8 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou deze foto maandag naar de CB verpleegkundige mailen. Je hebt het nu toch zichtbaar op de foto?

2 jaar geleden

Ik zou deze foto maandag naar de CB verpleegkundige mailen. Je hebt het nu ...
Jaa bij het cb ook op foto laten zien, huisarts ook. Maar krijg gewoon geen antwoord 😫

2 jaar geleden

Lijkt wel een bovenbuikbreuk. Kan in principe geen kwaad. Mocht het pijnklachten gaan geven, dan kunnen ze overwegen om te opereren. Echter, bij aangeboren navel- en bovenbuikbreuken groeien kindjes er met 3 jaar ook soms overheen. Wellicht CB vragen om een afspraak bij de kinderarts? Lichamelijk onderzoek (voelen en kijken) is nodig om de diagnose te stellen.

2 jaar geleden

Reactie op Meez

Lijkt wel een bovenbuikbreuk. Kan in principe geen kwaad. Mocht het pijnkla ...
Groeien ze er ook overheen met boven buik breuken? Kan wel vinden idd over een navel breuk maar niet of dat ook zo is bij bovenbuik..

2 jaar geleden

Hoe voelt het? Als het hard is en vlak onder t borstbeen zit, dan is het t zwaardvormig uitsteeksel van t borstbeen (xiphoid), dat is bij baby's vaak wat duidelijker zichtbaar en volkomen normaal.

2 jaar geleden

Reactie op Tinus

Hoe voelt het? Als het hard is en vlak onder t borstbeen zit, dan is het t ...
Het voelt hard wanneer hij zich uitstrekt! Dit is van wat verder af. Weet niet of dit onder het borst been is of dat het te laag is

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook en mij werd gezegd dat dit normaal is. Hij is verder ook slank gebouwd (zit in de familie) dus heb altijd gedacht dat het daardoor wat meer zichtbaar is

2 jaar geleden

Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Onze dochter van 3 weken oud heeft ook precies daar een bultje zitten als ze zich inspant. Zit het er nog steeds? En ben je er al achter wat het was?