10 Reacties

3 jaar geleden

Hm, lastig. Kun je de verloskundige hierin misschien betrekken? Dus bv een ouder mee laten gaan naar een consult en dat die (vooraf door jou geïnstrueerd) aandacht besteed aan hygiëne van moeder en mantelzorg na een keizersnee? Als je eenmaal opgenomen bent, kun je ook de verpleegkundige op de afdeling vragen om te doen. Maar snap dat je het al graag op voorhand een extra zetje in de goede richting wil geven.

3 jaar geleden

Maar waarom komen je ouders helpen? Daar is toch de verpleging voor?

3 jaar geleden

Het is misschien niet een direct antwoord op je vraagstuk, maar in het ziekenhuis kun je prima bouwen op de verpleging. Bij mijn eerste ks mocht m’n man niet blijven door Corona en bij m’n tweede heeft hij 1 nacht met ons doorgebracht, maar ook toen heb ik de verpleging laten helpen zodat hij kon slapen. Je kunt ze voor alles bellen (uit bed halen, verschonen, weer terug leggen, etc) en ze doen het met liefde. Dan heb jij een zorg minder over de hygiëne, want de verpleging is daar heel strict in ☺️.

3 jaar geleden

Maar waarom komen je ouders helpen? Daar is toch de verpleging voor?
Bij mijn eerste bevalling heb ik ook in dit ziekenhuis gelegen en uit ervaring weet ik dat het soms nog wel eens kan duren voordat de verpleging er is wanneer je op het knopje drukt voor hulp (vaak rond een minuut of 10-15)

3 jaar geleden

Reactie op MDR43

Bij mijn eerste bevalling heb ik ook in dit ziekenhuis gelegen en uit ervar ...
Maar verkies je je ouders dan boven de verpleging? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een gekke vraag vind.

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Hm, lastig. Kun je de verloskundige hierin misschien betrekken? Dus bv een ...
Gezien ik in het ziekenhuis beval onder de gyn heb ik geen contact met de gynaecoloog voor mijn afspraken dus dit zou het vooraf instructies geven wat bemoeilijken maar ik snap zeker je punt! Ik heb toevallig vandaag een afspraak in de namiddag en heb overwogen om het topic daar te laten vallen zonder een persoon te noemen zodat zij de kwestie misschien iets serieuzer nemen als het van een ander komt

3 jaar geleden

Maar verkies je je ouders dan boven de verpleging? Ik moet eerlijk zeggen d ...
Mag je zeker vinden! maar mijn ouders boven de verpleging kiezen doe ik zeker niet. De gynaecoloog raadde het aan om hulp in te schakelen omdat de verpleging het vaak erg druk heeft en zij zijn de enigen die de mogelijkheid hiervoor hebben

3 jaar geleden

Is het een optie om te kijken of er iemand van de verpleegkundige in het ziekenhuis een soort voorbeeld kunnen zijn. Dus dat zij even voordoen ik zeg maar wat… ; eerst handen wassen, daarna dit of dat. En dat dat handen wassen belangrijk is? Als een buitenstaander dat meldt? Een medisch personeelslid. Geen idee of dat helpt

3 jaar geleden

@TS: ben je inmiddels iets verder gekomen of toch het gesprek aan kunnen gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Meez

@TS: ben je inmiddels iets verder gekomen of toch het gesprek aan kunnen ga ...
Lief dat je het vraagt! Ik ben inmiddels wel verder gekomen, ik ben het gesprek aangegaan en de focus gelegd op het effect van slechte hygiëne op hun eigen gezondheid en daarbij meegenomen dat er een bepaalde standaard zal zijn die wij verwachten zodra de baby er is (en wij hier niet van af zullen wijken als ze zouden bezoeken en die standaard niet behaald is) Het protocol van het ziekenhuis is sinds deze maand dat ze je eigenlijk na 1 dag al naar huis willen sturen indien je dit fysiek aankunt (door het toedienen van andere/sterkere pijnstilling) dus voor nu staan mijn ouders op standby voor de eerste nacht en ben ik van plan om die nacht solo aan te pakken! Mijn mama gevoelens schreeuwen in ieder geval dat ik vooral de baby moet beschermen ☺️