11 Reacties

9 dagen geleden

Pffff heftig! Mijn middelste heeft ook heeeeel lang slecht geslapen. Hij sliep wel zelf in maar doorslapen heeft hij weinig van gesnapt tot hij 2j3m was. Ook echt maanden elke 1,5 uur was ik weer 1,5 uur bezig met hem. Dat breekt je echt op. Wat kan helpen, als hij door blijft gaan tot jij er bent, is zelf weg gaan. Dan zal hij het met papa moeten doen. Maar dan ook echt weggaan uit huis. Dat er niet op terug te vallen is. Je zal zien dat hij zich dan door papa laat troosten en daarna ook in slaap gaat vallen als papa hem weglegt op bed. Zo steeds meer uitbreiden. Het vraagt tijd en investering van papa maar zeker wel de investering waard. Het gaat niet alleen om jullie nachtrust maar ook om die van jullie kindje. Slaap is zo belangrijk als ze zo jong zijn. Mijn tip zou zijn; papa zorgt dat hij max 2 weken elke avond de tijd heeft om 's avonds zijn zoon op bed te leggen en mama gaat me-time creëren door in de avond weg te gaan uit huis. Hierbij is wel de key; consequent zijn. Probeer te voorkomen dat er dan toch een avond tussen zit dat jij hem in slaap voed. Dan ben je weer terug bij af. Na 2 weken is de gewoonte van in slaap voeden voorbij en zul je zien dat als je het niet meer toelaat, hij snapt dat hij zelfstandig in slaap kan en moet vallen. Kleine side note; je kunt hem natuurlijk nog wel een avondvoeding aanbieden, maar dan daarna papa de rest laten doen terwijl jij naar vriendinnen gaat, gaat sporten of wandelen net waar je zin in hebt zolang je maar weg bent. Is natuurlijk geen moeten en je gevoel moet er achter staan. Zie wel vaak in de praktijk dat dit werkt.

9 dagen geleden

Reactie op mommy_2019

Pffff heftig! Mijn middelste heeft ook heeeeel lang slecht geslapen. Hij sl ...
Bedankt voor de tip! Maar dat is helaas niet haalbaar voor ons.. Mijn vriend zit merendeel van de tijd in het buitenland, waardoor het eigenlijk op mij alleen aankomt.. Merk inderdaad voornamelijk de laatste week dat ons zoontje sochtends ook vermoeid is door de gebroken nachten. Hij is en blijft altijd vrolijk, maar we zien het wel aan hem..

9 dagen geleden

Mijn dochter viel ook altijd aan de borst in slaap. Uiteindelijk heb ik haar gevoed maar met lichten aan en de tv bvb op de achtergrond zodat ze niet in slaap viel. Eerst boekje nog lezen en daarna wiegend en knuffelend (en vaak moest ik ook liedje zingen of even kletsen zodat ze mijn stem hoorde) viel ze vaak in slaap. Ook snachts voedde ik eerst altijd zodra ze begon te huilen maar doe nu steeds de lamp aan, bied haar water aan (of melk) en probeer haar te kalmeren op andere manieren (aaien, zingen, wiegen etc). Pas als ze echt mijn shirt omhoog doet, voed ik haar. Op begin wilde ze nooit water of melk maar door het telkens aan te bieden, neemt ze het nu wel aan. Misschien werkt zoiets ook voor jouw zoontje?

9 dagen geleden

Hi, even out of the box. Kan hij nog honger hebben? En dat tie daardoor veel wakker wordt? Heeft hij het te warm/te koud? Krijgt tie genoeg vetten binnen?

9 dagen geleden

Heel herkenbaar.. hier ook nog steeds gebroken nachten. Na 17 maanden ben je echt op. Hier is het nu zo dat onze dochter ‘s avonds wel zelf inslaapt. Dit hebben we voor elkaar gekregen door een heel duidelijk avondritueel in te stellen. Ze weet precies wat er gaat gebeuren. Hier wordt ze rustig van en dan kan ze ook zelf gaan slapen in haar bedje. ‘s nachts is het een ander verhaal. Sinds een tijdje wordt ze altijd wakker als ik naar bed ga en wil ze drinken bij mij. Ik leg haar dan weleens weg als ze diep slaapt, maar vaak genoeg blijft ze de hele nacht wakker liggen. Het is voor mij ook echt een vraag hoe dit te veranderen dus tips op dit punt heb ik niet… mogelijk dat hier ook voorspelbaarheid een rol speelt: als je altijd hetzelfde doet stelt ze zich daarop in. Dus in dit geval weet ze dat ze bij mij komt te liggen als ze gaat huilen. Als ik een andere handeling instel, is dat het nieuwe ritueel na een tijdje. Heel veel sterkte en succes en je bent dus niet de enige!

8 dagen geleden

Hebben jullie geprobeerd om samen in jullie bed te slapen? Ons dochtertje slaapt bij ons in bed. Savonds wordt ze wel nog steeds vaak wakker en heeft dan steeds de borst nodig om in slaap te vallen. Vanaf het moment dat ik ‘s nachts bij haar in bed kom, slaapt ze langer. Ze komt dan 1-3 keer ‘s nachts. Het voordeel is dat ik kan blijven liggen. Ik bied haar de borst aan en we slapen verder. Ons geeft het veel rust. Er komt vanzelf een moment dat ze zelf in slaap kan vallen denk ik ☺️

8 dagen geleden

Reactie op Laurabrstk

Mijn dochter viel ook altijd aan de borst in slaap. Uiteindelijk heb ik haa ...
Wordt ze snachts dan niet helemaal wakker als de lamp aan gaat? Ik ben hier altijd bang dat hij helemaal uit zijn slaap raakt en het weer een poos duurt hij in slaap valt 😅 Ander drinken hebben we ook al een poosje geprobeerd aan te bieden snachts. Maar dat weigerde hij elke keer en dan werd hij gewoon boos 🤭 Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als hij niet meer aan de borst wil drinken hoor snachts. De fles begon hij te weigeren savonds, sinds afgelopen week wil hij weer een paar keer wat slokjes uit de fles drinken..

8 dagen geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, even out of the box. Kan hij nog honger hebben? En dat tie daardoor vee ...
Hoi hoi, Ik geloof niet dat hij nog honger heeft. Hij krijgt overdag eigenlijk genoeg binnen, (zijn zus van 4 kan een goed voorbeeld aan hem nemen 🤭) Het snachts aan de borst drinken dat hij in slaap valt is ook meer een stukje veilig gevoel voor hem ipv echt honger hebben. We hebben ook al verschillende temperaturen geprobeerd op zijn kamertje en gespeeld met de kleding die hij eronder aan heeft. Ook geprobeerd goed in te stoppen, maar hij gooit elke keer de deken van hem af. Dus daar zijn we mee gestopt.. Bedankt voor het meedenken!

8 dagen geleden

Reactie op bkes

Heel herkenbaar.. hier ook nog steeds gebroken nachten. Na 17 maanden ben j ...
Lastig is dat he! En inderdaad wat je zegt, je bent gewoon een keer op.. Het avond ritueel gaat hier ook altijd hetzelfde en dat gaat eigenlijk prima. Hij weet ook precies wat er gaat gebeuren, want hij loopt soms zelfs voorop om het volgende te doen. We brengen eerst samen zijn zus naar bed en daarna gaat hij.. Omdat ik gewoon langer met hem bezig ben om hem in slaap te krijgen. Als we tegen hem zeggen ga maar naar je bedje dan vind hij dat ook geen probleem, dan loopt hij er rustig heen en gaat hij op zijn bedje zitten en weet hij ook wel dat hij moet slapen.. We zullen het snachts ook moeten doorbreken.. Maar hoe.. Gewoon een beetje radeloos omdat we al zoveel geprobeerd hebben, maar niks werkt.. Fijn voor mij dat ik niet de enige ben haha, maar niet voor jou natuurlijk! Jij ook heel veel succes en sterkte! Hoop dat onze kleintjes gauw lekker kunnen slapen snachts. En wij ook 🤭

8 dagen geleden

Reactie op Debbie1208

Hebben jullie geprobeerd om samen in jullie bed te slapen? Ons dochtertje s ...
Dat hebben we een periode ook gehad dat dat de enige plek was waar hij een beetje sliep. Omdat hij totaal in paniek raakte eigenlijk als hij in zijn ledikantje ging. Zelfs als hij sliep en we hem weg legden ging het mis. Toen we het matrasje op de grond hadden gelegd kom hij beter in zijn bedje slapen. Heel af en toe ligt hij nog wel eens naast me in bed als mijn vriend er niet is. Maar ik moet zeggen dat het voor hem niet echt veranderd, hij wordt dan alsnog regelmatig wakker. En ik slaap er zelf ook niet beter op, het scheelt inderdaad alleen elke keer uit bed gaan 🤭 Daar gaan we wel vanuit toch 🤭 het belangrijkste of het fijnste zou ik voor ons allebei ook eerst vinden dat hij wat langer slaapt achtereen.. We houden hoop dat het vanzelf beter wordt. Bedankt in ieder geval!

8 dagen geleden

Reactie op Bali123

Wordt ze snachts dan niet helemaal wakker als de lamp aan gaat? Ik ben hier ...
Jawel, ze werd wakker maar ik wilde dit juist omdat ze er zo aan was gewend om de borst te krijgen dat ik wilde dat ze niet in haar huiltje bleef hangen zeg maar. Eerst proberen kalm te maken op andere manier en als het echt de borst is die ze nodig heeft, dan gewoon geven, op het begin duurt het even en wilt ze alleen nog de borst, maar na een tijdje merk je dar ze het ook oké vindt om op andere manieren in slaap te vallen. Ik gaf voorheen ongeveer 10 min elke kant, en heb zo elke keer een minuutje minder gegeven. Maar ook dan proberen op een andere manier in slaap te laten vallen ipv aan de borst. Hier werd ze ook steeds heeeel erg boos als ik het speentje wilde geven of water aanbood, maar na een paar weken, accepteert ze het nu wel. Zo ben ik langzaamaan af gaan bouwen. Ik gaf mezelf 2 maanden om het op onze manier af te bouwen, maar heb ongeveer 1 maand nodig gehad. Gewoon op haar eigen tempo, niks forceren maar wel andere opties aan te bieden.