15 Reacties

3 jaar geleden

Hoi bij mijn loopt de baby het hoofdje ook wat achter beentjes en buikje voor als het binnen de lijntjes valt hoef je volgends mijn geen zorgen te maken 💙

3 jaar geleden

Hoi bij mijn loopt de baby het hoofdje ook wat achter beentjes en buikje vo ...
Ben nu doorverwezen naar gynaecoloog, verloskundige maakte zich er volgens mij ook niet zo druk over ze zei word gewoon een kleine baby

3 jaar geleden

Ben nu doorverwezen naar gynaecoloog, verloskundige maakte zich er volgens ...
Ja dat denk ik ook mijn kleine loopt 1 week voor met de beentjes en buikje en hoofdje volgends mijn 1 weekje achter maar dat zegt volgends mijn niks ze kunnen het volgends mijn ook niet helemaal inschatten hoor 💙☺️. Zou me ook geen zorgen maken ik loop bij de gynaecoloog en die zei dat ik me der geen zorgen om hoefde te maken

3 jaar geleden

Ik kreeg 21 maart (groeiecho) te horen dat zijn hoofdje en buikje perfect volgens curve liepen, maar zijn beentjes te klein/kort waren voor zijn groei. Kreeg meteen paniek. Vandaag wederom voor een groeiecho geweest, alles liep weer perfect volgens schema. Hij is goed gegroeid volgens zijn eigen curve, ook zijn beentjes. Wanneer is je volgende (groei)echo, en hoe ver ben je nu? Wat hebben ze tegen je gezegd? Hoe verder je in je termijn komt, hoe moeilijker het wordt met meten; vooral als de kleine relatief ongunstig ligt. Zou me niet heel erg druk maken meis x

3 jaar geleden

Reactie op Annaa90

Ik kreeg 21 maart (groeiecho) te horen dat zijn hoofdje en buikje perfect v ...
Ik ben vandaag door verwezen naar de gynaecoloog word nog gebeld voor afspraak. Hij lag ook met zijn handje over zijn hoofdje waardoor ze ook moeilijk konden meten. Ik ben nu 32+2.

3 jaar geleden

Ik ben vandaag door verwezen naar de gynaecoloog word nog gebeld voor afspr ...
Fijn, zou me niet teveel zorgen maken. Ik loop sowieso medisch, dus 2 verschillende metingen in 2 ZHen (was overgestapt van Den Haag naar Rotterdam). Snap dat het frustrerend is en enigsinds paniek kan geven, maar zolang je kleintje goed groeit volgens zijn curve, is er niks aan de hand. Het komt echt goed. Geloof een beetje in jezelf x

3 jaar geleden

Reactie op Annaa90

Fijn, zou me niet teveel zorgen maken. Ik loop sowieso medisch, dus 2 versc ...
Ja indd, hadden 2 verloskundigen gekeken 1 was net afgestudeerd die begon gelijk over doorverwijzen en een andere waar ik 3 weken geleden was zei het word gewoon een kleine baby die net iets onder het gemiddelde is die maakte zich totaal geen zorgen.

3 jaar geleden

Ligt je baby ook niet al met het hoofdje naar beneden? Hierdoor is vorige week het hoofdje bij ons op 30 gemeten.. ze gaf ook aan dat het vanaf nu ook niet meer heel goed gemeten kan worden?🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Jansjuni23

Ligt je baby ook niet al met het hoofdje naar beneden? Hierdoor is vorige w ...
Ja hij ligt al met hoofdje naar beneden

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was het hoofdje zo klein (p0) dat ze 3 weken achter liep. Doorverwezen naar Maastricht voor een uitgebreide check, bleek toen niks aan de hand te zijn gelukkig, later in de zwangerschap konden ze het hoofdje ook niet meer zo goed meteen. Ze is ondertussen al 1,5 en heel vrolijk en gezond!

3 jaar geleden

Reactie op SophieMae

Bij mijn vorige zwangerschap was het hoofdje zo klein (p0) dat ze 3 weken a ...
Ze konden het ook heel moeilijk meten gisteren hij lag steeds met zijn armpje over zijn hoofdje. Vanacht wakker ervan gelegen, maar zijn buikje was wel volgens schema en volgens mij is dat ook het belangrijste. Ik moet maandag naar de gynaecoloog. Kwam nog een 2e verloskundige meten gisteren en zij zei word gewoon een kleine baby maakte zich geen zorgen

3 jaar geleden

Ze konden het ook heel moeilijk meten gisteren hij lag steeds met zijn armp ...
Eigenlijk zouden ze ook niet meer moeten meten als het moeilijk te meten is door het indalen oid. Je kunt je zoveel zorgen maken terwijl er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks aan de hand is!

3 jaar geleden

Reactie op SophieMae

Eigenlijk zouden ze ook niet meer moeten meten als het moeilijk te meten is ...
Nee precies en hij lag al met het hoofdje naar beneden en heb het idee dat hij al aan het indalen is want ze konden er ook niet echt goed meer bij moesten echt drukken

3 jaar geleden

En 3 weken geleden was hij rond de 1300 gram en 35 cm en dat was prima net iets onder het gemiddelde

3 jaar geleden

Vanmiddag bij de gynaecoloog, het is in zijn geheel een kleine baby loopt nog net binnen de lijntjes. Sta de komende weken onder controle bij de gynaecoloog Krijg wekelijks een groei echo. Maar hoef me geen zorgen te maken