6 Reacties
6 maanden geleden
In Nederland recht op zorgverlof voor je kinderen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof/vraag-en-antwoord/mijn-kind-is-ziek-heb-ik-recht-op-zorgverlof#:~:text=Als%20u%20uw%20zieke%20kind,nemen%2C%20bijvoorbeeld%20de%20andere%20ouder%3F
Verder ook goed om te weten dat baby's tot 2 jaar oud, 400 virussen door moeten (bron: arts). Dus we krijgen het nog aardig voor onze kiezen. Het ene kind zal uiteraard meer ziek zijn dan de ander. Dat is bij ons volwassenen niet anders.
6 maanden geleden
Wij wisselen inderdaad ook af met wie er thuisblijft. Mijn CAO geeft 100% betaald calamiteiten verlof voor 1 dag. Dus financieel is dit ook voordeliger + onze werkgevers zijn wel blij dat we afwisselen en ook een beetje 'rekening' houden met werk. Soms vragen we oma of zij extra kan oppassen maar die heeft natuurlijk ook haar eigen leven.
Ik zal mijn kind niet naar de opvang brengen als hij niet fit is, is voor hem niet fijn en dan steekt hij ook de andere kindjes daar aan. Ik hoor alleen veel om mij heen: "geef een zetpil en breng hem gewoon, dan zie je wel wanneer je gebelt wordt". Dit vind ik, persoonlijk, niet fair naar mijn zoontje, de leidsters en de rest van de kindjes daar.
6 maanden geleden
Ik zou je vooral niet schuldig voelen en juist trots zijn dat je voor jezelf en jullie kindje kiest. Het hoort erbij. Op de opvang mogen ze meestal niet worden gebracht als ze koorts hebben.
Ik denk altijd maar zo, als ik zelf ziek ben ga ik ook niet naar werk.
Voor een kind is de fijnste plek als hij/zij ziek is, bij papa of mama. Je hebt hier ook gewoon recht op. Weg met het schuld gevoel en als je baas er moeite mee heeft, sja het hoort erbij.
6 maanden geleden
Niet schuldig voelen… al snap ik je wel.
Maar de tijd met je kindje krijg je nooit meer terug… en je kindje heeft je nu nodig.
Werk komt wel, de tijd niet meer.
6 maanden geleden
Dank jullie wel voor jullie berichtjes.
Ik ben blij dat we dicht bij onszelf gebleven zijn en ons gevoel gevolgd hebben naar onze dochter die ik zo niet weg wil brengen.
Schuldgevoel zal nog wel even blijven, maar die neem ik er dan maar bij 🤭. Liever schuldgevoel naar werk dan naar mijn kind.