla of kiwi heb gegeten ook groene ontlasting
2 jaar geleden
Vermoed door de verkoudheid. Had mijn dochter ook (ook bv).
Ben je vandaag nog bij de HA geweest?
2 jaar geleden
Vermoed door de verkoudheid. Had mijn dochter ook (ook bv).
Ben je vandaa ...
Yes! We hebben het kort besproken omdat we eigenlijk voor iets anders kwamen. De HA gaf aan dat de ontlasting inderdaad elke kleur kan hebben. Naast verkoudheid had ze op dat moment verder geen klachten, dus we zijn er niet dieper op ingegaan.
Helaas heeft ze er nu koorts bijgekregen (38.5), dus het wil helaas nog niet echt beter worden…
Aangezien velen van jullie een verband zien met verkoudheid, neem ik dat nu ook aan :)
Hopelijk is ze snel weer beter 🙏🏽