15 Reacties

2 jaar geleden

Verschilt, soms iedere dag, soms om de dag. Gebruik ipv van zo'n gele wel altijd een zeemleer, deze kan ik droger uitwringen en droogt met uithangen ook sneller. Gaat mee in de was met handdoeken en ondergoed op 90°. Niet veranderd sinds ik zwanger ben 😅

2 jaar geleden

Wat voor artikel? Sorry niet meegekregen🫣
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Elke dag een schone, gooi ze in een losse bak (want handig in een keukenkast) en ze gaan dan mee met de 60 graden was. Dus hetzelfde wat jij doet. Dat is voldoende om schadelijke bacteriën te doden. Ik doe hierin niets anders sinds m’n zwangerschap.

2 jaar geleden

Zwanger of niet, altijd al een hekel gehad aan die vieze vaatdoekjes. Ken genoeg mensen die dan zeggen ze iedere dag in de was te doen, maar dan alsof naar vieze muffe natte hond (no offense honden eigenaren) stinken. Is een hele specifieke geur waar ik echt van over m'n nek kan gaan, m'n vriend ruikt het dan weer niet. Dus eigenlijk als doekje gebruikt is, met een uur de wasmand in. Maar bij voorkeur gebruik ik Keukenrol of huggies doekjes die ik ook gebruik voor snoet, billen, de tafel na het eten 😅 multipurpose babydoekjes!

2 jaar geleden

Ik doet het sowieos om de paar dagen omdat die gele doeke genruik

2 jaar geleden

Ik was alle vaatdoeken op 90 graden, omdat er enorm veel bacteriën in komen te zitten. 60 graden is ook prima hoor. Ik pak elke dag een nieuwe en gooi de vieze in de wasmand.

2 jaar geleden

Ik gebruik geen vaatdoek, het idee aan hoeveel bacteriën daar inzitten geeft me een enorm onrustig gevoel ik doe alles met desinfecterende wipes, die gaan meteen de prullenbak in. Verder vervang ik de theedoek/badkamerdoek en wcdoek elke dag, en draai sowieso ook elke dag een was. Dat deed ik voor mijn zwangerschap ook al. Ik draag kleding nooit meer dan 1keer, dus alles hup de was in in de avond 😅

2 jaar geleden

Om de paar dagen. Het is juist goed om wat meer bacteriën in je huis te hebben, daar krijg je een gezonde weerstand van. Hier in huis zijn we niet vaak en altijd maar kort ziek.

2 jaar geleden

Ik doe ze eigenlijk elke dag in de was en dan en veel verzamelen en op 60 graden. Deed ik voor m’n zwangerschap ook al. Als ik het toilet ga schoonmaken pak ik schoonmaakwipes (wegwerp). ☺️

2 jaar geleden

Niks anders in de zwangerschap dan daarvoor. Maar ik vind die doekjes dus ook niet echt heel hygiënisch. Alles maak ik schoon met spray en keukenrol. Heb wel een vaatdoekje op het aanrecht. Ligt eraan of ik die echt veel gebruikt heb, waarschijnlijk niet dus. Maar die gooi ik dan na een paar dagen in de wasmand. En was het op 60 graden. Maar maak er hooguit dingen mee droog eigenlijk.

2 jaar geleden

O ik haat vaatdoekjes. Ik gebruik keukenrol of hygiënische doekjes. Mijn man gebruikt het wel en ik vind het dan verschrikkelijk om op te pakken. Verder echt geen smetvrees of overdreven schoon ofzo of zoiets met andere dingen maar vaatdoekjes... brrrr...

2 jaar geleden

Hier 2x per week. Ik maak het aanrecht er mee droog en als het echt vies is even met een sopje uitspoelen met warm water en laten drogen. Ze zeggen idd dat er veel bacterien op zitten. Maar op je telefoon zitten er nog meer dan op een wc bril! Je hebt uiteindelijk ook bacteriën nodig en die weerstand geef je nu mooi mee tijdens de zwangerschap.

2 jaar geleden

Een paar keer per dag🙈 een beetje overdreven misschien maar ik vind een vaatdoekje al snel vies😋

2 jaar geleden

Ik vervang het elke dag. Savonds een schoon vaatdoek, handdoek en theedoek. Doe ik in een aparte wasmand en was ook alles wat ik in de keuken gebruik apart van de rest. Moet zeggen dat ik sws veel sorteer

2 jaar geleden

Aan het einde van de dag of wanneer ik m voor de grond heb gebruikt. En ik was ze op 90 graden met stoom