Lieve mama’s,
Ik zoek bij jullie even de ervaringen op, hoor graag hoe dit gesprek bij jullie wordt gevoerd ☺️
Onze zoon is nu 14 maanden en wij hebben een geweldig leventje. Wij (nu 29 en 34) trouwden in 2021, werden in ronde 1 zwanger in 2022 en na een perfect verlopen zwangerschap zonder kwaaltjes kregen wij een gezonde zoon. We hebben een rustig kindje die snel doorsliep, heerlijk zichzelf kan vermaken en echt makkelijk is! Wij zijn enorm dankbaar hiervoor en beseffen hoe gelukkig we zijn.
Hiervoor had mijn man altijd het gevoel 2 kindjes te willen, ikzelf 1. Ik ben zelf enig kind en heb nooit een broer of zus gemist. Mijn man is de jongste van 4.
Nu lijken de rollen wel omgedraaid. Mijn man vindt het wel goed zo. Lekker makkelijk, we hebben nog een kamer over en we kunnen makkelijk weg of ons eigen dingetje doen. Ben ik het ook mee eens. Maar in mijn hart wil ik misschien toch (over een jaartje of 1,5/2) een tweede. Ik ben alleen bang dat dit gevoel een egoïstisch gevoel is.
Ik wil zo graag dit allemaal nog eens meemaken. Mijn zoontje is ook erg sociaal en trekt heel erg naar andere kinderen. Misschien is het ook leuk voor hem? Hoewel een goede relatie met broer/zus natuurlijk geen zekerheid is.
We vinden het allebei erg moeilijk. Ons hart zegt misschien, ons brein zegt nee. De deur is nog niet dicht, maar het is wel een klein kiertje.
Hoe gaat/ging dit bij jullie? Nog twijfelaars?