As vrijdag hebben wij onze tweede afspraak bij het CB. Hij is dan 9 weken. Nu was bij de eerste afspraak (4weken) zijn hoofd omtrek 38,5. Nu is er niks over gezegd, maar kwam tegen dat dat toch iets hoger ligt terwijl hij verder klein van stuk is . Ook zie je bij hem wat adertjes op zijn hoofdje lopen. Hij heeft wel een hele lichte huid.
Ik begrijp zelf de curve niet helemaal van de foto. Als het goed is ligt het gewoon tussen de lijnen?
Nu ben ik toch wat zenuwachtig voor vrijdag dat het straks niet goed is of dergelijk.. je leest al gauw over een waterhoofd etc
Ervaringen?
Hier hebben wij een premature dochter met ook een ‘ te groot ‘ hoofd destijds. Het is wel slim om in je achterhoofd te houden dat elk kind zijn eigen curve heeft.
Maar hier is het bijgetrokken! Ze is nu 3 maanden, en de omvang is weer ‘goed’.
Niet te druk om maken lieve mama! ❤️
Ik zal nog een foto bijvoegen van onze curve met hoofd omtrek
En het is natuurlijk ook een moment opname, die kleintjes groeien als kool! Ze kunnen zelfs in de nacht 1 cm groeien, niks om je zorgen over te maken ❤️
Als ik naar jou curve kijk, zie ik dat het hoofdje iets boven de gemiddelde lijn zit maar binnen de normale range. Niks om je zorgen over te maken denk ik..
Mijn zoontje haf ook een groter hoofd dan mij dochter nu, iederen kind volgt zijn eigen curve!
Waterhoofd is echt heel anders en dan hadden ze dat al gezien tijdens de echo’s. Zoek maar eens fotos op van een waterhoofd, dan snap je wel wat ik bedoel.
Er is niks geks met zijn hoofdomtrek, gewoon binnen de curve
Zoals je zelf ook kunt zien zit je zoontje netjes binnen de curve dus niks aan de hand.
Aders zijn heel normaal anders zou hij heen doorbloeding hebben op zijn hoofd 😉