Sinds m’n dochter 4 maanden is, slaapt ze bij mij in bed. Ze was toen ziek en wou nergens anders slapen. Door slaapgebrek heb ik me toegelegd op veilig samen slapen.
Ik geef borstvoeding en dat werkt dus heel goed met samen slapen: bij elk klein piepje, hup tiet erbij zonder dat ik helemaal op en wakker moest worden.
Maar nu is ze 11 maanden en gaat het nog steeds zo. Inclusief nachtelijke voedingen. Ze wil niet in haar eigen bed. We hebben het een paar keer geprobeerd. Ik weet niet goed hoe ik dit verder moet doorpakken.
Binnenkort wil ik/moet ik een nachtje weg voor werk. De afgelopen maanden heb ik dit voorkomen door middenin de nacht thuis te komen en heel vroeg weer weg te gaan. Maar deze keer wil ik echt in m’n hotel slapen.
M’n man vindt het lastig want hij heeft mogelijk een slapeloze nacht als ik weg blijf.
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Hij kan niet met onze dochter mee het hotel in. Ik wil liefst niet thuis slapen.
Ik zou zo graag willen dat ze gewoon in haar eigen bedje slaapt, zodat ze niet zo afhankelijk is van mij alleen in de nachten.
Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Tips? Ideeen?