16 Reacties

2 jaar geleden

Met 4 weken woog me dochtertje 3360 en met 8 weekjes woog ze 4460 dus 1 kilo in 4 weken ze woog by de geboorte 2730

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 8 weken en hij krijgt nu sinds week of 3 alleen kv. Zijn geboortegewicht was 3990. Ik weeg hem niet elke dag maar om de paar dagen of een week en hij komt extreem snel aan. Op 18/07 woog hij 5,6 kg en laatst woog hij 6,6 kilo🤷🏽‍♀️. Ook het cb gaf aan dat hij te snel groeit in zijn gewicht

2 jaar geleden

Hey momma, zolang je kleine groeit en genoeg plasluiers heeft zou ik me niet zo'n zorgen maken. Mocht het echter zo blijven, dan kan je laten uitzoeken of je bv voldoende content heeft. Hoeveel voed je je kleintje? Hoeveel woog ze bij de geboorte en nu? Mijn kleintje woog 3172g bij de geboorte (is bijna 12 weken). Hij woog vorige week vrijdag bijna 6 kilo. Ik laat hem elke week wegen bij het CB (dit vind ik fijn, en leuk om te doen).. hij heeft weken gehad waar hij 140g aankwam, maar ook weken van 440g. Hij groeit echter perfect volgens zijn eigen curve. Ik geef volledig borstvoeding, en sinds twee weken afgekolfd in flesjes (momenteel 5x per dag tussen de 170 en 220ml). Hij geeft zelf aan wanneer en hoeveel hij wilt drinken, ik voed op verzoek. Ritme zit er gelukkig wel een soort van in (hij slaapt gemiddeld 10 uur per nacht).. Heb vertrouwen in jezelf, je lichaam en je dochtertje. Succes ❤️

2 jaar geleden

Mijn dochter woog 3,9kg bij de geboorte. Ze krijgt enkel borstvoeding en slaapt door dus gemiddeld zo’n 5 voedingen per dag. Ze woog vandaag op 9 weken 5,7kg. De arts gaf aan dat dit prima is. Ze groeit ook goed en is van 50,5cm naar 61cm gegaan inmiddels! Hoeveel weegt jouw baby nu tov geboortegewicht ? Als hij goed plast/ poept en er tevreden uitziet, zou ik me niet meteen zorgen maken. Eventueel een pediater consulteren voor je gemoedsrust? Of eventueel met flesje af en toe wat afgekolfde melk bijvoeden?

2 jaar geleden

Zoontje van 10 wk. Kunstvoeding. Was 3025 bij geboorte. Afgelopen maandag 4850. En ergens tussen 75gr en 300gr p/wk aangekomen. Die 75gr was even een off week, hij zit vaak rond de 180/200 Ik weeg m bij t CB elke week haha. Nieuwsgierig naar t precieze gewicht en dat kan thuis niet. 🙈

2 jaar geleden

CB gaf bij mij ook aan dat z’n groei afgelopen week prima is en het nou eenmaal de ene keer meer is dan de andere keer Hier groeide die elke week fors. Vorige week opeens maar 195gram. Was prima zeiden ze. Ik weeg hem iedere dinsdag. Niet te druk maken 🫶🏼 goed bijhouden & anders hulp vragen. Niks geks aan! Ik kolf z’n voeding. Zie je ook gelijk wat erin gaat. Voelde voor mij fijner + vond live bv te zwaar Dit is zijn groei; (Geboren met 3635)

2 jaar geleden

Hier ook zo’n dipje. Ze is nu 8 wk en laatste week nauwelijks aangekomen. Ze had volgens mij n buikgriepje of iets, erg dunne poep en vaaak poepen.. nu gaat t weer wat beter. Een dipje kan altijd!

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu bijna 7 weken oud. Ze woog bij de geboorte 3896 gram, en vanochtend 4940 gram. Dat is dus ongeveer 150 gram per week gemiddeld. Ik geef volledig BV op verzoek (met uitzondering van een paar flesjes KV de eerste weken). Volgens het CB is 100 gram het minimum per week en zit ze qua gewicht en groei ruim boven het gemiddelde. Ik was er dus dik tevreden mee, maar ik schrik er een beetje van dat hier <175 gram per week als weinig wordt gezien. Ik denk (hoop) dat iedere baby zijn of haar eigen groeicurve volgt - zolang ze goed plassen en poepen (zoals je gewend bent), alert en tevreden zijn, is het denk ik goed.

2 jaar geleden

Ik geef ook volledig bv. Ze woog 23-7 5085 kg en 2 weken later 6-8 woog ze 5615. Geboortegewicht 2950

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ik zit met het zelfde eigenlijk. Het consultatiebureau is tevreden. Ruim 150 gram per week maar de who (borstvoedingscurve) gaat echt omlaag. Zijn vader is ook lang en slanke bouw en komt ook niet snel aan. Ik denk dus zelf dat het in de genen zit. Hij is verder wel tevreden en heeft genoeg plasluiers. Ik probeer het nu dus los te laten en bewust niet te vaak te wegen omdat het anders zo’n ding voor me wordt. Dat gaat best goed zo.

2 jaar geleden

Ik geef trouwens borstvoeding, hij is bijna 9 weken woog met de geboorte 3616 gram en nu 5300 gram.

2 jaar geleden

Reactie op Roos3117

Ik geef trouwens borstvoeding, hij is bijna 9 weken woog met de geboorte 36 ...
Dat is bijna 190 gram per week - top toch?

2 jaar geleden

Reactie op pf1994

Dat is bijna 190 gram per week - top toch?
Ja inderdaad. Maar bedoelde meer dat het steeds meer afneemt. De laatste 3 weken dus 150 gram per week.

2 jaar geleden

Reactie op Roos3117

Ja inderdaad. Maar bedoelde meer dat het steeds meer afneemt. De laatste 3 ...
Ah oké, sorry dat begreep ik verkeerd. Hier hetzelfde (begon met ca 175 gram per week en loopt laatste weken terug).

2 jaar geleden

@vd22 hoe gaat het nu?

2 jaar geleden

Dat is bij ons ook het geval - BV (eerste weken BV+KV). Eerste maand erg hard stijgende lijn qua gewicht, tweede maand veel langzamer en richting de derde maand curve echt omlaag zien zakken- volgens CB en vooral kinderarts hartstikke in orde allemaal. Dochter geboren met 3060g, lengte 50 cm - nu bijna 11 weken is 59.2 cm (58 was ze met 7/8 weken al), 4880g . Ik vond gewicht te weinig toenemen, maakte mezelf gek daardoor (leek ook onder 20g/dag vanaf week 4/5), maar de arts corrigerende me constant dat haar gewichtstoename hartstikke mooi is en niet altijd even hard hoeft, lengte ging iets harder - hartstikke prima. Haar groeicurve zal ook de ene keer omlaag en de andere keer omhoog gaan, vlg CB - dus maak me daar nu totaal geen zorgen over, ook als ze minder trek heeft dag of twee, hoort allemaal erbij kennelijk.