6 Reacties

2 jaar geleden

Geef hem de tijd. Voor hem is het ook even wennen. Heeft die van ons ook gehad. Ze kunnen echt wel een keer zonder eten. Gewoon overal bij blijven betrekken en genoeg aandacht geven. Is bij die van ons goed gekomen. En hij is van zichzelf al niet zo'n goede eter.

2 jaar geleden

Onze hond deed dit ook en doet dit (nu 15 mnd later) nog weleens als onze zoon ziek is of veel huilde. We hebben 2 honden, de ene had er geen last van, maar ons teefje is echt stress gevoelig. Geef het tijd, houd het ritme voor de hond en de aandacht zoveel mogelijk hetzelfde. Echt onmogelijk soms, maar probeer het wel.

2 jaar geleden

In de ochtend of avond? In de ochtend eet de onze ook niet altijd. Dat is opzich niet heel erg voor een hond. In de avond eet onze hond ook slecht brokken als we een kleintje hebben (nu 2de). Dat gaat wel weer voorbij en dan gaat ze in de ochtend ook beter eten. Denk dat ze ook even moeten wennen! 😊 wij doen bij de avondbrokken beetje kip en sperzieboontjes erbij.

2 jaar geleden

Ja precies zoals iedereen zegt. Geef het de tijd. Als de hond echt honger geeft dan gaat hij vanzelf eten.

2 jaar geleden

Ik vrees ook dat je hond gewoon moet wennen. Onze labrador moest bij de eerste ook echt acclimatiseren: negeerde de baby volledig, leek een beetje ongelukkig/nerveus (wilde niet bij mij liggen) de eerste tijd. Tot de baby hapjes kreeg rond 4 maanden en ze erachter kwam hoeveel omvergegooid eten zo’n kind genereert: toen was het volledig liefde tussen hond en kind (nu 2,5 en BFFs). Nu een tweede kind: die vindt ze ook niet boeiend, maar ze lijkt nu wel te weten dat dit erbij hoort. Gewoon even de tijd geven en wellicht even quality timen met de hond.

2 jaar geleden

Indd ff tijd gunnen.. Ik heb twee hondjes. De oudste (9) is komen snuffelen maar hield zich verder heel erg afzijdig vn de baby en mij. Mijn vriend had natuurlijk al weken het verzorgen en uitlaten van de honden volledig op zich genomen en het moment dat ik weer met hun kon lopen sloeg ze om: ze komt nu vaker kijken en zoekt weer meer contact met mij. Ik moet ook lachen om het verhaal van de labrador hierboven, mijn hond is ook een veelvraat, food = life. Ze had ook al snel door dat die fles iemand mondje in gaat en kwam toch ff checken of er voor haar ook iets te halen viel. Onze andere hond (3) werd schijnzwanger!! ze had een knuffeltje die ze de heledag verzorgde en kwam brengen naar mij en de baby. Ze was ook heel defensief naar bezoek. Inmiddels is de baby 3,5 week en is ze niet schijnzwanger meer. Alles weer als vanouds eigenlijk, maar dan met baby ;)