29 Reacties

2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 5 weken.. Soms verschoon ik de gehele nacht niet als dat niet nodig is.
Bij de laatste fles van de avond krijgt ze een schone luier en in de ochtend rond 6/7 uur weer.

2 jaar geleden
4 weken oud. Maar wij vervangen de luier voor elke maaltijd ( 3 a 4 uur) en soms zelfs na de voeding nog een keer. Als ze bedacht te gaan poepen tijdens het verschonen. Ik denk dat wij door 10/15 luiers per dag gaan 😅

2 jaar geleden
Ik verschoon meer dan dat ik voeding geef; sowieso voor de voeding (standaard), en vaak ook na de voeding (mijn kleintje poept vaak tijdens het drinken; ik geef bv). Ik zit op 6-8 voedingen per 24u, en tussen de 8 en 14x verschonen op een dag. Mijn kleintje plast heel veel, en vaak.. en poept ongeveer 8x op een dag. Ik wil luieruitslag voor zijn, en dat is tot nu toe ook gelukt 🙏🏽 Verder huilt mijn zoon niet bij een volle luier, dus ik verschoon hem gewoon op tijd (soms iets te snel, maar heb dan liever een halve luier dan dat ik 'm 3 uur langer laat liggen, en hij volgens uit zijn luier zwemt.. nee dankje). Hij komt in de nacht tussen de 5 en 6 uur, en overdag tussen de 3 en 4 uur voor voeding. Ik vind het wel best zo. Met de hitte komt hij vaker, ik voed op verzoek. Ben nu wel sinds een week een routine er in aan het werken, gaat tot dusver best goed 🙌🏽💙

2 jaar geleden
Overdag voor iedere voeding. Snachts slaapt de kleine hier door dus hij krijgt rond 2300 een luier om en doet daarmee tot een uur of 6

2 jaar geleden
Overdag verschonen we bij elke voeding (tussen de borsten in om haar wakker te houden) en als we merken dat ze een vieze luier heeft. 'S nachts alleen poepluiers, volgens kraamzorg/verloskundige hoefden we de plasluier niet per se te verschonen 's nachts als dat haar slaap ten goede komt

2 jaar geleden
Ik gebruik zelf Kruidvat luiers. Ik merk dat die echt maar 1 voeding mee gaan. Vanuit het ziekenhuis kreeg ik de tip om 's nachts pampers te gebruiken. Deze blijven droger en kunnen makkelijk 2 voedingen mee. Dat merk ik bij mijn zoontje ook. Dus geen Kruidvat in de nacht voor mij.

2 jaar geleden
Morgen 3 weken oud en wij vervangen de luier wel bij iedere voedingsbeurt, maar dat zijn er bij ons op dit moment maar 6 op een dag (overdag om de 3/4 uur, ‘s nachts zit er vaak al wat langer tussen).. de luiers zitten dan ook wel goed vol. Zullen binnenkort naar maat 2 moeten, gok ik.

2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik lees vooral overdag echt voor iedere voeding verschonen en snachts soms laten zitten ivm beter slapen. Ze komt snachts om de vier uur nu, dus als ze om 22u de laatste fles heeft gehad, om 2u en om 6u. Die van 2u verschoon ik dan niet, en dat gaat heel goed! Ze lekt niet door en slaapt weer beter in. Het hele proces duurt hierdoor ook echt minder lang, wat fijn is voor iedereen. We gebruiken pampers harmonie. Kruidvat pure&soft ook geprobeerd maar daar lekt ze door (overdag gehad)

2 jaar geleden
Wij verschonen voor iedere voeding, zowel overdag als ‘s nachts. Vaak ook tussendoor nog, omdat het toch wel altijd volle luiers zijn. Als een luier niet heel vol is, dan verschonen we ook alsnog. Zoals iemand anders hieronder aangeeft: alles om uitslag en ongemak te voorkomen😄
Overdag gebruiken we Kruidvat en in de nacht Pampers. Zodra Kruidvat voorraad op is, dan volledig over op Pamper. Wij vinden Kruidvat snel vol en snel stinken 😬

2 jaar geleden
Tot 6 weken voor iedere voeding verschoond. Maar sindsdien 1 nacht luier overgeslagen ivm beter doorslapen. Mits die natuurlijk helemaal vol zit of de kleine zelf aangeeft.

2 jaar geleden
Reactie op Dolgelukkig
Wij verschonen voor iedere voeding, zowel overdag als ‘s nachts. Vaak ook t ...
Oh wij vinden het precies andersom! De Kruidvat newborn lijkt wel dikker en beter aan te sluiten dan pampers, hier in pampers al 2 keer doorgelekt, in de Kruidvat maat 1 hebben we dat niet. Dus wij hopen juist snel door de pampers voorraad te zijn 😅

2 jaar geleden
Reactie op JessieK90
Oh wij vinden het precies andersom! De Kruidvat newborn lijkt wel dikker en ...
Oh wat grappig haha! Gelukkig zijn er zoveel verschillende soorten luiers😄 dat onze kindjes maar veel plassen en poepen zodat we snel door de voorraad zijn hahaha!

2 jaar geleden
Voor elke voeding krijgt ze een schone luier ook als dit in de nacht is.

2 jaar geleden
Tussen het van borst wisselen verschoon ik altijd, ook 's nachts. Niet ervoor, want meestal poept ie na het eerste slokje.
Hij is 3 weken oud.