32 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Np22

Ik heb haar geleerd doormiddel van verschillende boekjes waar je een ledika ...
En met het naar bed gaan zelf ook dit gebaar gemaakt ze had het best snel door.

18 dagen geleden

Ja hij valt zelfstandig in slaap. Was de eerste maanden een moeilijke slaper, maar we hebben hem nooit in slaap gevoed of gewiegd. Altijd in z'n ledikant/bedje gelegd en eindeloos z'n speen in gehouden. Daar werd hij rustig van en viel dan uiteindelijk in slaap. Op een gegeven moment had hij de speen niet meer echt nodig en viel hij zelf in slaap. De laatste weken heeft hij een knuffel in bed die hij lekker vastpakt. Dat interesseerde hem eerder ook niet, maar vind hij nu dus wel fijn.

18 dagen geleden

Overdag valt die zelf in slaap, hij heeft wel een speen en een knuffel. In de avond geven we nog een fles van 110 ml gewone koemelk of soja melk, hier wil ik binnenkort van af maar heb nog geen zin in die huil avonden haha dus stel het steeds uit🫣

18 dagen geleden

Onze zoon van 17 maanden valt sinds 6 maanden zelf in slaap. Daarvoor hebben we hem altijd in slaap ‘geklopt’. Naast z’n bedje gezeten en zachtjes op de billen getikt. Steeds iets korter. Bij 15 weken hebben we de speen al weggedaan. Sinds hij 1 jaar is slaapt hij met een knuffel en dit geeft hem troost.

10 dagen geleden

Reactie op Whitleey

Uhmm vanzelf! 16maanden nu inmiddels. Eerste 3 maandjes in slaap gewiegt en ...
Wat fijn! En wat als hij wel heel hard ging huilen? Onze zoon weigert ook weer te gaan liggen..

9 dagen geleden

Vanaf de 1e dag (ziekenhuis periode) in eigen ledikant. Was er wel dichtbij, de eerste 2 weken. Daarna bij thuiskomst direct in eigen kamertje en in eigen ledikant. Nooit een speen gehad. Savonds wel eens onrustig, maar gaat vrijwel altijd snel slapen. Mag echt in mn handen klappen dat het zo ontspannen gaat en daar ben ik me heel erg van bewust. Slaapt altijd met een flesje water en van 19 tot 7.

9 dagen geleden

Reactie op Np22

En met het naar bed gaan zelf ook dit gebaar gemaakt ze had het best snel d ...
Wij doen dit ook. Als ze slaap signalen geeft, vragen wij: “slapen?” met dat gebaar erbij. Soms zegt ze “ja”, soms loopt/kruipt ze zelf al naar de trap en als je haar op schoot hebt en het dan vraagt dan duikt/knuffelt ze tegen je aan en gaat een beetje duimen. Heel soms interpreteren we haar slaapsignaal verkeerd en zegt ze “nee” en gaat dan nog iets doen. Zo kunnen we eigenlijk al heel goed met haar communiceren en is slapen echt nooit een strijd. Ze gaat altijd direct zelf liggen en geeft geen kick bij het weggaan. Ben benieuwd hoe dit gaat als ze door heeft dat ze er mee kan “spelen”.

9 dagen geleden

Reactie op Ssjsjnsla

Vanaf de 1e dag (ziekenhuis periode) in eigen ledikant. Was er wel dichtbij ...
Wat fijn. Zet je het flesje water dan in het ledikantje erbij?

9 dagen geleden

Reactie op Emmily23

Wat fijn. Zet je het flesje water dan in het ledikantje erbij?
Lekker even op schoot. Vol buikje en wat water op, schone luier en rust momentje. Dan weet ik dat er eigenlijk niets is waar het aan kan liggen. Soms last van tandjes. Beetje dentinox (heet het geloof ik) erop en een dikke knuffel en dan lekker in bed in de slaapzak. Verder geen heel ritueel.

5 dagen geleden

Vanaf dag 1 slaapt hij zelfstandig zonder speen knuffel oid. We doen slaapzak aan flesje maken en drinken op de bank naast ons met een arm om hem heen. Dan naar boven leggen hem in bed en hij gaat slapen.

5 dagen geleden

Wij hebben een dochtertje van 17 maanden. Vanaf 3 maanden eerst overdag dutjes geprobeerd in eigen bedje, en vanaf 4-5 maanden overgegaan op dutjes en avondslaap. Ik heb zelf veel slaaptraining met haar gedaan en heb haar gedurende dag vaak moeten pakken en weer terug gelegd. Echter hebbrn we haar toen ze zo klein was nooit laten huilen. We hebben haar gewend laten raken aan kamertje vanaf 3mnd en geloof dat het echt heeft geholpen. Met sprongetjes of slaapregressies slaapt ze weliswaar soms bij ons, maar dat zijn uitschieters. Nu geeft ze zelfs aan wanneer ze moe is en staat ze bij de deur om 19;30 om te willen slapen.

2 uur geleden

Zelfstandig. Hebben hier niks speciaals voor gedaan. Eigenlijk gaat het vanaf geboorte al zo. Neerleggen, muziekdoosje aan, knuffeldoekje over zn hoofd en meestal is ie binnen een paar minuten vertrokken