27 Reacties
één maand geleden
Ik heb daar nooit naar gekeken ik doe het echt letterlijk op gevoel, allemaal leuk en wel die richtlijnen maar ja.. het komt in mijn ervaring op voelen aan,
één maand geleden
Ik kleed hem ook veel warmer dan de TOG waardes aangeven. Ik heb nu met 23 graden een romper korte mouw, pyjama shirt lange mouw en slaapzak zonder mouw TOG 2 aan. Als het iets kouder is doe ik al de TOG 3 slaapzak aan denk ik, hij slaapt echt niet goed als hij het koud heeft.
één maand geleden
Reactie op CJxxxx
Zo te lezen kleden wij ons kleintje dus wel behoorlijk koud 😅 misschien mo ...
HEMA heeft wel een 4 seizoenen. Daarbij is de lente/herfst 2. Wij hebben deze sinds kort aangeschaft, omdat we ook altijd strugglen met de temperatuur ( oud huis dus altijd erg koud) 😊
één maand geleden
Reactie op CJxxxx
Zo te lezen kleden wij ons kleintje dus wel behoorlijk koud 😅 misschien mo ...
Ik heb ook die van de HEMA en ik merk dat als je de mouwen eraf doet met een romper met lange mouw dat ik daar dus de laag qua pyjama weghaal en mouwen en lijkt hier niet te warm te zijn. Heb trouwens ook de vier seizoenen van Hema en dan is het idd gewoon 2 tog.
één maand geleden
Vannacht een katoene romper lange mouw een wollen shirtje en wollen broekje en een slaapzak zonder mouwen 2 tog en een teddy deken. Vannacht voor het eerst weer warmer gelegd en ze sliep weer door. Kind had het dus idd gewoon koud. Haar kamertjes is nu 17 graden.
één maand geleden
Oh nee hier een mouwloze wollen slaapzak van 0,7- 2,4 tog (door de wol) met een lange mouwen romper bij 18-19 graden. Vannacht was het ietsje kouder dus er sokken bij aangedaan. Als het afkoelt snachts krijgt ze sokken, korte mouwen romper en pyjamashirt aan. Als dat te koud wordt ook een pyjamabroek. Maar ons dochtertje heeft het snel warm! En zweet zich dan een ongeluk.
Je hebt schemas met wat je onder welke tog aan moet doen bij welke temperatuur. Is voor om en nabij wel handig maar ons dochtertje moet je dus altijd 1 of 2 laagjes minder aan doen.
één maand geleden
Hier nu een wollen dunne slaapzak met mouw, en dan romper korte mouw en een pyjama broek. Maar de kamer gaat snachts al gauw naar 15-16 graden door slechte isolatie. En ze houdt van warmte
één maand geleden
Puckababy herfst slaapzak en een romper met korte mouwen en een pyjama, geen sokjes. 17 graden op de kamer.
één maand geleden
Wij hebben 18/19 graden en kou kleumpje. Dus ze heeft 1,5 TOG ( zeeman) romper korte mouwen+trui+broek. Dan slaapt ze lekker door. En als we onder de 18 komen komt er een dekentje overheen of een dikke slaapzak
één maand geleden
Reactie op Felimba
Ik ben denk ik 1 van de weinige die nog altijd tog-schema’s op google zoekt ...
Ik dus ook maar ze zijn allemaal een beetje verschillend, en ik weet niet of ik het nu moet lezen als er 3 tog geadviseerd wordt; dat het in totaal 3 tog moet zijn, of tog 3 slaapzak en dan romper, pyjama etc er nog bij.. 🤷🏼♀️