24 Reacties

6 maanden geleden

Ik lees even mee🤣 Hier een zoontje die heel hard moet lachen als hij ons slaat in ons gezicht of mijn bril op de grond smijt 🫠 Een strenge “nee” lacht hij alleen maar harder van hahaha dus geen idee hoe ik dit aan moet pakken

6 maanden geleden

Reactie op Felimba

Ik lees even mee🤣 Hier een zoontje die heel hard moet lachen als hij ons s ...
Haha zo herkenbaar dit

6 maanden geleden

Niks weghalen en blijven herhalen. Zodra je dingen weghaalt dan leren ze er niks van. Nee blijven zeggen, handje weghalen. Uitleggen waarom je nee zegt. "Nee, dat mag niet. Dat is gevaarlijk." "Nee, dat is niet van ...., dat is van mama". Ze leren het vanzelf. Afleiden met iets anders. "Nee, dat is niet van..., dat is van mama. Dit is van jou, speel hier mee". En dan laat je zien wat van hem/haar is. Succes 🙏🏽

6 maanden geleden

Veel dingen weg halen, waar ze niet bij kunnen neerzetten. Anders leer je ze alleen maar aan wat allemaal niet mag. En ik denk dat het op deze leeftijd niet te doen is. Met kastjes hielp bij ons die beveiliging erop. Toen was het snel niet interessant meer. Misschien heb je er wat aan😊

6 maanden geleden

Haha tegenstrijdig advies, echt een keuze hoe jij t wil doen dus haha

6 maanden geleden

Reactie op Sansal

Veel dingen weg halen, waar ze niet bij kunnen neerzetten. Anders leer je z ...
Juist niet. Zo snel mogelijk leren dat nee nee is en nee blijft. Kwestie van consequent zijn/blijven. Heb je straks alleen maar profijt van bij andere kwesties. Wij hebben 3 kids en niks weggehaald, beveiligd of iets anders. Alleen de stopcontacten bij hun bed. Alledrie, ook de jongste van 10 maanden, snappen dat ze van bepaalde dingen af moeten blijven, ookal kunnen ze erbij. De middelste komt zelfs spullen brengen die mijn man of ik eigenlijk opgeruimd had moeten hebben.

6 maanden geleden

Mijn inziens zijn er 2 factoren heel belangrijk. Consequent zijn en blijven en de langste adem hebben. Heel moeilijk maar je hebt er later het meeste profijt van. Door elke keer Consequent hetzelfde te handelen leren ze wat het gevolg is van wat ze doen en snappen ze ook dat als nee niet doen gezegd wordt, dat het ook menes is en het niet mag. Dan zullen ze al snel niet meer lachen. Lachen is nu ook meer kijken welke reactie het geeft bij papa/mama ipv "uitlachen".

6 maanden geleden

Reactie op Sansal

Veel dingen weg halen, waar ze niet bij kunnen neerzetten. Anders leer je z ...
Hmm nee met weghalen leren ze het niet, en je kan ook niet van iedereen waar je komt gaan verlangen dat ze alles weghalen, dus consequent blijven nee is nee🤷🏻‍♀️

6 maanden geleden

Ons zoontje zit ook aan alles veel waarschuwen helpt wij waarschuwen 3x als ie dan niet luistert dan tellen wij tot 3 doet ie het nog krijgt ie soort van straf zo als of in de box of boven in zen bedje. Het punt is wel de ene vind dat te streng maar anders leert hij het niet af omdat hij hard horig is.

6 maanden geleden

Ik lees even mee want zit in hetzelfde schuitje 😂 nee lijkt hij net leuker te vinden.

6 maanden geleden

Ik zeg ook vaak alleen "nee" en kijk er dan boos bij (dè blik..) Ik merk dat ze nu steeds beter van de spullen/planten afblijft. Bij mijn man luistert ze een stuk slechter, die beheerst de blik nog niet zo goed 😅 Ze heeft 1x bijna het fotolijstje van mijn (recent overleden) moeder van het kastje gegooid, toen ook "nee" en de blik gegeven. Daar zat veel meer emotie achter en maakte blijkbaar veel indruk want ze moest er zelfs van huilen 🥺, heb getroost en uitgelegd, maar ze heeft er nooit meer aangezeten. Ze staat er nog wel vaak voor en probeert dan (naar mij kijkend) te aaien. Dat mag wel, ook al is het soms nog wat onhandig. Ik zet haar niet voor straf in de box of in bed, ik wil niet dat ze dat negatief gaat associëren. Als ze niet luistert haal ik haar weg en leidt haar af. Als het echt niet werkt haal ik dat voorwerp weg, morgen weer een dag.

6 maanden geleden

Ik zeg ‘nee + uitleg waarom niet’ en dan leid k haar af met iets anders. Of als ze kijkt naar iets dat niet de bedoeling is (omdat ze erheen wil) leid ik haar dan al af, zodat ik geen nee hoef te zeggen omdat ze er nog niet aan gezeten heeft. Als ze keer op keer terug gaat naar hetgeen dat niet mag zeg k nee + uitleg en dan zeg k haar op een ander plek neer met speelgoed. Maar tegenwoordig gaat ze al in de dramaqueenstand als ik zeg dat iets niet mag. Hoofd in de nek en gillen alsof ze doodgaat

6 maanden geleden

Reactie op marrie112

Ik zeg ‘nee + uitleg waarom niet’ en dan leid k haar af met iets anders. Of ...
Heel herkenbaar, helaas bij ons geen afleiding mogelijk hierdoor 😂 zodra hij zijn zinnen op iets zet gaat hij door tot hij zijn doel bereikt heeft. En idd anders een mega tantrum 😂

6 maanden geleden

Nee is nee, en anders haal ik hem na een paar keer nee daar weg en zet ik hem ergens heel consequent op een saaie plek, hij kan dan zelf weerr ergens heen kruipen. Soms gaat hij huilen, nou dat mag maar ik ga niet meteen troosten. Als hij huilend naar mij komt dan zeg ik dat ik niet boos ben maar dat het niet mag en waarom niet

6 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Heel herkenbaar, helaas bij ons geen afleiding mogelijk hierdoor 😂 zodra h ...
Ja hier ook hoor. Woest is ze soms, mja ze zal toch moeten leren dat ze niet altijd haar zin kan krijgen

6 maanden geleden

Reactie op marrie112

Ja hier ook hoor. Woest is ze soms, mja ze zal toch moeten leren dat ze nie ...
Dat is waar. Ik heb het enkel moeilijk met zijn super schattig snoetje. Maar ik probeer ook grenzen te stellen en af te leiden..

6 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Dat is waar. Ik heb het enkel moeilijk met zijn super schattig snoetje. Maa ...
Snap ik! Vind ik ook lastig 😅🤷🏼‍♀️ baby’s zijn erop gemaakt dat je ze schattig vindt

6 maanden geleden

Ik zeg dan nee Lou dat mag niet. Of gewoon nee of nee pak dit maar dit mag wel. En als hij iets goed doet zeg ik doet ook. Probeer zoveel mogelijk ook de goede dingen te benoemen. Ik ga niks weg zetten want als hij ergens anders is moet hij straks ook weten dat het niet mag. De eerstetijd voel je je meer politie agent maarja dat is maar even zo 😂

6 maanden geleden

Ik begon met niks weghalen en telkens nee zeggen. Maar daar werd ik zo moe van. Ik heb de tafels leeggehaald en gebruik het nu om haar drinken op te zetten. Maar mijn telefoon is vaak van mij en mag ze niet aanzitten. Dikke drama, huilen gillen gieren.

6 maanden geleden

Reactie op Felimba

Ik lees even mee🤣 Hier een zoontje die heel hard moet lachen als hij ons s ...
Ik pak zijn handje, aai ermee over mijn gezicht en zeg aaaai. En meteen erna doe ik een gekke giebel waardoor hij moet lachen. Dan wordt het leuk om dit te doen voor hem. En niet zo leuk om het vervelende gedrag te vertonen want daar reageer ik dan niet op. Pak zijn handje aaaiii, hihihi en repeat. 300.000 keer.