Hoi allemaal,
Vraagje. Onze dochter is (alweer) ziek. Flinke koorts, hangerig, huilerig, slecht slapen, noem maar op.
Vorige maand ook al.. ik ben tot nu toe denk ik 4x afwezig geweest sinds oktober 2023 omdat ze ziek was.
Nu is mijn vraag: hoe doen jullie dit met werk? Hoort dit er echt bij of is mijn dochter gewoon vaak ziek? Hebben jullie altijd een back-up/ oppas zoals opa en oma? Of brengen jullie je kindje gewoon naar de opvang in de hoop dat dat goed komt?
Mijn vriend en ik doen om de beurt dat we dan thuisblijven en we proberen oppas te vinden. Maar oppas lukt eigenlijk tot nu toe niet, waardoor we al regelmatig thuis hebben moeten blijven.
Ik voel me super schuldig naar mijn werk toe, maar kan haar zo echt niet wegbrengen naar de opvang. Dan mag ik haar direct weer mee terugnemen. Bovendien wil ik haar zo niet naar de opvang hebben, als ik ziek ben wil ik ook thuis zijn.
Het lijkt momenteel dat ik de enige ben die dit zo aanpakt, andere collega's met (jonge) kids zijn niet zo vaak afwezig geweest als ik.