11 Reacties

6 maanden geleden

Tja dit is toch een kwestie van gaan aanleren en afleren wat ze nu kent. Ze zal zelf in slaap moeten leren vallen/slaapjes koppelen zonder borstvoeding of jou daarin nodig te hebben en zich ook veilig moeten voelen in haar eigen bedje. Weer vanaf het begin beginnen denk ik: in een co sleeper naast jullie bed, daarna verhuizen naar eigen kamer en niet meer voeden maar kort oppakken bij paniek en jammeren/licht huilen laten gaan.

6 maanden geleden

Wij hebben nu sinds 2 weken een 1 persoons vloerbed voor onze dochter. Ze heeft hiervoor ook al die tijd bij ons in bed geslapen en in een ledikant omgebouwd tot co sleeper. Sinds we dit bed hebben heeft ze voor het eerst al 3 nachten doorgeslapen zonder voeding. (Ik geef ook borstvoeding) Het is soms nog wel dat we terug moeten en laatst heb ik ook de hele nacht bij haar gelegen nog maar ik zie al grote stappen de goede kant op. En het voordeel is dat het een 1 persoonsbed is (een bewuste keuze) dat je er comfortabel bij kunt liggen en zo weet ze wel aan haar eigen kamer en eigen bed. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar voor ons heeft het meer vrijheid gebracht.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde, wat ik heb gedaan is (mijn man is wel begonnen om het gemakkelijker voor hem te maken), beneden bv geven en dan mijn man die hem naar boven bracht in zijn bedje. Na elke voeding (bij mij staat/stond hij soms wel 10x op) terug in bed leggen erna. Na paar dagen (nooit hebben we hem laten huilen), mee naar boven genomen na voeden beneden en dan hem in bed en ik in mijn eigen bed, tot hij in slaap viel/valt. We zitten dus in deze fase al 😅 het nachtelijk opstaan is nu naar een 3x op een goede nacht en we merken dat hij in de avond langer slaapt (soms moesten we wel 10x naar boven voor 22u). En zorgen dat hij overdag genoeg drinkt (want meestal is dat nacht drinken omdat ze overdag teveel afleiding hebben. Ik merk dat wanneer er overdag meer prikkels waren (uitstapje) hij ‘s nachts compenseert en veel vaker/meer drinkt en te moe is daarvoor en daardoor vaker wakker is om te drinken en na 1 minuut weer in slaap valt en dan kwartier twintig min later weer hetzelfde, maar merk dat hij dan ook echt dorst heeft..

6 maanden geleden

Reactie op FreyaBakker

Tja dit is toch een kwestie van gaan aanleren en afleren wat ze nu kent. Ze ...
Dit... ik zou je aanraden om een slaapcoach in te schakelen. Die kan je goed helpen en ook op de lastiger momenten supporten. Sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Hier hetzelfde, wat ik heb gedaan is (mijn man is wel begonnen om het gemak ...
Wat fijn dat het bij jullie beter gaat! Ook fijn om jullie werkwijze te horen. Daar ben ik naar op zoek, dankjewel 🙏🏻

6 maanden geleden

Reactie op LoLo27

Dit... ik zou je aanraden om een slaapcoach in te schakelen. Die kan je goe ...
Dankje voor de tip, maar ik probeer eerst zelf liever nog een aantal dingen.

6 maanden geleden

Reactie op Mariska19

Wij hebben nu sinds 2 weken een 1 persoons vloerbed voor onze dochter. Ze h ...
Oh dat klinkt goed! Nooit gedacht aan een vloerbed. Dank voor het delen!

6 maanden geleden

Reactie op bkes

Wat fijn dat het bij jullie beter gaat! Ook fijn om jullie werkwijze te hor ...
Heel veel succes! You got this ❤️

6 maanden geleden

Of gewoon proberen en zien hoe het gaat. Of stapje voor stapje laten wennen. Hoe slaapt ze overdag? In een eigen bedje? En is het een optie, zoals hier ook genoemd is, om een tijdje een ledikantje naast jullie bed te zetten als overgang? Of in zijn eigen kamertje ernaast te gaan liggen. Slaapt hij helemaal niet als hij bij je partner ligt? Ik was laatst savonds weg, ons dochtertje sliep eerst zo bij haar vader maar werd na een half uur hard huilend wakker. Twee uur huilen later sliep ze pas weer. Daarna kwam ik thuis maar heeft ze nog een paar uur geslapen voordat ze wakker werd voor een voeding. Geen idee natuurlijk hoe dat gelopen was als ik er snachts ook niet was geweest. Ons dochtertje slaapt in een ledikant als cosleeper en vanaf de eerste nachtvoeding, vaak ergens tussen 23:00 en 1:00 tegen mij aan. Als ik vroeg weg moet leg ik haar tegen mijn man aan en slaapt ze vaak beter dan bij mij 🤣. Wil op een gegeven moment snachts de voedingen steeds meer uitstellen maar voor nu vind ik het wel prima en makkelijk om haar zo weer in slaap te voeden, zoals jij ook zegt.

6 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Of gewoon proberen en zien hoe het gaat. Of stapje voor stapje laten wennen ...
Ah, fijn dat ze wel redelijk slaapt bij haar vader! Hier wisselt dat wel. Als ik vroeg weg moet wordt ze ook wakker en is het hele gezin dus op, ook al is dat soms al voor 6 uur 😅 Ledikant als cosleeper lijkt me wel handig, alleen past dat niet naast ons bed. Haar ledikant staat wel in onze kamer. Overdag slaapt ze daar, dat gaat wel goed. Eerst was dat ook drama. We gaan haar nu eerst ‘s avonds gewoon in haar bedje leggen. 9 van de 10 keer huilt ze dan zo erg dat ze een tijdje later toch weer bij ons ligt en daar dan vredig in slaap valt 😂 Hopelijk went ze langzaam maar zeker. Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als ik idd gewoon de nacht weg blijf. Misschien dat ze dan wel gewoon in haar bed slaapt! Ik hoop het.

6 maanden geleden

Het @bkes! Ik zou aan je man zeggen dat hij het je moet gunnen om een nacht weg te gaan. Desnoods heeft hij een zware nacht! Je baby overleeft wel wat minder slaap voor een nachtje en je man zeker ook. Ik heb ook moeten ‘vechten” voor een paar nachten alleen (gespreid) en uiteindelijk viel het vaak reuze mee.. sterkte en het komt goed.